Hoe kan je opnieuw dezelfde droom ervaart als je na een uur opnieuw in bed stapt, zie uitleg?

Als ik wakker wordt door een droom, blijf ik vaak nog even liggen om in wakkere toestand verder te dromen. Tenzij het een nare droom was.
Dan stap ik uit bed en ga wat anders doen. Na een uur is mijn gedachten helemaal niet meer bij de droom en ga ik weer na bed.
Op het moment dat mijn benen op bed zijn en mijn hoofd het kussen raakt, dan komt plotseling de beelden van de droom weer in mij op. Terwijl ik daar nog steeds niet aan dacht als ik de slaapkamer in loop of op het bed ga zitten.

Hoe kan dit?

In het uur heb ik de droom heel erg goed kunnen loslaten en nadat ik opnieuw in bed lig, kan ik wel goed inslapen doordat ik opnieuw de beelden goed kan loslaten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou het ook niet weten hoor.ik stapte s,morgens uit bed,en de nacht daarna ging mijn vorige droom weer verder.ook droom ik in kleuren en geuren.en geloof in het toeval.ik kocht eens een nieuwe telefoonkaart met nieuw nummer en pincode.die was 1138.en mijn toenmalige wachtwoord was 3811.maar keek er niet van op.

Het beste antwoord

Het is hetzelfde principe van: Je opeens weer een situatie, naam of liedje herinnert omdat je weer in de omgeving komt waar je het gehoord of meegemaakt hebt.
Je bevinden in de omgeving, roept onbewust de herinnering weer op.

De droom was heftig. Die zit nog in je systeem, al ben je je er niet van bewust. Op het moment dat jij weer in je bed (waarvan je uit de droomsituatie kwam) stapt, plopt de herinnering weer naar boven.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik maak zelf regelmatig mee dat ik bv opeens weer een naam weet van een persoon die ik vorige maand ontmoette.
Ik was de naam volkomen vergeten, maar omdat ik me nu weer in de omgeving bevind waar ik die persoon ontmoette, komt de naam zomaar weer bovendrijven.
Het is een bekend gegeven.
Zo zal het absoluut ook met jouw droom werken.

Toegevoegd na 27 minuten:
Kortom: Je hersenen slaan de verkregen informatie op door het te relateren aan andere factoren zoals bv omgeving, geluiden of mensen.
Kom je weer in contact met die omgeving, dat geluid of die persoon, dan gaat als het waren het laatje open waarin de informatie zat die je dacht te zijn vergeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goede relatie, maar hoe komt het dan dat het gebeurd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie mijn laatste toevoeging.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geloof je meteen +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist skusme, je trekt het juiste laatje open.
+

Andere antwoorden (1)

Kom omdat je geen goed bed hebt.. als je droomt slaap je eigenlijk niet goed. Koop een goed matras, en kussen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je een bron van je stelling?
Het is alleen geen antwoord op de vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe kom je hier nou bij, Steve? Dromen is juist een essentieel onderdeel van de slaap. Helemaal niet dromen is bijna net zo slecht voor je als überhaupt niet slapen.