Hoe bedank ik engelen als er iets positiefs in het leven gebeurt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je een geloof ? Bijv islam christendom jodendom etc?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geloof in het christendom, maar ook dat ieder een beschermengel heeft.
Moet ik dan hardop zeggen: Dank je wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja lijkt me verstandig als alle andere opties niet goed genoeg zijn.

Het beste antwoord

Zelf iets goed doen voor anderen. Bijvoorbeeld vrijwilligerswerk, bejaarden bezoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Moeilijk om iemand/iets te bedanken waarvan je niet eens zeker weet of het bestaat. Er is niemand hier die daar een goed antwoord op kan geven omdat niemand het zeker weet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt er natuurlijk aan hoe jij je engelen voorstelt. Persoonlijk geloof ik er niet in, dus ik kan me er weinig bij voorstellen, maar misschien kun je licht maken(kaarsen) of een altaartje inrichten ofzo
Of bidden tot de engelen kan natuurlijk ook, maar het ligt eraan hoe jij ze voorstelt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 het bestaan van engelen is niets meer dan een hypothese. elke manier van bedanken zal dus goed zijn als de persoon zich hier goed bij voelt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, maar de vraagsteller vraagt niet om bevesteging van haar / zijn geloof in engelen.
Als je gelooft dat engelen aan de basis liggen van het positieve in je leven, dan bedank je ze toch gewoon door te zeggen: "Bedankt voor de hulp!"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oh, er is een engel niet zo blij met je antwoord. waarom is tot op heden nog onduidelijk...... (heel vreemd al die minnetjes) waarschijnlijk had je met een klinkklaar antwoord moeten komen dat voor iedereen goed is? ik vind dit antwoord goed, en al ben ik echt geen engel, ik geef toch lekker een plusje :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor het speciale 'engelachtige' plusje. Dat voelt toch even anders : ))))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
toch niet hemels Sis?? ; )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad heeeemels O:-)
als jij denkt dat het de engelen zijn, en de engelen zouden op onverklaarbare wijze niet weten dat jij ze dankbaar bent is het lastig....

normaal doet iemand dan een telefoontje, sms, een kaartje of een mail maar dat gaat hier dus niet niet op.

mocht je de dankbaarheid en de waardering die je voor de engelen voelt niet genoeg zijn kan je misschien heel dankbaar naar de hemel kijken met een knipoog en glimlach. brandt een kaarsje voor ze, zing een lied of mediteer. gewoon waar jij je fijn bij voelt en waarvan jij denkt dat de engelen het wel snappen dus, dan is het goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heel voorspelbaar al die minnetjes.
als we toch zo bovenop de vraag zitten, vertel dan OOK even waarom de antwoorden hier allemaal niet goed genoeg zouden zijn. op internet konden we het geen een van alle vinden namelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind jouw antwoord wel goed hoor. Zingen of mediteren.... goede suggestie.
Tenslotte kan niemand weten wat een engel het liefste heeft als bedankje :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je wel, je bent een ENGEL!!! (hoop dus dat mijn bedankje voldoende is maar sta open voor suggesties) :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor de glimlach!
Ik zie dat je ook in god gelooft. Dan zou je ze bv kunnen bedanken op dezelfde manier dat je god je dankbaarheid toont
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ook hier alvast een plusje +
vind het een goede optie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+je met vertraging.... hij staat er NU bij :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel :-)
Het kan net zoals de jongen in de commercial "sorry" zegt tegen de zon: "Sorry, zon!"

Zo kan jij zeggen "Bedankt, engelen!"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op het moment dat je dankbaar bent, denk ik dat ze dit allang weten. Je kan in gedachten naar hun toe gaan en ze bedanken voor het mooie wat is gebeurt in je leven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou i.p.v de engelen God danken. Gewoon bidden en Hem in je gebed danken en in je leven ook laten zien dat je Hem dankbaar bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voelen de engelen zich dan niet gepasseerd?
en hoe moet je god dan bedanken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
... Neeh, ze wil de engelen bedanken, niet God.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
engelen en goden en alles wat aanbeden wordt is anders en persoonlijk voor iedereen. De een ziet engelen helemaal los van god dus dat je dan maar voor god moet gaan bidden. Ik geloof niet in god.
Ze gewoon bedanken zoals je ieder ander zou bedanken.
Je kunt een kaarsje branden en dank zeggen. Maar je kunt ook god danken dan dank je de engelen ook.
Maar ze weten zo ook wel dat je dankbaar bent, dat hoef je niet eens uit te spreken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Engelen zijn dienende geesten, je bedankt ze het beste door de Zender van de engelen (GOD ZELF) te danken.
Engelen zelf willen niet bedankt en NOOIT aanbeden worden, als mensen dat willen doen dan geven engelen dat meteen aan!
Dus als je dankbaarheid voor hun tussenkomst wilt uiten , doe dan wat ze vragen, GOD danken!
Dit is vanuit de Bijbelse visie weergegeven.

Het leek me terecht om dit te doen omdat de term engelen ook uit de Bijbel afkomstig is.

En ja, ze bestaan echt en kunnen zich ook manifesteren als gewoon uitziende personen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou een ritueeltje kunnen doen. Ik doe vaak ritueeltjes om de (mijn) godin te bedanken als er iets gelukt is waar ik om vroeg.......Ik schrijf dingentjes op die gelukt zijn en waar ik tevreden over ben en brand een wierrook stokje.
Vervolgens zeg ik een persoonlijke spel op, die ik zelf heb gemaakt, die kun jij zelf invullen, bv: ik ben diep dankbaar dat jullie r altijd voor me zijn, ik respecteer jullie en wil jullie bedanken. Ik zend mijn dank via deze rook naar jullie toe.

Dan kun je je briefje ook nog verbranden, in een kom (steen ofzo) leggen en de kom boven je hoofd houden en heel diep danbaar aan je engelen denken.

Een dienblad met een engelen beeldje erop, een kaarsje en elke dag een vers bloemetje of een koekje of wat dan ook kan ook een plekje zijn waar je af en toe eens een kaarsje op steekt en een wierrook je om je verhalen mee te dragen naar boven.....de engelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door positief te blijven of tijdens bijv. een gebed hun noemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan mischien een brief schrijven, ze bedanken. schrijf wat je wilt schrijven. dit kan je open op je bv bureau leggen, als je denkt dat ze bij je zijn lezen ze het wel. maar je kan de brief ook verbranden zodat de rook naar boven komt. ik weet niet of jij dit gelooft, maar ik wel. en ik vind het superlief van je dat je ze wilt bedanken!
succes !