Hoe kan ik iemand onder hypnose brengen?

Ik zou graag iemand onder hypnose willen doen. Ik heb het al geprobeerd bij mijn vriend. Maar het werkte niet. Op internet las ik dat je een hand moet geven en controle ofzo iets?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

Daar zijn verschillende methodes voor die je op internet kunt vinden.

Hypnose is echter niet iets wat je zomaar doet.
Je tast de integriteit van je medemens aan en dat moet je NIET willen.

Stel je voor dat iemand jou zou willen hypnotiseren en allerhande plannen heeft.

Met hypnose kun je iemand een posthypnotische suggestie meegeven, dit houdt in dat via een (willekeurig)
codewoord of signaal iemand direct onder hypnose komt en de gegeven opdracht uitvoert.

Je moet dan maar afwachten wat voor opdrachten dat zijn.

Eenmaal onder diepe hypnose heb je NIETS meer over jezelf te zeggen en ben je willoos overgeleverd aan de grappen en grollen van de hypnotiseur m/v.

Ook zijn er wel degelijk technieken om mensen onder hypnose te krijgen die niet mee willen werken.

Dus zo lollig en vrijblijvend is dit allemaal niet.
Dit weet ik uit eigen praktische ervaring.
Ik raad je met klem af je hiermee bezig te houden.
De realiteit is vaak al tricky genoeg, laat een ander (of jezelf) dus niet in een virtuele wereld belanden, het resultaat kon je wel eens heel vies tegenvallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je kan altijd op google zoeken of op een website een hoe-doe-je-dat dvd bestellen ofzo???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hypnose heeft niets met spiritualiteit te maken, maar je vraag staat hier wel onder.
Hypnose is een truckje, dat leer je zo maar niet, komt nog bij, dat lang niet alle mensen zich laten hypnotiseren, ook dat moet je leren en weten welke mensen er gevoelig voor zijn.
Koop eerst maar eens een goed boek er over en ga naar voorstellingen waar ze met hypnose werken.
De kans is erg groot dat je het nooit zal leren.
Ook moeten de mensen die zich willen laten hypnotiseren er aan mee willen werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Persoonlijk geloof ik niets maar ook niets van hypnose, het is allemaal in scène gezet op tv. Wel geloof ik dat je mensen kan beïnvloeden maar niet zo erg dat ze bijvoorbeeld in een keer een andere taal kunnen spreken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hypnose wordt in hypnotherapie therapeutisch ingezet. Een hypnotische staat (trance) wordt doelbewust opgewekt als therapeutisch middel. In tegenstelling tot hetgeen tijdens theaterhypnose gebeurt, behoudt de cliënt altijd de controle over zichzelf.

Om op een verantwoorde manier - therapeutisch dus - hypnose te gebruiken zul je een beroepsopleiding daartoe moeten volgen. Dit zijn 3 of 4 jarige post-HBO opleidingen. Je kunt je daarna aansluiten bij een door de ziektekostenverzekeraars erkende beroepsvereniging.

Voor de lol iemand in hypnose brengen is niet zo slim, omdat - mocht het lukken - je niet op een verantwoorde manier kunt handelen. Al was het maar die persoon weer op een goede manier uit hypnose brengen. Iets wat in theaterhypnose overigens meestal ook niet gebeurt.

Zie voor meer informatie ook de link naar de site van een erkende beroepsvereniging van hypnotherapeuten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet iemand hebben 'die er in geloofd' zoals in alle paranormale zaken. Dan zal 'ie met je meegaan en je laten denken dat je 'm onder hypnose hebt gebracht. Maar je zult zo iemand nooit volledig in je macht hebben zoals show-hypnotiseurs doen geloven. De gehypnotiseerde speelt het spelletje mee zolang het 'm uitkomt maar meer ook niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gebruik een monotone stem en en kijk in de ogen zeg dat hij/zij zich heel rustig voelt.

heb ik uit een boek