Als ik een Tarot dagkaart trek, dan is dat altijd negatief, is dat wat ik uitstraal of Is het gewoon toeval en zeggen die kaarten eigenlijk niks?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op het moment dat je waarde gaat hechten aan een willekeurig getrokken plaatje, kun je je beter serieus afvragen waar je mee bezig bent.

Het beste antwoord

Gewoon niet meer doen,gewoon de kaarten weg gooien.
Ik snap het echt niet dat mensen zich daar mee inlaten en zich gek laten maken door die onzin van de duivel,die jou een rot gevoel wilt geven,ik denk als je te lief bent en je snel zorgen maakt om dingen zal je altijd snel een negatieve kaart tekken,ben je een echt manipulator pak je altijd een positieve kaart. Ik denk dat je een zoeker bent en dat je opzoek bent naar je oorsprong naar waarheid,wie je maker is. Als dat zo is ga daar gewoon mee door, maar als ik je een raad mag geven zoek niet altijd naar een goed gevoel,want gevoel verandert met de dag maar wat je eenmaal weet verandert nooit en zal je gevoel genezen dat je vrij bent.

dat bid ik u in Jezus naam
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Zullen de meningen wel over verdeeld zijn.. Persoonlijk geloof ik er niet zo in. Heb je tot nu toe ook elke keer een 'negatieve' dag gehad?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, juist niet.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je zou het kunnen gaan zoeken omdat de kaart het heeft gezegd, maar dat is natuurlijk niet de manier. zoals ik in mijn reactie al aangaf, een kaart kan duidelijkheid geven, maar bepaald helemaal niets.
Negatief en positief bestaan eigenlijk niet. Of tenminste zoals yinyang dit uitlegt, zit er in negatief ook een positief iets (dat kleine puntje).
Dus je trekt een negatieve kaart, maar welk positief zit hier dan in.
Het is maar net waar je de focus op legt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jammer... geen uitleg bij die min, had wel willen lezen waarom dit niet goed is..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Te zweverig waarschijnlijk. :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha, wie weet :) van mij een + erbij in ieder geval.
Kristal
13 jaar geleden
precies GD +1 (precies slaat op je antwoord :-), niet op je reactie lol)
Horoscopen, Tarotkaarten, Waarzeggen en de shows op tv a,la Cher etc dat is maar net wat men er zelf aan invult.
Het zit tussen de oren.

Ik schrijf ook horoscopen voor de media en 4 weken na het verhaaltje over de ram krijgt de tweelingen hetzelfde.

Net als het jargon van ,,wijnkenners,, daarvan kan je in een deuk liggen.
Gewoon nuchter blijven luidt mijn devies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
Dat heeft dan inderdaad helemaal niets met astrologie te maken :-)
Het kan toeval zijn en die kaarten zeggen helemaal niets.
Mijn motto: pluk de dag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tjakka!!! +1
Een kaart kan onmogelijk vertellen hoe het met je gaat.
Wel kan iemand die deskundig genoeg is op dit gebied, de getrokken kaart gebruiken voor het verkrijgen van informatie, dus een soort van sleutel om iets te openen, om bij voor jouw belangrijke informatie te komen.
Sommige gebruiken hiervoor een foto, een stuk speelgoed , een ring, geschreven brief enz.
Maar met kaarten gaat dit soms ook.
Zelf maar wat aan rommelen zonder enige kennis van zaken is alleen maar je eigen helemaal gek maken, zo werkt het niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
Juist Ed +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sommige mensen halen veel info uit een foto of persoonlijke eigendom (energie) bij de kaarten zal het meer om een persoonlijk standpunt gaan denk ik, het is bij meerdere mensen toepasbaar (in tegenstelling tot iets persoonlijks) en dat is op heel veel manieren in te vullen (of juist niet zoals je hier in kan zien in de vraag) :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja euca. de meningen hierover zijn aardig verdeeld.
Ik had uit nieuwsgierigheid eens een aura foto laten maken, hij had veel mooie kleurtjes, maar ik kon er niets mee, toen kreeg ik een uitleg er bij en verklaring wat de kleuren betekenen, eerst bleef het aardig op het paadje, het was een 'braaf' verhaaltje, maar toen week het vrouwtje ineens van het paadje af en begon zo maar dingen te zeggen die allemaal klopte, dit had niets meer met die aura foto te maken, maar puur met mij zelf.
Zij had de aurafoto gebruikt als een sleutel om bij informatie over mij te komen, wauw, kippenvelgevoel er bij!
