Hoe werken tarotkaarten?

Toegevoegd na 9 minuten:
ik wil ook weten waarom je tarot doet ik heb wel gehoord van 1e kaart verleden 2e kaart heden 3e kaart toekomst maar ik snap het niet. En hoe speel je het?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Op Tarotkaarten staan afbeeldingen die men in de psychologie Archetypen noemt. Archetypen zijn oerbeelden, symbolische voorstellingen die in het onderbewustzijn van alle mensen aanwezig is. Bij het gebruik van de Tarotkaarten gaat men ervan uit dat je met jouw energie van dat moment de kaart aantrekt waarvan de symboliek overeenkomt met de energie van de vragensteller. Je kan de Tarot op verschillende manieren gebruiken. Je kan (als je daarin wilt geloven) de toekomst zien in de kaarten. Of je kan de Tarot als inzichtkaarten gebruiken. Eigenlijk is de Tarot gewoon een kaartspel met plaatjes. Punt. Je kan dus net zo goed een gewoon kaartspel gebruiken of zelf een spel maken. De Tarot is gewoon één van de vele instrumenten om met je onderbewuste contact te maken en dat onderbewuste zichbaar te maken via afbeeldingen. Vandaar dan wel dat de symbolen dus meer vertellen als de afbeeldingen van gewone speelkaarten. Er zijn vele, vele leggingen mogelijk. Wat jij bedoelt is de 3-kaarten legging. Je stelt dan eerst de vraag (aan je zelf!!). En die vraag is het belangrijkste; op een duidelijke vraag geef je jezelf een duidelijk antwoord. Daarna schud je de kaarten en neemt er drie uit. De eerste kaart geeft dan in 1 overzicht aan wat de essentie van het verleden was betreffende je vraag. De tweede geeft aan hoe de situatie nu is. En de derde: de waarschijnlijke toekomst gezien door de ogen van de enegie van dat moment. Dus: wanneer je plannen zich na het kaartleggen wijzigen, wijzigt de energie ook en is de toekomst alweer verandert en de derde kaart al niet meer waardevol. Wat je ook als eerste kan doen is de vraag stellen: hoe kan ik het beste met de Tarot omgaan? Kijk goed naar het antwooen, misschien geef je jezelf wel als antwoord dat je beter de Tarot kan laten voor wat het is. Misschien ook niet. En verder maken sommige mensen de vergissing om zich helemaal aan het antwoord van de kaarten over te leveren. Dat is Niet de bedoeling. De antwoorden geef je aan jezelf dus je kan elk moment afwijken van de adviezen die je aan jezelf geeft via de Tarotkaarten. Het kan heel interessant zijn om met de Tarot te spelen, en zoals Siska zegt, begin gewoon met 1 kaart per dag, leer de symbolen kennen, krijg er voeling mee. Maar laat je leven niet door de Tarot leiden, jij bent altijd zélf degene die beslissingen neemt, met of zonder de Tarot.

Helemaal niet, de afbeeldingen worden een bepaald betekenis toegeschreven,die ooit misschien wel eens zullen uitkomen, maar dat is m.i. puur toeval.

Tarotkaarten werken niet. Degene die ze leest "werkT'Die interpreteert de kaarten , naar aanleiding wat ze weet/ziet. Het is naar mijn idee, een goede hulp om je gedachten even op een rijtje te zetten. Niet om er naar te leven

Tarotkaarten spelen en erin geloven is het domste wat je kan doen, het is een van de (als je erin gelooft natuurlijk) oplichting voor lichtgelovigen. Je gelooft toch zelf niet dat een spel kaarten de toekomst kan voorspellen.

Vele mensen 'doen' tarot uit nieuwsgierigheid. Als je erin geloofd kunnen de kaarten de toekomst voorspellen en je helpen bij levensvragen. Het leggen van de kaarten vraagt naast kennis van symbolen ook de durf om de eigen gevoelens en soms onbekende werkelijkheid van de eigen persoon onder ogen te zien. Als u pas begint, kunt u het beste eerst een tijdje met 'dagkaarten' werken. Later kunt u ten rade gaan bij aanvullende interpretaties uit de omvangrijke tarotliteratuur. Daarnaast bestaan er allerlei patronen voor het neerleggen van de tarotkaarten. Iedere reeks bestaat uit 14 kaarten, die opgebouwd zijn uit: 10 getalkaarten: Aas (=een), Twee, Drie tot en met Tien, en 4 hofkaarten: Koning, Koningin, Ridder en Schildknaap, die door Crowley herdoopt werden in: Ridder, Koningin, Prins en Prinses. Er zijn vele manieren om zich voor te bereiden op een tarotlegging. Het beste is om uit te gaan van je eigen gevoel en inzicht. Lees hieronder alles over het tarotkaarten leggen:

