Hoe voel je energie aan?

Bijvoorbeeld kan je met je hand energie voelen? En hoe voel je die energie precies? En kan je energie voelen? En hoe voelt dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Als je ergens rustig ontspannen kunt zijn, doe dan je handen tegen elkaar en maak een soort draaiende beweging.(net alsof je gehaktballetjes aan het draaien bent). Als je dit een tijdje doet probeer je de ''gehaktbal'' iets groter te maken als het goed is voel je dan een soort spanning/tegendruk(moeilijk uit te leggen)en dan kun je energie voelen. succes met proberen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het geprobeerd en het werkt :)
Goed antwoord ++++

Andere antwoorden (7)

Ik denk dat je ervaren het enige mogelijkheid is op je vragen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben je wel eens een ruimte ingelopen waar 2 mensen zaten die enorm kwaad op elkaar waren? Of als er tijdens een feestje een hele lange kille stilte valt? Dit zijn allemaal negatieve energieën die je vast en zeker weleens gevoeld hebt, de was de spanning te voelen, toch? En tja, waar voel je dat? Ik voel het in mijn buik, mijn maag denk ik.
Anders kan ik het niet uitleggen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Energie voelt telkens anders aan. Je moet het zelf ervaren en waarschijnlijk heb je dat wel eens gevoeld. Energie kan je moe maken, kan je energie geven, kan warm aanvoelen, of koud, kan je rillingen geven of je pijn doen. Maar kan je ook omarmen en je veilig laten voelen.
Ga maar eens in een kamer zitten en let eens bewust op hoe en wat je voelt. En ga daarna in een andere kamer zitten en doe het zelfde.
Voel je verschil??
Misschien moet je wel ff oefenen ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms kan je energie voelen als je mensen pas leert kennen. Het 'klikt' met een persoon of juist niet. Dat is de positieve of negatieve energie die je dan voelt.

Als je positieve energie voelt bij iemand wordt je er goed geluimd van. Bij die persoon wil je graag blijven.

Van een persoon die negatieve energie uitstraalt wordt je juist moe, en daar wil je zo snel mogelijk van weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je je handen ongeveer een minuutje tegen elkaar aan wrijft totdat ze warm worden en je houdt daarna je handen recht tegen over elkaar met ongeveer 10 cm afstand en beweegt ze langzaam naar elkaar toe(met kleine bewegingen) dan kun je de energie ook voelen. Even oefenen weet niet hoe ik het beter kan uitleggen maar het werkt wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Energie voel je niet zomaar. Dat is zo een verfijnd iets, dat je eerst zelf veel gevoeliger moet gaan worden.
Als jij in staat bent om de lucht te voelen als een enorme wind wanneer je heel langzaam je hand heen en weer beweegt, dan zal je misschien ook de energie kunnen voelen.

Als je je hand langzaam beweegt, en je jezelf ook beseft dat er 'stilstaande' lucht in de omgeving is. Dan is de lucht tov de hand in beweging. Dat is dan de 'wind'. Dus als jij heel hard je hand beweegt dan voel je die wind/lucht wel. Maar als je ook die wind als een storm voelt wanneer je heel langzaam je hand beweegt, dan ben je meer gevoeliger geworden om ook de energie te kunnen voelen.

En ander een jaar intensief met TaiChi en QIGong gaan werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
energie die ik voel stromen voelt wat aan als tintelen of warmte. vergelijkbaar met als je bijvoorbeeld te lang in een houding hebt gezeten met je benen over elkaar of je ellebogen op je knieën en je laat dan los en gaat lopen. dan gaan je voeten vaak prikkelen, ken je dat? Wel als ik Qi Gong of Tai Ch doe voel ik zoiets in mijn handen. Vaak ook zomaar en plekken van je lichaam die ineens heel warm tot heet aan voelen, van binnen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ai....dát gevoel!
maar het is verder wel aangenaam forall? hihi, oops.
wil beslist niet lullig doen maar moet al beelddenkend denken aan een chinese maaltijd met moeilijke naam waarbij iets teveel sambal zit vanwege de hete plekken tintelende plekken binnenin.
impulsief met je gedeeld deze vreemde gedachte, maar niet beledigend bedoeld dus plusje vanuit de goede wil en om deze flauwe gedachte niet als beledigend over te doen laten komen zo, en ga nu ff googlen naar hetgeen waar je het wél over hebt want het zegt me zo niets eerlijk gezegd :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga eens een poosje Tai Chi/ Qi Gong doen dan kun je het zelf voelen ^^