Kun je bij meerdere geloven worden ingeschreven?

Ik vraag mijzelf af of je bij 2 geloven tegelijk ingeschreven kunt staan.
En of dit mag?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Religie
1.4K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja dat kan. Ongeacht je huidige geloof kan je binnen een paar klikken en een online formulier lid worden van https://www.kerkvanhetvliegendspaghettimonster.nl/ons-geloof/

Antwoorden (2)

Je bedoeld of je bij meer kerkgenootschappen ingeschreven kan staan.
Dat kan natuurlijk, het zijn twee verenigingen.
De vraag is of het de verschillende kerkgenootschappen hiermee akkoord gaan, maar dan moet je het wel aan die kerkgenootschappen doorgeven
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
dus het mag wel, maar dan moet het wel gemeld?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het melden staat je geheel vrij, of je het ethisch verantwoord vindt om het na te laten ligt geheel bij jou
Je kunt je niet inschrijven bij "een geloof". Je kunt je (theoretisch) wel aansluiten bij verschillende geloofsgemeenschappen. (Die ook om een financiele bijdrage zullen vragen.)

De vraag is echter waarom je dat zou doen, het is niet logisch. Je sluit je aan bij een geloofsgemeenschap omdat je het geloof deelt wat in die gemeenschap beleden wordt. Als je christelijk gelooft, sluit je je niet aan bij een islamitische geloofsgemeenschap, om maar een voorbeeld te geven.
Computoon