De paus zegt dat "homo's en abortus" de grootste dreiging van dit moment zijn. Zie verder uitleg

, waar haalt hij het vandaan om die mensen aan te vallen terwijl zijn kerk zo in zonde heeft geleefd en misschien nog doet. Waarom mag de paus dit wel en worden wij gestraft voor discriminatie?

Toegevoegd na 2 minuten:
Niet dat ik het zou willen, maar ik begrijp niet dat de paus na dit schandaal nog zulke dingen kan zeggen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, ga eens ergens staan waar veel politie loopt, voor je het weet heb je een bekeuring aan je broek. Of ga je ff in de cel... De paus mag roepen wat hij wil?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
begrijpelijke taal......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waar zegt-ie dat ?

Antwoorden (4)

Wij zijn onderdanen van de Nederlandse staat. De paus is staatshoofd van het Vaticaan.

Wie zou de paus aan moeten klagen? En waar in zijn staat is er een regel tegen discriminatie op basis waarvan hij aangeklaagd zou kunnen worden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen mag dat zeggen. Trouwens wat bedoelt hij, bedoelt hij voor hem zelf, of voor de mensheid, etc.
Er is vrijheid van meningsuiting. Wilders zegt wel ergere dingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Religieuze organisaties, als kerken, zijn de grootste vijanden van het christendom. Op het moment dat er een einde komt aan het christelijke geloof, dan zal de kerk, beginnende met de RK kerk, daar grotendeels verantwoordelijk voor zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar zegt hij dat? Hij kan natuurlijk best zeggen dat dat de grootste dreiging is voor zijn katholieke kerk.
Want door homo's en abortus wordt er niet voortgeplant!

De paus past de regels van zijn organisatie toe.
En die zijn vaak hard en liefdeloos.

Er is veel te doen over die scheidslijn tussen "hard en liefdeloos" en/of discriminatie.
Maar bij een club met dergelijke regels wil ik niet (meer) bij horen.

Jij kan er gewoon uitstappen. Als je dat formeel wilt doen, moet je je ergens opgeven, maar dat heb je met die club niets meer te maken.