Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan je gebruiken als wijzer bij een Ouija-bord als je de originele niet hebt?

Ik kreeg deze gisteren van een vriendin( staat op foto) zonder zo'n wijzer erbij.
Kan je dan ook een omgekeerd glaasje gebruiken net als bij glaasje draaien?
Lijkt me wel spannend-het is onderdeel van een themafeest.
Gewoon voor de grap!:-)
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is je vriendin toevallig Wiet uit GTST??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gewoon voor de grap, kan soms heel vervelend uitpakken!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe gevaarlijk is het dan ,dat zou ik weleens willen weten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet waar je aan begint. Persoonlijk raad ik het je sterk af. Ik kan nu nog tien keer gaan roepen van die het alsjeblieft niet, maar waarschijnlijk wordt het daardoor alleen maar interessanter voor je en uiteindelijk is het je eigen verantwoordelijkheid. Maar toch kan ik het niet nalaten om te zeggen dat je nu misschien niet de mogelijke consequenties inziet. Nee, ik heb geen spookverhalen uit eigen ervaring. En ja, grote kans dat er niets gebeurt. Ook als er niets gebeurt, kun je jezelf gek maken. Bang worden. En misschien gebeurt er wel iets. Je weet maar nooit. Of geesten nu wel of niet bestaan, je moet in ieder geval niet met dit soort krachten gaan 'spelen'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@werk
Ik kijk nooit naar GTST: ik heb geen idee wat je bedoeld. En voor de rest van de reacties: Het is maar voor de grap.
Ik geloof er niet in.Lijkt me wel leuk.Het is voor een thema- feest.Ik ken zoveel mensen die zoiets wel eens gedaan hebben.En die lijken me nog steeds oke,hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als het ''voor de grap is''...wat maak je je dan druk over wat voor een wijzer je gebruikt?..dan volstaat alles toch? al pak je een pilonnetje van het Ganzenborden...
Cryofiel
14 jaar geleden
@Robertus, waarom zou je die eventuele "geest" in het Engels toeroepen? Stel dat het een Italiaanse geest is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe gewoon maar niet meis. Je kan jezelf hier heel bang mee maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Catharien, mag ik vragen; hoe oud ben jij?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is geen spelletje hoor!
Het spijt me heel erg...
Maar je bent bezig met iets wat gevaarlijk is...
Wees blij dat er geen glaasje bij zit!
Ook al doe je het voor de grap, het kan hele nare gevolgen hebben :o
http://www.freewebs.com/paranormaal-onderzoekersteam/degevaren.htm Bronnen:
- http://www.freewebs.com/paranormaal-onderzoekersteam/degevaren.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Catharien, kijk nu eens hoeveel waarschuwingen je nu krijgt en zo bitter weinig antwoorden, hoe zou dit nu komen denk je?
Cryofiel
14 jaar geleden
@moonflowertje, het "gevaar" zit hem puur in onze cultuur. Hier, in onze westerse cultuur - en ALLEEN in onze westerse cultuur - wordt glaasjedraaien als gevaarlijk beschouwd. IS het dan ook gevaarlijk? Ja, in wezen wel. Niet omdat het gevaarlijk IS, maar omdat we onszelf het gevaar aanpraten. In andere culturen is het heel gevaarlijk als jouw lichaamsdelen in handen komen van een onbetrouwbaar persoon. Dat geldt ook voor afgeknipte nagels en afgeknipte haren. IS het dan gevaarlijk om je haren te knippen en die haren dan zomaar weg te laten waaien? Voor die mensen wel. Zij kunnen er echt ziek van worden. Zie voor details mijn lange reactie onder het antwoord van khepput, hieronder. En zeg nou zelf - zou het niet veel beter zijn, die angstverhalen over glaasjedraaien (alleen bekend in onze cultuur), of over verloren nagels en haren (alleen bekend in sommige aziatische culturen) eens in perspectief te plaatsen? Gewoon realistisch kijken naar wat er nu wérkelijk aan de hand is - of juist niet aan de hand is. Elkaar niet meer gek maken met dwaze verzinsels over nagels of haren die in handen komen van een slechterik, of over zogenaamde geesten die normaal braaf wegblijven maar die ineens tevoorschijn zouden komen als je rond een houten speelbord gaat zitten. Onderwijs en voorlichting zijn onze beste wapens tegen niet-bestaande gevaren!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wietja-bord!
Cryofiel
14 jaar geleden
Dat gevaar valt erg mee, hoor. De uitleg daarvan is hierboven al gegeven.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Een glaasje werkt even goed of slecht als een wijzer.
Have fun!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing