Is het raadzaam voor een Anorexia-patient om Tai Chi te gaan doen?

Ik wil graag Tai Chi gaan doen omdat ik heb gehoord dat het een hele goede manier is om je lichamelijk en geestelijk te ontspannen.
Maar ik ben Anorexia- patiënte en in een hele slechte lichamelijke conditie en veel en snel moe.
Is het wel raadzaam voor mij dit te doen?
Eten is nog elke dag moeilijk,zou ik dit dan ook moeten aanpassen?
En als ik me hier voor opgeef zou ik dan van te voren moeten vertellen dat ik Anorexia heb.(al ziet iedereen zo dat ik wel heel erg mager ben)
De psycholoog die mij behandeld staat in principe wel positief tegen mijn voornemen.
Heeft iemand hier zelf ervaring hiermee?

( hoop dat de categorie klopt)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

TaiChi is puur gericht op jezelf. Het is geen competitie en je hoeft helemaal niets.
Juist met TaiChi moet je alles heel zachtjes doen en hou hierbij altijd de 80% regel aan. Dwz niet voorbij de 80% van je kunnen gaan.
Je kunt gewoon de lessen gaan volgen. Deel je zorgen met de leraar en hij zal het begrijpen. Als het je tijdens de les teveel wordt, dan kan je gewoon even aan de kant gaan zitten en even een oefening overslaan.

Langzaam maar zeker zal je steeds iets meer kunnen.

Zo had ik in het verleden altijd hele slechte knieën. Ik ben TaiChi gaan doen en heb geleerd om op een juiste manier te bewegen. Ook tijdens de lessen kon ik niet zo diep gaan en dat heb ik ook niet gedaan. Gewoon 80% aangehouden.
Nu inmiddels 9 jaar later heb ik totaal geen enkele problemen meer met mijn knieën. En kan ik zelfs hele vormen in een diepe stand uitvoeren. Waarbij ik voorheen met traplopen moeite had, kan ik er nu gewoon weer de trap op sprinten.

Begin eraan! Het is heel erg goed voor je. En je zult met de tijd leren hoe je met jezelf om moet gaan. En zowel lichamelijk als mentaal sterk gaan worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt,klinkt heel positief.
Ik hoop dat het mij ook zal lukken lichamelijk en geestelijk sterker te worden.
Lijkt me de moeite waard om te proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ook je gewicht regelt zich met Tai Chi. te dunne mensen komen weer aan en te dikke mensen vallen vaak af... Ik was te dik en ben 20 kilo kwijtgeraakt erdoor.

Andere antwoorden (1)

Ga een keer een proefles doen. tai Chi is geen concurentiestrijd iedereen doet wat hij kan, bepaalt zijn eigen grens.
Er zijn trouwens verschillende manieren/richtingen om tai chi te beoefenen, dus als je je bij de ene niet op je plaats voelt, kun je rustig een anere proberen
En als jij het niet wilt vertellen, dan doe je het niet, kijk eerst gewoon hoe je je voelt in de groep,
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zijn er zoveel verschillen dan?
Dat wordt dan uitzoeken welke.
Misschien moet ik even Google'n.