Mijn moeder doet dit ook, zij heeft een "reiki" cursus gevolgd. En als ik hoofdpijn heb, of weer eens door mijn enkel ben gegaan, legt zij haar hand erop, dan wordt het warmer en gaat het tintelen, en mijn pijn wordt dan minder. Werkt bij mij wel goed.

Toegevoegd na 53 seconden:
hier een iets uitgebreidere uileg
http://nl.wikipedia.org/wiki/Reiki
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Healing??????
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hand-op-legging / handlegging
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Suggestie
Ook wel: handoplegging, instralen. En er schijnt zoiets te bestaan als 'touch for health', en dan heb je nog acupressuur.
Er zullen vast nog wel meer benamingen zijn. Maar in feite is het suggestie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat wordt magnetiseren genoemd. Daarvoor ga je naar een magnetiseur.
12 jaar geleden
Ja dat heet handoplegging, heel vaak is het resultaat het gevolg van aandacht en suggestie, maar zeker niet altijd.
Als het echt goed gaat, voelt de persoon bepaalde plaatsen heel erg warm worden, soms ook trillingen, prikkels, stromen van energie, loom gevoel , pijn plotseling verergeren enz.
De persoon die de handoplegging doet, voelt ongeveer het zelfde.
Vaak kan ook hij/ zij de pijn ook voelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1