Wie weet er iets af van het in trance raken?

ik heb gehoord dat het mogelijk zou zijn om buiten jezelf te treden. Door een bepaalde denkwijze en rust op te zoeken, vergeet je alles om je heen en denk je even niet aan je huidige en dagelijkse leventje. Je zou bijvoorbeeld je favoriete plaats om te zijn (vakantiebestemming) kunnen zien. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die hier ervaringen mee hebben of er meer van weten...

Weet jij het antwoord?

/2500

Naast de al genoemde meditatie weet ik nog een manier. Mijn vader heeft al sinds een jaar of 20-25 een zogenoemde "brain machine". Het is een soort zonnebril met lampjes aan de binnenkant, die gaan knipperen in het door jou zelf gekozen ritme/programma (er zit een soort computertje bij) Het is dan de bedoeling dat je die bril opzet en dan muziek naar jouw keuze onder de koptelefoon (die ook weer aan die machine zit en extra bas-tonen uitzendt). Zo zit je echt in je eigen wereldje, en vergeet je inderdaad alles om je heen, behalve waar je op dat moment wil zijn. Zoals ik het zelf altijd ervaren heb, lijkt het heel erg op een ontspanning met een soort dromen, maar dan kun je die dromen wel zelf sturen (want je bent natuurlijk wakker). Dit heb je zelf grotendeels in de hand, want je kiest je eigen muziek en je eigen (onder)ritme qua lampjes en bas. Ik heb ze de laatste jaren ook wel eens op trance-feesten gezien, maar dan was het meteen 10-15 euro voor een paar minuten. Ik ben in ieder geval met de thuis-versie ervan! Linkje voor meer info: (doet meer als ik dacht ;-) )

Ik ben 1x in trance geraakt nadat ik drie dagen non-stop muziek van Kane heb gedraaid. Vlak voordat ik me van het leven wilde beroven, heb ik toch maar weer wat leuks opgezet.

Ik weet dat de CIA tijdens de koude oorlog experimenteerde met het 'buiten lichaam treden'. Ze lieten kandidaten in gedachte afreizen naar een geheime basis van de VS in de Grote Oceaan en lieten hen de gebouwen beschrijven etc. Het idee was dat deze mensen zo ook konden spioneren bij de Russen. Een enkele kandidaat gaf licht hoopvolle resultaten, maar het project werd stopgezet omdat de resultaten er niet waren of maar een enkele keer een beetje in de buurt. En de mogelijkheden van goede luchtfoto's namen ook toe. Ik las dit enkele jaren geleden in een blad als Kijk of Quest o.i.d. Verder hebben neurologen een acceptabele verklaring voor buiten lichaam treden, kan dit GEVOEL zelfs kunstmatig worden opgewekt (hersens foppen) maar verklaard dit niet enkele opmerkelijke gevallen van mensen die iets zagen door buiten hun lichaam te treden.