Bronnen:
http://www.jhk1.nl/page/tarotleggen.htm

Ik leg ook tarot kaarten maar weet, en dat zullen veel mensen raar vinden, dat het een spel is. Ik vraag nooit geen geld en zeg ook altijd dat het een spel is, waarbij ik de tijd neem voor de persoon. Dit laatste is wat de mensen fijn en leuk vinden aan een kaartlegging. Kijk, elke kaart heeft een basis betekenis, die gewoon op verschillende wijzes geintepeteert kan worden. Vaak als ik de kaart uitleg, vult de gene tegen over mij die al wel in met een uitleg, daarop kun je dan de volgende weer op aanpassen enzo enzo. Je moet het zien als een illusionist die een kaarttrucje doet. Je weet van te voren al dat het niet echt is, maar de een op een aandacht maakt het gewoon erg leuk om hier aan deel te nemen, toch? Deze manier pas ik meestal toe: Het Kabbalistische Kruis Toegevoegd na 3 minuten: Het Kabbalistische Kruis Deze methode is bedoeld om een totaalbeeld van een bepaalde situatie te geven. Dit totaalbeeld bestaat uit de omstandigheden in het verleden, het heden en de toekomst, tezamen met de opvattingen en houdingen van andere personen die bij het gebeuren betrokken zijn. De soort vraag die gesteld kan worden is: Wat is de reden van /dat..... Maar nogmaals, ik ben erg spiritueel maar ik weet ook dat tarot niet bewezen is en ik vind dat je geen gebakken lucht MAG verkopen, dus ik deel het altijd mee dat het een spel is en met een korreltje zout genomen moet worden. Maar het is wel leuk om kaart te leggen voor iemand! 4. De geestelijke gesteldheid van de vraagsteller 13,12,11 Situatie in het verleden 1,2,3 Huidige omstandigheden 10,9,8 Toekomstige omstandigheden 5,6,7 Gevoelens van/bij andere mensen

Bronnen:
http://www.symbolontarot.nl/leggingen/kabb...

eigenlijk niet net als met een horoscoop . je leest en haalt eruit wat jij denkt of wilt lezen , zo zijn ze ook bedoeld .

Niet ; het zijn gewoon kaarten, en naast tarotkaarten kun je voor dit trucje ook gewone speelkaarten of eender welke speciaal ontworpen set kaarten gebruiken. Ansichtkaarten desnoods. Zelfs met een spel memory kun je leuke dingen doen. De truc zit hem in de vrije associatie, liefst gecombineerd met een beetje cold reading (en nog liever hot reading, dus met voorkennis), en een gretig, goedgelovig 'slachtoffer'. Het is geen gezelschapsspelletje (al kun je er veel lol mee hebben als je het niet serieus neemt) maar een manier om de 'toekomst te voorspellen' danwel 'inzichten te geven' , door iemand die de kaarten 'leest' (dus verhaaltjes bedenkt bij de plaatjes die kunnen passen bij degene die de kaarten trekt). Sommige mensen zijn hier heel goed in en heel integer, en doen weinig meer dan een goed gesprek of een bedreven psycholoog je zou kunnen vertellen, of laat zelfs jou vertellen en trekt daar conclusies voor je uit. Echte charlatans echter bedenken de meest wilde onzin, en vragen er ook nog geld voor. En bij iemand die daar erg open voor staat, zou dat zelfs in potentie schadelijk kunnen zijn. Het kwalijkste en gevaarlijkste is het type dat zelf ook denkt dat er in haar (meestal haar) vaak vergezochte 'ingevingen' waarheid schuilt. Waarom mensen het doen ? Meestal de zelfde reden als waarom ze een horoscoop laten trekken of hun hand laten lezen : een poging een soort van controle te krijgen over dingen waar je geen controle over hebt, of een leidraad voor het nemen van beslissingen. Zolang je het niet te serieus neemt, kan het geen kwaad.