Is er nog een plek waar Jezus echt is geweest?

Ik bedoel dan een plaats waar je nu nog heen kunt gaan en waarvan bekend is dat Hij er geweest is? Een huis of tuin of plek in de natuur.....

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
1.6K

Antwoorden (9)

Jeruzalem toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De beste man heeft niet zo veel gereisd. Hier zie je waar hij allemaal is geweest.

http://levendwater.org/atlas/atlas110.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nazareth, daar groeide hij op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook moet er nog ergens een stalletje zijn in Betlehem. Met een beetje gelijk loopt die ezel daar nog steeds rond, met de 3 wijzen.

Toegevoegd na 48 seconden:
ik bedoelde dus: "met een beetje geluk"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar een beetje gelijk zal ook wel helpen.
Mooi kaartje van loenie, maar het is incompleet, want ik mis o.a. Emmaus en Bethlehem ...

Toegevoegd na 1 minuut:
en Nazareth ...

Emmaus - bezocht discipelen naar opstanding
Bethelem - geboorte stad
Nazareth - Is Jezus opgegroeid
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hij is ook in athene geweest
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je nog kunt gaan waar hij gekruisigd is. Daar is een sleutel van en die hebben de Christenen, Joden en Moslims. Bezoeker van elk geloof gaan die altijd bekijken.
In de Bijbel staat geschreven dat hij in de Jordaan zou zijn gedoopt. Daar kan men ook gaan huwelijk onderzoek zegt dat hij in een soort zwembad gedoopt is waar vroeger gebruikelijk was. In het dorp waar hij geboren is is alles versierd op zijn 2000 jaar geleden en worden veel toeristen ontvangen.

Dat is wat ik vernam iva Discovery channel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Hof van Getsemane bestaat nog altijd geloof ik, waar hij tot God bad toen hij aan de vooravond van zijn dood stond en waar hij werd verraden door Judas.

Golgotha, de berg, is er nog altijd. De plek waar hij is gekruisigd.

Verder zou ik het niet echt weten..