Wat kan een stem in mijn hoofd die zei "It is here" betekenen ? Het was tijdens half- slaap.

Ik hoor zelden een stem in mijn hoofd , maar hier was een stem die mij wakker maakte . Ik was niet diep in slaap , lag op mijn rug en was me bewust van geluiden.
Ik werd wakker een energie trok door mijn lichaam , vele haartjes en spiertjes in mijn lichaam gingen trillen / rillen. en liep naar beneden en in de kamer stond de tv nog aan . Op discovery channel was een documentaire waar de aardbeving in Japan op 11 maart , de Tsunami en de gebeurtenissen in de Fukushima kerncentrale worden getoond.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik had de tv aangelaten omdat ik nog niet dacht lang te gaan slapen.

Ik heb alle details bijgevoegd omdat ik hoop dat deze details kunnen bijdragen aan de ( spirituele ) betekenis van wat ik hoorde , voelde en zag.

Toegevoegd na 1 uur:
De stem in mijn hoofd was een vrouwenstem, een erg duidelijke stem .

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De menselijke geest heeft een heel bijzondere eigenschap. Hij zoekt naar patronen en heeft de neiging onbekende beelden/geluiden als menselijk te interpreteren. Die schaduw wordt een menselijk gezicht. Dat geluid een menselijke stem. Deze eigenschap is ontstaan uit evolutionair voordeel. Sociaal gedrag is altijd belangrijk geweest voor overleving. Anderen heb je nodig. Als er dan iemand in je buurt is of wat tegen je zegt, is het beste wat je kan doen sociaal op diegene reageren. Ook als je in gedachten verzonken bent en de ander niet direct goed had gezien, of als je de ander niet echt verstaat. Liever een keer per ongeluk hallo zeggen tegen een boom of beest dan een stamgenoot negeren. Die eigenschap heeft de menselijke geest nog steeds. Zeker als je half in slaap bent en tóch al hypnagoge hallucinaties kan hebben, kan een eigenlijk onduidelijk geluid al snel klinken als een heldere, duidelijke stem die iets zegt. Soms iets dat klinkt als een taal die je niet verstaat, soms iets in een taal die je wel beheerst, het kan zelfs exact lijken op de stem van iemand die je kent. Ik heb zelf wel eens gehad dat ik op straat liep en klaarhelder mijn moeder mijn naam hoorde roepen. Mijn moeder was daar niet, en bij latere navraag was mijn moeder op dat moment ook helemaal niet met mij bezig. Samengevat: dit is niets bovennatuurlijks, dit is de werking van de menselijke geest.

vraag het je gids... Als iemand het je al kan vertellen ben jij dat of zelf of hij/zij

Waarschijnlijk zei iemand op televisie die woorden en schrok je gewoon wakker ervan.

Misschien een zin in een liedje die ik een keer voorbijgekomen is? Een nummer (weet zo 1,2,3 niet welke) van (hed) PE zegt 'it is here' MET een vrouwenstem.

Op persoonlijk gebied zal een conflict over een familielid of zaak van je tot een oplossing komen. De meeste verbeteringen zijn het gevolg van je eigen initiatieven. Je staat op een lijn met de oplossing van een bepaald probleem. Probeer met anderen samen te werken, dat kan zeker zijn vruchten afwerpen. This is it!

Heej GoldEnton, Toevallig had ik het afgelopen nacht ook. Ik had een beetje ruzie met een klasgenoot gisteren, hij maakt namelijk erg veel grapjes. Vannacht ik las vragen op GV op me iPhone en ik viel dus in slaap, net als jij half, en opeens werd ik wakker door een harde geschreeuw met die jongen. Ik hoorde duidelijk zijn stem, het was wel een beetje griezelig. Ik had het daarvoor ook, maar met iets anders. Het kan dus komen, net als in een droom, dat je wat je vandaag/ die dag hebt meegemaakt, nog verwerkt in je droom, in dit geval in je half-slaap. Je dacht er misschien niet aan, maar misschien bleef het haken in je hoofd, dat je er onbewust aan dacht. Het kan ook komen doordat je half sliep, dus een gedachte kan dan hard aankomen.

