Mag het lichaam van een overledene worden ingevroren/geprepareerd voor een uitvaart later?

Ik zag dat bijv. Marokkaanse mensen veelal graag in Marokko begraven willen worden. Nu met de corona is dat onmogelijk. Ik hoorde een Imam zeggen op TV dat begraven in Nederland en later herbegraven niet toegestaan is. Daarnaast hebben we in Nederland ook nog de wet op lijkbezorging

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Religie
1.9K
tinus1969
4 jaar geleden
Bij Corona is het probleem niet of het mag, maar of er straks wel voldoende capaciteit in de mortuaria is.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Heel erg bedankt alvast!! Mijn vraag komt hier vandaan; https://www.omroepwest.nl/nieuws/4013543/Moslimgemeenschap-emotioneel-maar-begripvol-na-sluiting-moskeeen

Antwoorden (1)

Elk jaar overlijden er in Nederland veel mensen die begraven willen worden in hun land van herkomst. Vaak is het de wens van de familie om de overledene zo snel mogelijk te repatriëren. Als er door omstandigheden vertraging komt in de repatriëring zijn conserveringsmethoden zoals balseming gebruikelijk.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
dank maar zie mijn reactie