Ik heb haar toen gevraagd hoe het nu werkte en ze bevestigde mijn theorie van de sleutel.
Later bleek ook de pendel zo te werken, een foto, een briefje, een reactie op G.V. enz.
Ik zie het nu allemaal als sleutels.
Dus ook de tarotkaarten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mooi verhaal! :) je kan het idd zien als sleutels. mijn ervaring is dat mijn pa kon magnetiseren via een foto en dat lijkt me met tarotkaarten wat lastiger vandaar mijn reactie. hij kon ook info geven die klopte als deze persoon later bij ons thuis kwam. (leuk die gezichten soms.... huh?? met een foto??) overigens vond ik vorige week nog een aura foto van hem toen er van mijn stiefmoeder weer een doos 'nutteloos'spul van zolder deze kant op kwam. jammer dat het verhaaltje er niet meer bij zit in dit geval :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En wat kan je zelf met die aura foto?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op het moment niets en misschien later ook niets. al vind ik het kleurenspel rond het hoofd erg mooi. mijn pa keek wat ernstig en recht in de lens (beetje zoals jij op je avatar)
hij had nog een snor en was erg jong. feit is eigenlijk, er kwam een hele doos foto's mee die ik jaren niet had gezien, en de meesten nog nooit.
hele ouwe zwart wit met kartelrand, mensen die ik niet ken, jeugdfoto's van meer familie die zijn overleden, jeugdfoto's van mezelf waarvan ik nog exact weet welke periode en waar het was, de tuin van het ouwe huis, de rozenstruiken die zo mooi in bloei stonden elk jaar, de ouwe keuken met zwart wit gootsteen etc emotioneel was het niet heftig hoor (de belevingen ken ik en heb deze goed weten te plaatsen) maar de indrukken van toen, de vragen van wie mensen kunnen zijn, de oude huizen en auto's de achtergrond, het straatbeeld, de haven, en van alles en nog wat flitste weer door mijn denkbeeld bekabeling. teveel plaatjes!!op elke foto is gewoon zoveel te zien, zoveel over af te vragen, terug te voeren op de verhalen van mijn pa over die tijd, mijn eigen ervaringen etc etc. het moment was er dus even niet de rust om me in alle aspecten te verdiepen, ook niet op de aura foto als ik weet dat er nog zoveel meer ligt om te zien, maar dit komt wel als het om me heen rustig genoeg is om alles even te filteren en wat beter kan kijken naar de dingen :) ik heb het even weggelegd tot een rustiger momentje en ik mezelf toesta dat alles om me in kan en mag werken.
(het zal in etappes moeten mezelf kennende)
Kristal
13 jaar geleden
dierbaar verhaal Eucje...:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
daarom wil ik er ook de tijd voor nemen :)))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Euca,wat een stuk van je verleden!
geweldig toch, of is dat wat minder?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee hoor Ed, ik zie beslist geen reden waarom mooie dingen minder kunnen zijn voor mij :) wat op beeld staat heb ik beleefd, vind het geweldig en het blijft geweldig. tussentijdse gebeurtenissen doen hier niets aan af, integendeel juist. ik ga dingen juist meer koesteren omdat ze niet meer zo vanzelfsprekend zijn zoals het destijds leek, ben nu zelf (een) ouder dus wil het gevoel erbij updaten op een gezonde manier. eruit halen wat erin zit.
het verlies van mijn pa zou pas echt een verlies zijn als dit niet mogelijk zou zijn en er niet van kan genieten of het niet kan waarderen. nee, heerlijk dat tastbare beeldmateriaal erbij. de onbekenden zijn nog wel te achterhalen als ik de kiekjes een familie ronde door laat gaan. daarom de tijd ook die ik op mijn gemak voor wil nemen, dan is het pas echt optimaal, elke herinnering die weer op komt borrelen is er 1 om van te genieten en om over na te deken. met het ene komt er ook weer een andere herinnering mee. (oh, is dat DIE persoon, daar is dat en dat nog over verteld ooit)
ik wil hier lekker op wegdrijven en heb de 'bekabeling' hier gelukkig ook voor :OP juist omdat ik me niet laat sturen door neg emoties die dit kunnen blokkeren of pijnlijk zouden kunnen maken. dit was de opzet van de foto niet, mijn beleving niet en dat gaat het ook nooit worden ook omdat er onderweg dingen veranderd zijn.
emotie is niet altijd negatief, dus als de oogjes vochtig worden en er een brok in mijn keel schiet is dat helemaal okay, maar WEL met een zuivere glimlach en veel waarderingen voor alle tijd toen. wil dit ik op deze manier ook nuttig inpas in het hier en nu, dus met een denkbeeldige knuffel en bedankje naar mijn vader voor wat hij heeft gegeven en gedaan. weet je Ed, het weer mag nu dan regenen in Apeldoorn, maar ik blijf een eigenwijze ras optimist en het zonnetje zie ik overal omdat ik me niet vastklamp aan het grauwe gebeuren.
