Hoe wordt je Dalai Lama?

Het lijkt me wel een lekker baantje. Een beetje de wereld rondreizen en allemaal hotemetoten ontvangen. Hoe krijg je deze baan?

Toegevoegd na 6 minuten:
toevoeging:
Hoe besluiten ze wie de reincarnatie van de dalai lama is?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat wordt je niet. Je moet de reïncarnatie van de oude Dalai Lama zijn. Dus ik ben bang dat jij het niet meer kunt worden, aangezien ze zijn reïncarnatie al gevonden hebben. Toegevoegd na 41 seconden: Meer informatie over dat proces op wiki: http://nl.wikipedia.org/wiki/Dalai_lama#Opvolging_via_wedergeboorte Toegevoegd na 5 minuten: Om op het tweede deel van je vraag terug te komen, dat vind je ook in het artikel van bovenstaande bron. De dalai lama geeft al tijdens zijn leven aanwijzingen over zijn toekomstige familie, geboorteplaats en geboortehuis (handig dat hij die dan al gekozen heeft he). De richting waarin men tijdens de crematie de rook ziet opstijgen, kan een andere aanwijzing zijn waar de wedergeboorte gezocht moet worden.

Dat gebeurt door wedergeboorte ! Overigens duidt de term Dalai Lama (letterlijk: Dalai: oceaan en Lama: goeroe, leraar) niet één enkele persoon aan, maar wel een lijn van elkaar opvolgende leiders. Deze opvolging gebeurt niet door vererving of verkiezing, maar door wedergeboorte. Men gelooft dat elke Dalai Lama de wedergeboorte van zijn voorganger is.

Bronnen:
http://nos.nl/artikel/56291-hoe-word-je-da...

Gaat niet meer lukken. Misschien in een volgend leven, of over een paar duizend levens.

Je kan het proberen! Wie weet hoef je niet zover meer te gaan en hoef je nog maar enkele levens. (ik mis nu een 'peace' tekentje op mijn keyboard)

Hmm, ik zou als de huidige Dalai Lama dood gaat, ook dood gaan. Zodat je ongeveer gelijktijdig opnieuw geboren kan worden. Helaas voor jouw weet je dan niet meer dat je in je vorig leven een Dalai Lama wilde worden. Een reïncarnatie van de Dalai Lama herinnert zich zijn vorige leven. Hij kan dingen uitkiezen die voor hem persoonlijk was in het vorige leven. Bij alle goede gokjes, wordt je herkent en erkent. Dan ben je Dalai Lama.

Dalai Lama ben je, je wordt het niet.

Dat gaat je kosten...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100