hoe oud moet je zijn om van religie te veranderen

Dus wanneer heb je religieuze vrijheid?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie
1.1K

Het beste antwoord

Er is een verschil tussen religie, zeg maar je levensovertuiging, en het lidmaatschap van een kerk of andersoortige religieuze gemeenschap. Totdat je meerderjarig bent zijn je ouders wel verantwoordelijk voor je lidmaatschap van verenigingen, organisaties of stichtingen. Aan wat jouw overtuiging is valt niet te tornen, ongeacht je leeftijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Voor zover ik weet heb je die vrijheid altijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zover ik weet is hier geen minimale leeftijd aan verboden. Je zou natuurlijk kunnen zeggen tot je 18e omdat je ouders tot dan verantwoordelijk voor je zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wettelijk zijn daarvoor geen beperkingen. Wel kan ik me voorstellen dat bepaalde stromingen vinden dat je daarvoor een bepaalde minimum leeftijd moet hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je onder de dwang van de familieband uit bent, ben je vrij daar over te beslissen.
Eerder kan natuurlijk ook wel, maar brengt vaak ruzies en scheuringen in de familie met zich mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt altijd religieuze vrijheid.

Eigenlijk zou er wettelijk een regeling moeten zijn om je tot een religie te bekeren VOOR een bepaalde leeftijd.
Nu wordt religie opgelegd terwijl je daar zelf nog helemaal aan toe bent en weet wat het inhoud.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat maakt natuurlijk niet uit. Waar zou het op slaan als iemand anders kan bepalen waar jij in gelooft.