Spirituele kant ontwikkelen

Ik zou graag mijn spirituele kant beter ontwikkelen. Ik ben erg gevoelig, voel veel dingen aan en weet vaak van te voren al of iets wel of niet gaat gebeuren. Ook zou ik graag iets met energie willen doen (ik kan wel een beetje quantum touch).

Weet jij het antwoord?

/2500

Probeer de bibliotheek, misschien kan je daar meer erover vinden in boeken

Je kan je spirituele kant ontwikkelen door elke dag wat tijd voor jezelf te nemen en te mediteren. Je kan ook besluiten om boeken te gaan lezen die je aanspreken. En neem dagelijks wat tijd om te bezinnen, sluit je ogen en ga naar binnen,want hoe meer je mee gaat in de drukte van alledag, hoe minder je spiritualiteit ontwikkeld wordt.

Begin eens n soort dagboek bij te houden, wat denk ik dat er gaat gebeuren, met datum erbij, en dan ook opschrijven of het echt gebeurd is. Ga eens kijken op paranormale beurzen, daar worden vaak lezingen gehouden (gratis) en daar kun je ook al iets van opsteken.

eerst zien, dan inzien, dan doorzien, het pad van kennis naar wijsheid is ermee geplaveid Je zou eens kunnen kijken of er in je omgeving mensen zijn die bepaalde sieraden dragen die met spirituele dingen te maken hebben, zoals bv een ketting met pentagram en een praatje beginnen over het sieraad en de betekenis ervan. Zo ben ik ooit met een dame in contact gekomen die mij veel geleert heeft. Ik weet bijna wel zeker dat iedereen die met spirituele dingen zijn of haar leven in vult open staat voor ieder ander mens die wil leren. Ps let er wel op dat als je op een pentagram let, het niet een teken is met de punt naar beneden gericht, dit zijn mensen die jou niet kunnen helpen met joun zoektocht, maar die graag met je willen delen.

Je kunt boeken lezen over de spirituele onderwerpen die jou aanspreken, dagelijks mediteren zou ik ook zeker aanraden, dit heeft mij heel erg geholpen op mijn spirituele pad. Je kan ook een hele hoop informatie op internet vinden, gratis en voor niks, hierbij wil ik echter wel de kanttekening plaatsen dat de informatie die je vindt niet altijd even betrouwbaar is. Ik wens je veel succes op je spirituele zoektocht! Gelijkgestemden opzoeken is ook een goed idee, maar ik zou wel op m'n hoede zijn bij beurzen, hier lopen veel charlatans rond die enkel uit zijn op geld of andere zaken. daarmee wil ik niet gelijk zeggen dat alle mensen die daar rondlopen zo zijn, om boze reacties te voorkomen.

Het boek waarmee het voor mij allemaal begonnen is, is de Celestijnse Belofte. Misschien ook een goed begin voor jou. Het legt uit hoe die energieen in elkaar zitten en het is een roman (dus geen echt leerboek). Maar alles in dat boek heb ik als waar ervaren.

Weet je Esther blijf gewoon jezelf in alles, begin gewoon zelf bv wat te pendelen, lezen erover,kaartleggen,ga uit interesse gewoon naar mediums,(goede mediums),kaartleggers etc... veel interesse tonen erin,en zo zaken zelf doen, anders vraag aan je ouders,of ze meegaan naar spirituelen,zo ben ik ooit bv vroeger heeeel in het begin, samen met mijn moeder naar kaartlegsters geweest, van mijn 19j,was dat ongeveer dacht ik nog, en sindsdien was de interesse meer en meer ook aan het groeien,ook voor mijn toekomst,en alles, en zo weet je ook veel,en opeens ga je misschien zelf nog meer aanvoelen etc....grtjs

Bovenstaande lezend krijg je al aardig wat advies. Maar, spiritualiteit is meer dan je gevoeligheid 'ontwikkelen'. Spiritualiteit is een overkoepelende naam voor vele onderdelen waarvan bovengenoemde onderdelen zijn. Een belangrijk onderdeel, zo niet het belangrijkste, is m.i. het aarse leven zelf veel aandacht geven. Het is niet voor niets dat wij, als zielen, de aarde 'gebruiken' om hier onze lessen te leren. Je gevoeligheid ontwikkelen prima, als het maar geen vlucht is uit dit aardse bestaan.