Deze vraag is pas gesteld. Voor sommige mensen is het nog erg moeilijk om al over hun dood na te denken, laat staan over organen afstaan.
Er zijn mensen die wel nauchter na de dood kijken, en hun organen wel beschikbaar stellen. de mensen die dat niet doen zijn nog niet meteen egoisten, waneer zij nog niks beslist hebben.
er zijn ook mensen (ik ook) die daar tussenin zitten, en ik laat het dus aan mijn nabestaanden over. ik vind het ook heel belangrijk wat zij er van vinden.
Toegevoegd na 47 seconden:
sorry van de spelfout, het was mijn geweldige HP toetsenbord.
Toegevoegd na 11 minuten:
:) als aanvulling op de aanvulling:
Ik denk angst, omdat die mensen het waarschijnlijk niet los van elkaar kunnen zien waneer ze leven en gevoel hebben of dood zijn en geen gevoel meer hebben. (aan het lichaam dan). er zijn heel veel mensen bang voor de dood, en denken er meer vrede mee te kunnen vinden als ze intact blijven. mischien heeft er wel een nabestaande bezwaar? mensen met bepaalde ziekten die waarschijnlijk toch denken dat een ander geen profijt kan hebben van hun organen? mensen die er niet over nadenken omdat ze het niet belangrijk vinden. (al zullen ze het ongetwijfeld wel iedereen gunnen, maar niet die organen van de overledene. kunnen veel reden voor zijn, niet iedereen is hetzelfde.