Zijn godsdiensten verschillende wegen die naar dezelfde bestemming leiden?

goed leven > dood?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

de dood is de eindbestemming van elk levend wezen, een godsdienst is een invulling van het leven zelf. dus helaas maar waar: we leven onze eigen dood tegemoet, een geloof geeft een (mogelijke) verwachting van de tijd na de dood. en vrijwel elke godsdienst hoopt op een leven (of een vorm ervan) na de dood

Bronnen:
http://www.youtube.com/watch?v=fHfVTMhpNPI
http://www.youtube.com/watch?v=H6uPe7Euzd8
tine.infoteur.nl/specials/levenskunst.html

Nee, Godsdiensten zijn verschillende manieren om je leven inhoud te geven, omdat we helemaal niet weten WAT je eventuele bestemming is, sterker nog, OF er wel een 'bestemming' is. Veel mensen vinden het idee dat het leven ophoudt met de dood onverteerbaar, en willen geloven dat er na de dood meer is. Liefst zelfs nog iets beters, zodat je iets hebt om naar uit te kijken. Religie is in de meest platte zin van het woord een manier om met angst voor de dood om te gaan. Daar zijn in de loop der eeuwen natuurlijk allerlei rituelen, regels, dogma's, doctrines en veronderstellingen bijgekomen, maar puntje bij paaltje zijn we nog net zo ver als 30.000 jaar geleden ; de dood is de enige zekerheid in het leven, en niemand weet wat er daarna komt. En ja, aan het einde komen we allemaal op dezelfde grote hoop ; er is niet voor elke religie een aparte hemel of hiernamaals of mogelijkheid tot reïncarnatie of het eeuwige niets ; wat er uiteindelijk ook al zijn of niet zijn, het zal voor ons allemaal op hetzelfde neerkomen. Ook zonder religie bereik je dus uiteindelijk hetzelfde 'doel'.

Van uit christelijk oogpunt is het vrij duidelijk. Hier enkele citaten van Jezus zelf: (Mattheüs 7:21-23) . . .Niet een ieder die tot mij zegt: ’Heer, Heer’, zal het koninkrijk der hemelen binnengaan, maar hij die de wil doet van mijn Vader, die in de hemelen is. 22 Velen zullen op die dag tot mij zeggen: ’Heer, Heer, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd, en in uw naam demonen uitgeworpen, en in uw naam vele krachtige werken verricht?’ 23 En toch zal ik hun dan openlijk verklaren: Ik heb U nooit gekend! Gaat weg van mij, GIJ werkers der wetteloosheid. (Johannes 14:6) . . .Jezus zei tot hem: „Ik ben de weg en de waarheid en het leven. Niemand komt tot de Vader dan door bemiddeling van mij.

Als je bedoeld dat godsdiensten leiden naar God, en het goddelijke in jezelf, dan zeg ik JA! Het zijn gewoon verschillende manieren om hetzelfde doel te bereiken. Ieder vogeltje zingt zoals hij gebekt is.

Volgens de Bijbel is Jezus Christus uit de hemel neergedaald en is de Here Jezus de afspiegeling van God op aarde. Joh 14 vers 10 10 Gelooft gij niet, dat Ik in den Vader ben, en de Vader in Mij is? In Johannes 3 vers 3 zegt Jezus / niemand kan het Koninkrijk van God zien als hij niet opnieuw geboren wordt. Hij zegt van Zichzelf Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven, niemand komt tot de Vader dan door Mij. Johannes 14 vers 6 De Here Jezus Christus is de Goede Herder Een goede herder geeft zijn leven voor de schapen Joh 10 vers 11 De Here Jezus is voor ons aan het kruis gestorven en heeft daar onze zonden en fouten gedragen, daarom is er maar 1 weg naar de hemel via Hem. Wanneer we Hem aannemen als onze Verlosser worden we kinderen van God en mogen we God Geest ontvangen. Wij worden gereinigd door het bloed van Christus. Openbaring 12 vers 11 Een kind van God worden is een genade gift van God. en wie tot Hem komt zal Hij geenzins uitwerpen lees Joh 6 vers 37.

Nee. De wegen zijn zeer verschillend: de ene is er éen van naastenliefde, de ander éen van moord en doodslag. De bestemming wordt bepaald door de gevolgde weg en is daarmee dus ook heel verschillend.

ja ze leiden ons allemaal naar God,en er is er maar 1,God de vader,Abba of Jaweh!