Had zelf het gevoel dat er iemand tegen mij praten, vooral op rustige momenten. Dat kon ik maar niet verklaren. Een oude vriendin zei tegen mij , je moet is op zoek gaan naar je Gids. ze heeft mij toen het een en ander uitgelegd. Toen heb ik een cursus automatie,s schrijven gevolgd. Dan leer je omgaan met Gidsen, alleen dat automatie,s schrijven dat lukt mij maar niet. Heb wel geleerd om er mee om te gaan, en ik weet waar die stem vandaan kwam. Ben er nu al ruim 20 jaar mee bezig, er zijn momenten dat ik er geen behoefte aan heb, en andere momenten weer wel. Het geeft je rust, ben zelf wat bewuster gaan leven en ik voel mij daar prima bij. Ik hoop dat je hier wat mee kan. Met vriendelijke groet

dat kan van betekenen dat iemand zegt 'it's here' maar het kan ook zo lijken. het is bekend dat hersenen dingen voor je in gaan vullen. ze vangen namelijk veel meer impulsen op dan ze kunnen verwerken en kunnen plaatsen, daarom is men bewust maar voor het grootste deel ook onbewust om deze signalen te filteren en op te slaan. ook als je wakker bent, heel vast slaapt en alles hier tussenin. impulsen kunnen zich dus verweven met een droom, een gedachte, of je hersenen kunnen deze vervormen naar iets wat voor jou bekend is (de woorden die je hoorde) dit kan ervoor zorgen dat jij geluiden hoort waar jij je bewust van gaat worden en omdat je ze niet kan plaatsen hier dus een betekenis/invulling aan geeft, bewust of onbewust. omdat je het invult lijkt/is het echt. een stem hoeft je dus niet wakker te maken, maar je kan op een gegeven moment wakker worden van een stem (tv die nog aanstond) omdat je het niet helemaal kon plaatsen verandert je hersenen het naar iets wat je wel kan verstaan. dit hoeft niet het geval te zijn, je kan ook gehoord hebben dat iemand op de vlucht sloeg en echt ze i'it's here' hetgeen wat je ''verstaat'' kan je een betekenis geven deze betekenis zie je in dit geval niet positief omdat je gelijk hierop de beelden op tv ziet waar je je wel bewust van bent. als je dan denkt dat je deze stem in hoofd hoort kan je hiervan een spirituele betekenis gaan zoeken, maar echt voor de hand ligt het niet gezien de werking van de hersenen waar je je voor het grootste deel niet bewust van bent zodat dingen heel erg echt en duidelijk kunnen lijken en dus ook als echt ervaren worden. hier een filmpje wat duidelijk maakt hoe de hersenen dingen voor je in kunnen gaan vullen, maar toch echt lijken, zelf als je (dit keer) weet dat het niet echt is. trick of the brains dus die bepaald wat jij #echt# ervaart.

Bronnen:
http://www.123video.nl/playvideos.asp?Movi...

de wereld zal eens vergaat en zullen tijden komen van overstromingen aardbevingen enz

Een stem in je hoofd is helemaal niet vreemd. Waarschijnlijk is het de stem van je geestelijke gid(sen), -beschermers/helpers- Het kan een mannelijke of vrouwelijke zijn. Alle kans dat je deze waarnemingen vaker gebeuren. Mijn tip: Ga naar een -goede- Paragnost, deze kan wel een naam... of namen van gid(sen) die in jou omgeving zijn. Zelf heb ik dit ook meegemaakt: Ik loop al jaren met een oorbeschadinging (contante piep). Ik wordt er wel eens bijna gek van, ik mopperde wel eens van verdorie...houd dat nu nooit eens op? Mijn gids (oma) zei lachend in mijn hoofd: Jawel!...Eens! Mijn oude oma die al ruim 20 jaar geleden overleden was, herkende ik gelijk. Ze had alijd een grappig lachje in haar woorden.

