Hoe til je je bewustzijnniveau naar een hoger niveau en hoe merk je of het gelukt is

Ik lees op Niburu en andere sites veel over het ascentieproces. Hoe gaat dat nou eigenlijk in zijn werk want ik ben te snel afgeleid voor echt mediteren al luister ik wel naar de schumann resonantie met een koptelefoon op. Hoe kom je hoger in bewustzijn en hoe merk je of het gelukt is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

je zegt te snel te worden afgeleid om (echt) te mediteren.
Als je weet wat echt mediteren is heb je die ervaring dus kan je het wel.
Het kan ook zijn dat je mediteert zoals een ander dat aangeeft en dat dit nu net de manier is die jij niet moet of kan toepassen omdat dit niet jouw weg is.
Hoe je merkt dat je hoger in je bewustzijn komt is ook al weer zo'n kreet. Wat is een hoger bewustzijn?
Als je merkt dat anderen zien dat je een vreedzamer mens wordt of al bent dan is dat je bewijs dat je op de goede weg zit. Ik kan je nu al zeggen dat het een continu proces is die zich voornamelijk in je binnenste afspeelt en dat er geen einde aan komt.
Het is een avontuur van de geest, van je denken en daar kun je eindeloos van genieten. Maar probeer het niet aan iedereen te vertellen, want het is jouw proces en niemand kan dit op zijn waarde, die het voor jou heeft, beoordelen.

Ga gewoon zitten in een rustige ruimte, voel de ruimte om je heen en los je daarin op, zodat je zelf ruimte wordt.
Roep geen beelden op en verwacht niets.
Dan kan het zijn dat je er, na geduld en doen, een goed gevoel aan over houd t en laat het daar dan bij. Ga niet de volgende keer zitten om het zelfde gevoel op te roepen
want dan heb je weer verwachtingen en dwing jij jezelf een richting op.

Misschien heb je hier iets aan.

Een liefdevolle groet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Door heel veel oefenen, lezen, werken aan je groei.

Met 1x mediteren kom je er niet. Als je alleen mediteert, dan zal je na dagelijks mediteren misschien over een jaar een heel stuk verder zijn.
Elke week merk je wel iets qua veranderen. Elke maand zie je vooruitgang en elk jaar merk je meer diepgang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat valt niet te leren. Dat moet je VOELEN en BELEVEN
Zoek iemand die je daar bij kan begeleiden.

Waar wacht je op als je zegt, Hoe merk ik dat het gelukt is ?

Wat zou je dan moeten merken ? Een soort roes ?
We zijn allemaal uniek, en hebben allemaal een strikt eigen belevingswereld .
Ga op zoek !

Hoe kun je iemand vertellen hoe een appel smaakt ?
Dat gaat niet.

Gewoon een aardig mens zijn, respect voor alles wat leeft, vriendelijkheid, mededogen, compassie , geduld . Meer afstand nemen van de maatschappij die alleen maar hebzucht en begeerte opwekt waardoor mensen van zichzelf verwijderen , en dat wat ze eigenlijk ZIJN kennen ze haast niet meer.

Eenvoudig en daarom zo moeilijk .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Bij het bereiken van iets wat lastig is bepaalt de intentie, de motivatie meestal of het gaat lukken, en ook of je er plezier van hebt. Dus lijkt het me als eerste interessant om te onderzoeken wat maakt dat je hoger in bewustzijn wilt komen. En wat zou je in je leven anders doen dan nu als dat gelukt is?
Als je daar een idee van hebt merk je aan de veranderingen of je al dan niet op de goede weg bent. Waarmee je laatste vraag, hoe je merkt dat het gelukt is, meteen beantwoord is.

Snel afgeleid? Kijk eens naar de link hieronder:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt wel van alles 'aanpakken' maar wanneer jij er zelf niet 'klaar voor bent', gaat helamaal niets lukken. Ik chargeer omwille van de duidelijkheid.

Vaak verworden wij mensen tot volgelingen van een ander mens [zijn visie] ipv ons gevoel en wijsheid te volgen. Redenen hiervoor zij legio.

Het klinkt misschien wat tegenstrijdig , maar om je bewustzijnsniveau, in basis, naar een hoger level te krijgen moet je het aardse leven aangaan, beleven en voelen. Hierbij ontstaan vanzelf een behoefte te groeien, meer willen weten, meer willen begrijpen. Dit proces gaat als vanzelf.

Later in tijd zul je van je bewustzijnsverhoging weinig hebben gemerkt. Je omgeving des te meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1