Kan je dromen dat je aan het dromen bent?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik droomde ik een keer over dat ik sliep...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
DROOMCEPTION :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geforce droomception, wil je dat eens nader uitleggen a.u.b
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien droom je nu wel dat je wakker bent !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is droomception? En dromen over het feit dat je wakker bent komt vaker voor...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hebben ze een goeie film van!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
droomception is een woordgrap.. jullie kennen toch de film inception... Maar nu gaat het over een droom in een droom.. Droomception.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jah ik weet het wel, hij klopt ook niet maar daarom is het ook een grap...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
^^
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Geforce, ik vond je grap anders heel leuk hoor x')
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@CupXCake Gelukkig iemand die wel humor heeft ;P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snap ook geen klote van die grap :p

Het beste antwoord

ja hoor, ervaring leert dat je zelfs kan dromen dat je droomt dat je aan het dromen bent.

Zo ben ik wel eens tijdens het dromen wakker geworden, en dacht na over de droom zoals altijd en stond op etc, tot ik me besefte dat ik nog steeds aan het dromen was, waardoor ik wakker werd. Ik dacht he wat apart was dat en stond op, toen klopte er toch een aantal dingen niet. Ik deed een RC (reality check) en kwam er dus achter dat ik dus nog steeds gewoon aan het dromen was.

Meer over dromen dat je droomt en RC's doen om dit te checken als je tijdens je droom denkt dat je droomt is dat waarschijnlijk ook echt het geval (je zal niet snel tijdens het echte wakker zijn denken dat je misschien wel droomt)

google eens op lucide dromen!

Een simpele manier voor een RC is even in de lucht springen, vaak merk je dan dat je lichter aanvoelt, het springen makkelijker gaat, je langzamer neerkomt dan zou moeten.

Ook kan je even naar je handen kijken, het aantal vingers wil tijdens zo'n actie wel eens afwijken van het normale.

Ook klok kijken kan werken, dit moet je 2 x doen, de tijd zal ineens heel anders zijn.

Of woorden lezen, je leest eerst het een en lees je hetzelfde nog een keer, staat er toch wat anders.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
top!
sterredag
12 jaar geleden
dromen kan je trainen hoor :), maar dan moet je echt eens googelen op lucide dromen, dan vind je daar best veel informatie over... leuke site: www.ld4all.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prima +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wow, wat een controle over de gebeurtenissen in dromen!
Mij 'overkomt' het altijd. Nooit gerealiseerd dat je ook nog wat kan veranderen.. +
sterredag
12 jaar geleden
ik heb wel eens tijdens zo'n lucide droom tegen mijn zus (in mijn droom) verteld dat ze in mijn droom zat... ze wou me niet geloven :D
sterredag
12 jaar geleden
Ja, dat kan idd, lijkt me wel heel apart om dat ook mee te maken.

Andere antwoorden (12)

Natuurlijk je kunt alles dromen.. Ook dat je wakker bent
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker weten, ik heb het wel eens gehad en de precieze inhoud van de droom weet ik niet meer maar het verwarrende gevoel dat ik niet meer wist of ik nou wakker was of droomde herinner ik me nog heel goed.

Het was eerst een aha erlebnis van: ja ik merk eindelijk dat ik droom TERWIJL ik droom (normaal denk je tijdens een droom bijna altijd dat het "echt " is) en achteraf de verwarring dat DAT dus ook een droom was.
12 jaar geleden
Ja dat kan, in de zin dat het mogelijk is, vaak gebeurd dat bij mensen die vervolgens in het echte leven een onafhankelijke beslissing gaan nemen.

Overigens is er ook een bewustzijn van dromen in een droom zelf, dat heet: lucide droom
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
interessant!
Tuurlijk wel alleen wordt het ietsje gecompliceerd wanneer je droomt dat je droomt dat je aan het dromen bent, dan kom je er moeilijk uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker, ik heb dat gisteren nog gedaan. Best eng: ik droomde eergisteren dat ik een kindje van kennissen aan het begraven was en het graf aan het opvrolijken was met mozaiek, de volgende nacht (gisteren dus) droomde ik dat ik die kennissen tegen kwam en hun vertelde dat ik het graf in orde gemaakt had.

Ik heb ook wel eens gedroomd dat ik droomde, dat ik droomde, dat ik droomde etc. Op het laatst werd ik helemaal in de war en bang (want zo leuk was het niet) wakker. Ik moest echt een half uur bijkomen voor ik me realiseerde dat ik nu écht wakker was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat kan, net zo goed als dat je kan dromen dat je wakker bent.

ALLES kan in een droom, dus dit ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan. De dromer beseft tijdens zo'n droom dat het een droom is; tegelijkertijd kan de droom realistischer worden. Als de dromer dit bewustzijn kan vasthouden, kan hij de gebeurtenissen eventueel beinvloeden.

Dit wordt een lucide- of bewuste droom genoemd. Het is een droom waarin je je bewust bent van het feit dat je droomt. Het lucide deel van de droom slaat meer op de helderheid van het bewustzijnsniveau dan op de duidelijkheid van de droom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja kan en dit bekent meestaal dat je onbewust :droom je dat je aan het dromen bent . dan staat dit voor ongerustheid en piekeren . Je maakt je veel zorgen om siteutie waar je nu bevindt.

S6 hopelijk kan hier wat mee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, natuurlijk kan dat. Want als je lucide aan het dromen bent en je realiseert je dat kun je alles laten gebeuren wat je op dat moment wilt. Je kunt je droom sturen, jezelf wakker maken etc. En ja, dus ook weer in slaap vallen in je droom. Inception is een goede film om er daar eens dieper op in te gaan. Aangezien ik regelmatig lucide dromen heb (als kind veel vaker) wist ik dat Inception op 1 of andere manier terug zou komen in in mijn dromen. En ja hoor, een paar dagen na de film had ik een enge droom. Sinds ik kind was maak ik mezelf altijd wakker omdat ik er niet altijd aan denk dat ik de droom ook kan sturen. Ik doe dat door mijn ogen stevig dicht te knijpen. Als ik ze dan open ben ik wakker. Alleen dit keer niet. Ik kneep mijn ogen dicht, open ze en zit doodleuk nog in mijn enge droom. Dat was even eng maar gelukkig realiseerde ik me dat dat door de film Incepiton kwam. Ik heb toen mijn ogen dichtgedaan en mezelf een leukere droom gewenst. En gelukkig werkte dat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat heb ik heel vaak, vooral als ik een lucide droom heb
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb dat in ieder geval al gedroomd, dus dat kan...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik droom wel eens dat ik droom dat ik droom. Dan wordt Ika 's het ware 2xwakker.