De dingen die hier al gezegd zijn kunnen naar mijn mening allemaal maar het kan ook gewoon op een soort kortsluiting in je hoofd duiden die soms ontstaat als je nog in het grensgebied van waken en slapen bent. Ik heb het zelf weleens dat ik in zo'n toestand het geluid van mijn vorige telefoon hoor en dat is een heel ander geluid dan van mijn huidige telefoon of ik hoor een trein voorbij denderen, nou dat kan helemaal niet op de plek waar ik woon maar vroeger heb ik pal langs een spoorlijn gewoond en daar hoorde ik vaak een trein voorbij denderen. Het zijn dus vaak bekende geluiden die ergens in je hersens zijn opgeslagen en dan tevoorschijn worden "getoverd".

ja best wel een lastige vraag voor G.V., omdat men vaak naar eer en geweten een goed antwoord wil geven, zo las ik net het antwoord van SuzyQ dat uitstekend is natuurlijk. Zo zijn er meer prima antwoorden. Maar met een goede wetenschappelijk verklaring, kan je niet alles verklaren, wel het meeste. Ik weet uit een andere vraag van je, dat je sterk verbonden voelt met de gebeurtenissen in Japan. Daarom vind ik het al heel bijzonder dat je juist op dat moment naar beneden bent gegaan, doordat je wakker was geworden van die stem en je precies op het ogenblik beneden kwam, toen die documentaire over de aardbeving op t.v. was!! Uitgaande dat je terwijl je sliep( half sliep) niets kon horen van de t.v. beneden. Er kwam een golf van energie over en door je lichaam, gevolgd door die heldere duidelijke vrouwenstem. Wetenschappelijk gezien, is dus niet alles zo maar uit te leggen, spiritueel gezien wat makkelijker, je kreeg een signaal dat je beneden naar de t.v. moest gaan kijken, dat te maken had met een zekere interesse. Bij jouw vorige vraag over de aardbeving, kreeg ik een beeld van een meisje, heb ik je toen verteld in mijn antwoord, dus lijkt wat er nu is gebeurd een aanwijzing, dat te maken lijkt te hebben met dat meisje. Ja zo zit ik een beetje hardop te denken.

Het kan natuurlijk van alles zijn, en alle details kunnen er (zijdelings) mee te maken hebben. Wat bij mij meteen naar boven komt is dat het iets eenvoudigs is. Tenminste, zoals ik het zie: Wanneer je bijna slaapt of slaapt verlaat je je lichaam meestal en wanneer je weer terugkeert in je lichaam word je wakker. Soms gaat dat uitreden en terugkeren met een geluid of stem gepaard. Voor veel mensen zal het herkenbaar zijn als ik zeg dat je soms met een schok in je lichaam terug keert, dat voel je ook echt. Je voelt een schok, plof, en bent gelijk klaarwakker. De lichamelijke sensaties die jij beschrijft doen mij ook denken aan terugkeren in je lichaam. In dit geval denk ik dan ook dat dit gebeurde. Je was misschien even buiten je lichaam en het kan zijn dat je niet goed wist hoe terug te komen en toen de aanwijzing kreeg: it is here. Waarom in het engels, ik weet het niet, misschien begrijp je dat zelf. Ik spreek in dromen ook vaak engels sinds ik elke dag met mijn canadese vriend skype. Sommige mensen zeggen dat engels een taal van de engelen is om begrijpelijke redenen, wie weet. In ieder geval kan het zijn dat je in de war was door wat je meekreeg van alle ellende op tv en dat je daardoor de weg een beetje kwijt was waarop iemand je even behulpzaam aangaf : It is here. Oftewel: hier is je lichaam, hier moet je zijn.

Ik heb ergens het idee dat je gids je dit vertelde. Aangezien er iets op tv was waarin jij interesse hebt. Misschien wou het wel dat jij het zag en daarom zei It is here .. Het kan ook een ziel zijn die is gestorven in zo een toestand en bij jou aanklopt omdat jij begrip en interesse hebt voor aarbevingen, rampen etc .. want ook al is iemand gestorven, het kan zijn dat het nog erg hoog zit, het misschien zelfs wel wil voorkomen en op de 1 of andere manier zegt, ja het is weer aanwezig, in dit geval It is here ..

Wanneer ik bijna in slaap val, worden mijn gedachten weleens wat onsamenhangend. Soms heb ik dan ook dat ik opeens wakker schrik omdat ik denk dat ik val. Hiernaast heb ik ook weleens dat ik dan iets hoor in mijn hoofd. Heeft gewoon te maken met processen in je hersenen als je bijna in slaap komt denk ik, hoor er wel meer mensen over.