is er bewijs voor het bestaan van aliens?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het bewijs dat er intelligent buitenaards leven bestaat is dat ze nog geen contact met ons hebben gezocht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is echt grote onzin. Als het intilligente buitenaards leven hier vele lichtjaren vanaf is, en geen contact maken met ons, is dat dan bewijs dat ze niet bestaan?

Het beste antwoord

'Believers' denken het definitieve bewijs te hebben gevonden dat buitenaardsen bestaan en dat ze al lang zijn geland op aarde.

De UFO-enthousiastelingen beroepen zich op één van de duizenden 'X-files' van de FBI die onlangs werden vrijgegeven.
http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00835/Hottel_Guy_835712a.pdf
Daaruit zou blijken dat samenzweringstheorieën over een UFO-landing bij Roswell in New Mexico in 1947, best wel eens waar zouden kunnen zijn.

In het document uit 1950 maakt een FBI-agent melding van drie neergestorte vliegende schotels. In elk van de ronde vliegtuigen, met een diameter van 15 meter, bevonden zich drie 'mensachtige' lichamen van slechts een meter lang. Ze waren gekleed in een 'metaalachtig textiel.'

FBI-agent Guy Hottel tekende de verklaring op uit de mond van een onderzoeker wiens naam gecensureerd is. Volgens hem waren de UFO's gecrasht vanwege een storing door radars die in het gebied stonden.

De Britse UFO-expert Nick Pope denkt dat het document hét bewijs kan zijn van buitenaards leven. "Dit zijn de echte X-files," zei hij tegen The Sun.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel grappig dat dat buitenaardswezen er ongeveer uitziet zoals iedereen denkt dat het eruitziet ( zoals uit verhalen enzo ) :p

Andere antwoorden (7)

Nee, niet openbaar en sluitend bewijs. Als dat zo was hadden wel meer mensen er in gelooft dat ze bestonden.

Maar er zullen altijd mensen blijven die beweren dat het wel bewezen kan worden/is of dat er complottheorieen zijn dat bewijzen worden achter gehouden en zo...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tot nu toe is er nog geen bewijs gevonden wat als dusdanig beschouwd kon worden dat de journaals het waard vonden om de mensen daarover in te lichten.
Natuurlijk zijn er programma s en zelfs televisie zenders die daar het liefst de hele dag aandacht aan schenken, maar dat wil dus niks zeggen over de waarheid van dit alles en de definitieve zekerheid van het bestaan van Aliëns
Annswers
12 jaar geleden
Waarom schenken ze daar niet de hele dag aandacht aan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet helemaal waar, sarakim.
In zomer 1994 ben ik op 2 journaals geweest toen een bijzondere graancirkel verscheen in Zeeland om daar over wat te vertellen. (Goed, het was komkommertijd, maar toch ;) Een probleem met waarheid is dat het slecht over te dragen valt. Het is niet een goedje wat je produceert en doorgeeft aan anderen Het is in het beginsel een individuele constatering, een vaststelling van datgene dat waar is.
Zelf als het waargenomen feit door veel mensen is vastgelegd, heb je nog steeds niet zomaar waarheid. Het moet passen in de werkelijkheid en toetsbaar zijn, doet dat het niet dan dreigt die waarheid snel te worden vergeten.
Er is een statistisch 'bewijs':
De radioastronoom Frank Drake heeft er een formule voor opgesteld, door het grote aantal onbekend elementen hierin lopen de uitkomsten nogal uiteen. Van bijna nihil tot zeker.
Door het ongelooflijke aantal sterren en dus hoogstwaarschijnlijk nog grotere aantal planeten in het heelal; waarschijnlijk biljoenen (1.000.000.000.000), is de kans op leven op andere planeten echter bijna niet uit te sluiten.
Of het intelligent leven is weer een tweede. En of ze ooit met ons (of wij met hen) zullen communiceren is door de grootte van datzelfde heelal weer een derde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Statisch bewijs is er zeker! +
Annswers
12 jaar geleden
Interessant! +
Er zijn ook mensen die beweren dat ze eerst goden werden genoemd, later geesten of entiteiten, en nu aliens. Ook zijn er mensen die geloven in de binneaarde dat zouden dan ook een soort aliens zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En bij scientology geloven ze dat er aliens in alle mensen zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ohw, neeeee toch. Dát verklaart een hoop! 8)
Annswers
12 jaar geleden
Wat is de binneaarde precies?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
The Hollow Earth theorie:
http://www.ourhollowearth.com/ourhollo/index.html :)
Er zijn veel waarnemingen waar je je wenkbrauwen best omhoog van kunt trekken. De impact van deze incidentele en steeds unieke waarnemingen, bestaande uit een enorme berg aan foto's en video's hebben nooit tot een echte overtuiging geleid van het grote publiek. Ook al hebben meermaals zelfs hele steden tegelijk lichtformaties aan de hemel waargenomen die op geen enkele verklaarbare manier bewogenen en op alle mogelijke manieren zijn vastgelegd, zelfs deze grootschalige waarnemingen gaan weer voorbij en komen in de stoffige archieven terecht.

Waarom dat is vind ik zelfs een interessantere vraag dan dát er buitenaardse wezens bestaan, een kans die namelijk statistisch gezien 100% is. Niet gelijk aan de kans dat deze op aarde zijn overigens!

Want wat je niet wilt waarnemen, doet ook niet mee.
Willen wij er dagelijks aan geconfronteerd worden dat een groot deel van de wereld honger heeft omdat de rest op een egotrip zit en zijn bezittingen niet eerlijk wilt verdelen?

Het is dus niet de vraag of er bewijs is voor het bestaan van aliens maar de definitie van wat dat bewijs inhoud en wat we met dat bewijs dan zouden doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Annswers
12 jaar geleden
Goed punt! +
Ja dat is er. Helaas heb ik dat bewijs niet in bezit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat vraagt wel om uitleg...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas heb ik die uitleg óók niet in bezit :p
Nee, anders was het wel in een echt wetenschappelijk tijdschrift gepubliceerd geweest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommige mensen vinden van wel maar andere mensen zeggen dat het onmogelijk is. De link hieronder is misschien een bewijs maar het kan natuurlijk ook een grap zijn natuurlijk

http://www.telegraaf.nl/buitenland/9566922/___Dode_alien_gevonden_in_Rusland___.html