Hoe wordt je Dalai Lama?

Het lijkt me wel een lekker baantje. Een beetje de wereld rondreizen en allemaal hotemetoten ontvangen. Hoe krijg je deze baan?

Toegevoegd na 6 minuten:
toevoeging:
Hoe besluiten ze wie de reincarnatie van de dalai lama is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
7.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je weet trouwens dat je dan altijd in een oranje jurk moet rondlopen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat komt ideaal uit als het Nederlands elftal weer moet spelen. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, maar ik betwijfel of je als Dalai Lama geacht wordt een voetbaltoernooi bij te wonen.
En een tv heb je ook al niet, want je hecht niet aan wereldse zaken. En daarnaast mag je uiteraard niet partijdig zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onderschat hem niet hoor! Hij heeft meer gestudeerd dan de hele gv bij elkaar!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kon ik maar een - geven voor je reactie edje. Volgens mij heeft hij namelijk helemaal niet gestudeerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, niet studeren zou ik het niet willen noemen. Het leven van de Dalai lama bestaat alleen maar uit het onderricht worden en onderrichten, maar het is inderdaad niet het soort studeren dat wij kennen.

Het beste antwoord

Dat wordt je niet. Je moet de reïncarnatie van de oude Dalai Lama zijn. Dus ik ben bang dat jij het niet meer kunt worden, aangezien ze zijn reïncarnatie al gevonden hebben.

Toegevoegd na 41 seconden:
Meer informatie over dat proces op wiki:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dalai_lama#Opvolging_via_wedergeboorte

Toegevoegd na 5 minuten:
Om op het tweede deel van je vraag terug te komen, dat vind je ook in het artikel van bovenstaande bron.

De dalai lama geeft al tijdens zijn leven aanwijzingen over zijn toekomstige familie, geboorteplaats en geboortehuis (handig dat hij die dan al gekozen heeft he).
De richting waarin men tijdens de crematie de rook ziet opstijgen, kan een andere aanwijzing zijn waar de wedergeboorte gezocht moet worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
He bah. Maar kunnen ze zich niet vergissen dan? Of als vraag, hoe besluiten ze wie de reincarnatie van de dalai lama is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zou de vorige dalai lama zich dus moeten hebben opgesplits. Een deel is geboren bij de ouders van de huidige dalai lama en hij is dan het andere deel.
Cryofiel
14 jaar geleden
Wrokminnen? Een stalker? Of waarom anders die minduimpjes? Volkomen onterecht voor een correct antwoord, dus van mij een plus.

Andere antwoorden (6)

Dat gebeurt door wedergeboorte ! Overigens duidt de term Dalai Lama (letterlijk: Dalai: oceaan en Lama: goeroe, leraar) niet één enkele persoon aan, maar wel een lijn van elkaar opvolgende leiders. Deze opvolging gebeurt niet door vererving of verkiezing, maar door wedergeboorte. Men gelooft dat elke Dalai Lama de wedergeboorte van zijn voorganger is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gaat niet meer lukken. Misschien in een volgend leven, of over een paar duizend levens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan het proberen!
Wie weet hoef je niet zover meer te gaan en hoef je nog maar enkele levens.
(ik mis nu een 'peace' tekentje op mijn keyboard)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
☮...
Hmm, ik zou als de huidige Dalai Lama dood gaat, ook dood gaan. Zodat je ongeveer gelijktijdig opnieuw geboren kan worden. Helaas voor jouw weet je dan niet meer dat je in je vorig leven een Dalai Lama wilde worden.

Een reïncarnatie van de Dalai Lama herinnert zich zijn vorige leven. Hij kan dingen uitkiezen die voor hem persoonlijk was in het vorige leven. Bij alle goede gokjes, wordt je herkent en erkent. Dan ben je Dalai Lama.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dalai Lama ben je, je wordt het niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat gaat je kosten...