Gelooft men in de scientology dat de aarde bezocht wordt door hoger intelligente levensvormen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Religie
1.7K

Antwoorden (1)

NEEN, niet zoals jij het in jouw vraag stelt.
Het centrale geloof van scientology is dat een persoon een onsterfelijk spiritueel wezen (thetan) is die een gedachte en een lichaam bezit, en dat de persoon fundamenteel goed is. Het leven dat men zou moeten leiden is een van voortdurend geestelijk en ethisch onderwijs, voorlichting en verbetering, zodat hij/zij gelukkig kan zijn en uiteindelijke redding bereikt. Daarnaast is het doel om efficiënter te zijn in het verbeteren van de wereld. Scientology beweert specifieke methodologieën aan te dragen om een persoon bij te staan om dit te bereiken. Thetans zijn de onsterfelijke geesten van vreemde wezens die 75 miljoen jaar geleden door Xenu naar de aarde werden gebracht. Het idee van Xenu zou Hubbard ontleend hebben aan zijn sciencefictionverhalen. Het komt er dus op neer, dat de personen van nu worden "bewoond" door een thetan die onsterfelijk is.
Lafayette Ronald (Ron) Hubbard (Tilden, 13 maart 1911 – San Luis Obispo, 24 januari 1986) was een productieve en controversiële Amerikaanse schrijver en oprichter van Scientology. Naast boeken over filosofie, zelfontplooiing en management schreef hij sciencefiction, essays en gedichten.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Thecis
4 jaar geleden
Een van de grote nadelen van Scientology is dat het zo duur is om verlichting te vinden......
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Je vind alleen verlichting in je geldbeugel....