Mag je tijdens een kerkdienst meezingen/meebidden als je zelf niet of anders gelovig bent?

Bij een begrafenis staat het wellicht niet netjes als je niet meedoet met het gebed bijvoorbeeld.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja, ik zou het zeker doen. Je kan tot je eigen god bidden, of als je niet gelooft gewoon een moment van stilte in acht nemen om diegene te herdenken. Er zijn geen regels voor, maar in dat geval is aanpassen altijd goed voor de saamhorigheid.

Ja, dat mag gewoon, zijn geen regels voor.

Ja

Ja, het staat zelfs niet heel netjes om niet mee te bidden.

het mag wel, maar ik als atheïst doe het niet.

Dat mag, maar je hoeft niet mee te doen. Ik heb op een christelijke school gezeten, maar ben zelf niet gelovig, ik hoefde ook nooit mee te doen met het gebed, maar deed het uit beleefdheid wel. dus hoeft niet, als jij je maar beleefd gedraagd tijdens het zingen of gebed.

Ja. Ik ben zelf niet gelovig maar als ik bij gelovige mensen ben respecteer ik hun religie en kijk tijdens het gebed gewoon naar beneden en wacht tot ze klaar zijn.

Je mag meedoen, maar het hoeft niet. Het is ook echt geen probleem als je bij een begrafenis niet meedoet met het gebed. Iedereen weet dat er dan ook niet-gelovigen aanwezig zijn en het is toch raar om opeens te gaan bidden tot iets/iemand waar je niet in gelooft?

Je mag gewoon meezingen en bidden. Hoewel het misschien wat lastig bidden is, als je zelf helemaal geen enkel godsgeloof hebt. Dan is gepaste stilte wellicht beter. Het enige dat je niet mag is ter commune gaan in een Rooms Katholieke mis, als je zelf niet Rooms Katholiek bent.

Je mag gewoon meezingen en bidden. Hoewel het misschien wat lastig bidden is, als je zelf helemaal geen enkel godsgeloof hebt. Dan is gepaste stilte wellicht beter. Het enige dat je niet mag is ter commune gaan in een Rooms Katholieke mis, als je zelf niet Rooms Katholiek bent.

van mij mag het

als je de teksten kent, ja, anders zou ik gewoon stilletjes zwijgen