(zwijmel....bij het oude huis in de tuin in het kinderbad, waar mijn pa warm water in deed om de zoveel tijd, met de tamme kauw op onze schouder, de nieuwe cavia van de buren die over de schutting even geshowd werd, en natuurlijk die mooie rozenstruik waar die ouwe heer zo trots op was, dubbele rozen, de ene geel en de andere roze, de eerste ging altijd op de vaas) wat wil een mens nog meer met een doos ouwe kiekjes van een rommelzolder?! :))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja euca. zonnetje, warm weer, parasol, badje, warm water, voorzichtig voelen of het te heet of te koud was, plastic eendjes, ergens de radio aan, dat is er bij mij ook nog allemaal, zelfs de tamme kauw. ;-)
mijn eerste rit achter op de fiets van mijn vader naar de peuterschool ( 4 jaar) het vloerkleed in de kamer waar je met een autootje over 'wegen' kon rijden, houten blokkendoos ,de volkstuin van pa, wauw wat een tijd!!!
Nu heel veel jaren later is de foto de 'sleutel' om weer bij deze informatie te komen, tenminste zo gaat dat gewoonlijk, nu was jij even de sleutel, mijn sleutel.
Foto's zijn sleutels om de deurtjes naar het verleden te openen.
Doe er maar rustig aan, met je 'sleutels' en geniet er van.
Kristal
13 jaar geleden
Ik wilde dit mooie gesprek bij jullie laten Ed en Eucje, maar dit is zo'n mooie reactie van Eucje, ontroerend, en toen ze over Apeldoorn begon ging mí'jn doos herinneringen ook open :-)
Mijn pa en ma woonden daar na zijn pensionering, ze waren altijd al dol op Apeldoorn, liggen er nu ook begraven.
Herinneringen kunnen prachtig zijn :-) Nu ren ik naar mijn werk, ik hoop dat jullie vandaag genieten, van wat dan ook :-))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ed en Kristal,
is de sleutel soms een lopertje gezien de raakvlakken? ;-) wat leuk die herinneringen bij jullie ook naar boven borrelen door mijn praatje hier, dat is 3 dubbel genieten :)) ik vroeg wat ik nog meer wou met die kiekjes, maar vind dit toch een mooie toevoeging op iets wat al enorm was!
bedankt voor het delen van de herinneringen, wauw....! allemaal dingen om van te genieten en weer even op te halen en hoop dat jullie er net zoveel van kunnen genieten!
heb nu zin om jullie ff een spontane knuf te geven.
dus bij deze -knuffff- p.s.
nu komt het zonnetje ook buiten weer tevoorschijn hier :))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jouw regen is nu hier en we hebben het zoooooo hard nodig!!
Maar jouw zonnetje zal hier ook komen.
bedankt voor je knufff
Fijne foto dag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen dank!
ach, zolang er met de regen geen depressie meegestuurd wordt :))
ik stuur de zon ook je kant op hoor als er genoeg is gevallen in je park. ik ga even lekker de lucht opsnuiven in het mheenpark hier, en wie weet doe ik deel 1 van de foto's vanavond. jij ook een fijne dag!
Kristal
13 jaar geleden
Ha, dank voor je knuffel Eucje!
Grappig, ik moest eerst even denken: lopertje? AAAh...lópertje :-)) Ja mooi, zitten we opeens aan de herinneringen... Ik herinner me mijn eerste herinnering, toen was ik 2 en viel met een klap van de tafel mijn bewustzijn in, vanaf die tijd kan ik herinneren :-)
Ik lag toen op mijn ruggetje op de tafel, mijn moeder liet me even los en verdween uit mijn gezichtveld. Ik voelde me ineens zó vrij en bewoog alle kanten op: Eufórie!!! en Boem!! Zwart. Ineens lag ik in het donker, in de geur van de oude vloer. Eén van mijn 2... voortandjes eruit. Ik werd opgetild, lag weer op de tafel en mijn grote zus van 6 kwam de ruimte in. Ze begon op boze toon tegen mijn moeder te praten. Sommige woorden begreep ik maar verder wist ik niet waar ze het over had, verstond het (nog) niet, wist alleen dat ze boos was op mijn moeder. Nou ja, wat heeft dit nou weer met de Tarot te maken...ehm... niks ;-))) Ed, stuur de regen even deze kant op svp, in Drenthe is het nog gortdroog...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja die regen he, hier een mm. of 4 gehad, terwijl er op zijn minst 30 a 40 nodig is!
pas volgende week donderdag verwachtte ze weer regen.
