Werden de vliegtuigen en atoombommen die in 1945 op Japan werden geworpen door de kerk gezegend?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Religie
1.6K

Antwoorden (1)

Ja, door priester George Zabelka. Hij heeft hier later spijt van gekregen.
Na jaren van zelfonderzoek, werd Zabelka's volledige bekering van een sterke voorstander van de "rechtvaardige oorlogstheorie" tot een totale pacifist aangekondigd in een kerstbrief uit 1975 aan vrienden, waarin stond: "Ik kom tot de conclusie dat de waarheid van het evangelie is dat Jezus geweldloos was en geweldloosheid leerde als zijn weg."
Zabelka wijdde de rest van zijn leven aan het onderwijzen, prediken en getuigen van de geweldloosheid van het evangelie.
SimonV