Kun je met God spreken ?

In de bijbel gebeurt dat regelmatig en ook nu zijn er nog mensen die beweren met God te hebben gesproken. Maar wat horen ze dan en in welke taal ? Persoonlijk geloof ik er niets van en denk ik dat mensen die dat beweren maar beter eens naar de psychiater kunnen gaan

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
1.9K

Het beste antwoord

Als jij tegen god praat, ben je vroom.
Als god tegen jou praat heb je een psychisch probleem....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Bidden is praten met God. Die kent jou hart. En vindt jou innerlijke houding belangrijker dan woorden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je genoeg fantasie hebt, kun je met iedereen spreken.
Ik denk dat ik morgen eens een babbeltje met Obama ga maken.

Heb overigens in het verleden diverse collega`s gehad die vertelden, met God te hebben gesproken.
Wil hierbij wel vermelden dat elke bedrijf, vanaf een bepaald aantal werknemers verplicht was, om één of meerdere licht geestelijk gehandicapten in dienst te nemen. En gek genoeg waren het altijd juist die mensen, die beweerden dat God aan hun bed heeft gestaan...

Met alle respect voor een ieder zijn gedachten en opvattingen, maar ik vraag me dan af als er een God is, waarom die dan juist bij die mensen over de vloer kwam.

En ik vraag me dat echt niet af, omdat het geen fijne collega`s zouden zijn, integendeel. Waren prima collega`s zelfs. Maar wel vol met ongeloofwaardige verhalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tjoh kmoet nog naar poetin toe ff kletsen. Maar t is daar zo koud)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi antwoord, +1
"Kun je met God spreken ?"

tja...het ligt eraan hoe je 'god' ziet.
Als jij 'god' ziet zoals ik 'god' zie,
dan kan je met 'god' spreken.

Een gesprek met 'jezelf' hebben,
is (voor mij) hetzelfde
als een gesprek met 'god' hebben.
Je bent 'het' (volgens mij) dus zelf.

Maar als je op 'de god van de Bijbel' doelt,
dan kan ik jouw vraag niet beantwoorden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jij gelooft dat God bestaat, dan kun je met God spreken.

Zonder meer.
14 jaar geleden
Nee, maar je kan wel tégen God spreken, net zo goed als dat je tegen een muur of een boom kan spreken. (Alleen weet je van die laatste twee zeker dat ze er zijn...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij is leuk :)
+1.
Of je met God kunt spreken hangt af van het gegeven of je in God gelooft.
Bewijs kan hiervoor nooit worden geleverd en daarom het het ook "geloof".
Om mensen naar de psychiater te sturen is wel heel erg grof.
In dat geval zou je het overgrote deel van de wereldbevolking naar de psychiater moeten sturen.
Trouwens, geloof heeft de hele mensheid al bestaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, ik heb zijn mob nr. Echter Hij heeft 't erg druk. Kan ik vragen of Hij u terugbelt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan... Maar wel even goed begrijpen wat er dan speelt...

God is alles, daar zijn we het over eens... Alles is alles, dus jij als individu maakt deel uit van het grote geheel, dus ook van God... Sta jij in beleving in de persoonsstand, dan is alle ervaring persoonsgebonden... Maar sommige mensen kunnen die persoonsstand uitzetten, die zijn dan geen persoon meer, dus die ervaren iets HEEL anders dan jij in wel die persoonsstand...

Die ervaren NIETSHEID, eenheid, God... En alles wat spreekt wordt gesproken zonder persoon, dus vanuit een andere dimensie... Dat is met God spreken, sommigen kunnen automatisch spreken of automatisch schrijven, ook dat zijn uitingen van het NIET-persoon zijn...

Dus ja het is mogelijk om MET of ALS god te spreken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet in de vorm die wij onder praten verstaan.
Je kunt het meer vergelijken met het jezelf. Je kunt het bidden noemen. In die dialoog leg je bij hem neer wat je kwijt wil en/of vragen wil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als dat vanuit jouw belevenis kan, kan dat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hangt er vanaf hoe je er zelf tegenaan kijkt, en wat je onder 'spreken' verstaat.
Volgens sommige mensen kan je wel tegen God praten, door bijvoorbeeld te bidden, maar antwoord hij niet. Anderen zijn ervan overtuigd dat het helemaal geen zin heeft om überhaupt tegen Hem te praten. Over de vorm van communicatie terug zijn ook verschillende meningen, volgens de ene antwoord hij op geen enkele manier, de ander zegt stemmen te horen in zijn/haar hoofd, en weer een ander geloofd dat God dingen via een andere persoon doorgeeft aan mensen. Om maar een voorbeeld te geven voor de laatste optie: Iemand twijfelt of het zijn roeping is om priester te worden. Er zijn mensen die geloven dat ze dit moeten doen wanneer er meerdere mensen zijn die gezegd hebben dat ze hem wel als priester zien. Zo van: mensen zeggen dit niet voor niks, het komt vast van God.
Kortom, hier verschillen de meningen heel erg over, ik denk dat iedereen hier zijn eigen ervaring/mening over heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
(Psalm 65:2)  O Hoorder van het gebed, ja, tot u zullen mensen van alle vlees komen.