Het is gevaarlijk als je er beslissingen op gaat baseren.
Een tarotkaart kan niet de rol van beslisser vervullen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het enige gevaar is dat je er zelf zodanig in gaat geloven dat je geen normaal leven meer kan leiden. Als het al werkt moet je heel goed kaart kunnen lezen voor de juiste antwoorden. En dan nog maar zien of dit uitkomt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tarot is niet alleen maar gericht op toekomst, het zijn ook inzichtkaarten. Dus op de situatie zoals die is geweest of nu is.
Cryofiel
12 jaar geleden
Er zijn geen aanwijzingen dat de tarotkaarten je ook maar iets vertellen dat je zelf nog niet wist.
Alles wat verkeerd gebruikt wordt, is gevaarlijk. Als je kaarten ziet als een hulpmiddel om je gedachtes/gevoelens even op een rijtje te zetten, prima. Als je de kaart gaat leggen om te bepalen of je een rode of een witte trui koopt, of dat je koffie of thee zult gaan drinken dan ben je verkeerd bezig.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of juist niet, ooit Dice man gelezen?
Tarot is niet gevaarlijk.
Maar net als bijna alle in het leven, moet je het zien als een manier die je inzichten geeft, waar je in eerste instantie niet aan dacht.
Natuurlijk heb je ook mensen die het als absolute waarheid zien en die helemaal gaan leven naar de uitkomst.
En dat is natuurlijk gevaarlijk.
Een mens is altijd zelf verantwoordelijkheden voor zijn of haar eigen keuzes.
Maar in principe laten de kaarten geen negatieve uitkomsten zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een oud-hollands woord voor kaartje leggen = wichelen.
Grappig is in dit verband de vele aanslagen op de Bijbel: zo vind je in oude Jongbloedvertalingen het wichelverbod in Deuteronomium 18 terwijl in alle latere vertalingen er het woord: 'sterren-' ervoor is toegevoegd maar dat komt in de grondtekst niet voor, vandaar dat de Jongbloed uit 1938 het sterren tussen haakjes hebben vermeld.
Een leuke waarzegfile over de Tarot kun je vinden (bron)