Nu even wat anders, we hebben het over herinneringen van heeeeeeeel vroeger, ik kan ook terug gaan tot 2.5 jaar, zou het mogelijk te maken hebben dat spirituele mensen zich veel meer herinneren van de hele vroege jeugd?
veel mensen weten niets meer voor een jaar of 5.
wat denken jullie?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik herken het idd die hele vroege herinneringen maar
voor mezelf plaats ik het onder wat anders (juist omdat ik er zulke duidelijke beelden bij heb.
ook vanaf mijn mijn 2e levensjaar (bij mijn vader op de arm kijken bij de konijnen, wou het dier aaien dus met mijn wortelgelijkende vinger door het gaas, mijn vader trok mijn hand weg waar ik van schrok maar legde uit waarom) Beelddenken herkennen
Beeldenkers zijn enthousiaste kinderen. Ze zijn wijs, eigengereid en creatief en hebben een levendige fantasie. Ze hebben een brede belangstelling en een uitstekend geheugen voor gebeurtenissen. Ze doen je versteld staan met hun herinneringen en details van 'vroeger'. http://www.beeldigkind.nl/beelddenkenherkennen.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik heeeeeeeeeeeeeeeel frappant vind, als ik me in jullie discussie mag mengen ;-) is de leeftijd van jullie herinneringen. Ik dus ook: vanaf mijn ongeveer 2de jaar, misschien ietsje vroeger nog zelfs.
Ik ken niemand in mijn omgeving, die dat ook heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
flap het eruit, hoe komt dat denk je?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lieve schat, ik heb geen flauw idee.
Ik vind het frappant, dat velen het hier ook hebben, en Ed z'n vraag triggerde me.
Jij denkt beelddenken denk ik ;-). Kan.
Ik heb er nooit over nagedacht in dit opzicht. Ik heb het gewoon.
Kristal
13 jaar geleden
Ik weet dat inderdaad sommigen zeggen dat ik het me niet kán herinneren omdat ik te klein was, maar ik ben niet de enige :-))
Ik was een verlegen klein meisje die alleen in haar eigen omgeving zichzelf was voor zover mogelijk dan...
Heel anders dan jij Eucje :-) ALTIJD welkom Wendy, fijn dat je ook mee praat :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hihi Kristal!
je bent zeker niet de enige, (in meerder opzichten)
nu ben ik groot en hier op GV niet verlegen vanachter mijn veilige beeldschermpje (riel lijf is anders hoor, een heuse schijtlijster)
maar ooit, heel lang geleden.... was ik een klein schattig, stil, meegaand ja knikkerig, angstig eucje, en rete verlegen. eucje had namelijk een faalangst vreuger. (de appel valt niet ver van de boom)
dus ik was een ster in het creëren van mijn eigen wereldje, kon er dagen in blijven zitten, en nog steeds als ik de kans krijg (en anders moet ik m creëren want kan er echt aan toe zijn)
ik noem het zelf de autistenstand want voel me er nu nog erg prettig bij om me af te sluiten. een denkbeeldig scherm naar beneden, en niets of niemand om me heen en alle indrukken beperken. ik heb het nodig om tot rust te komen of om me rustig te voelen. de tijd bestaat niet meer op die momenten. heerlijk vind ik dat :)
Kristal
13 jaar geleden
Kleine Eucje en Kristalletje begrijpen elkaar wel.
Zo was ik ook. En nu: ik hou van mensen en vind het ook heerlijk om op mijzelf te zijn, ik noem het mijn kluizenaarstrekje ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ja, goed herkenbaar, was ook een stil jochie, moeder zei altijd, zit je weer te dromen, professor!
maar ik droomde niet, ik was gewoon weg!
En dat voelde fijn, vertrouwd, veilig!
Ik was verlegen, poeh, vreselijk, wilde soms het liefste de grond in kruipen, weg, weg, van die mensen.
Ik had al vroeg een eigen mening, maar durfde die niet te uiten.
Mijn eerste spreekbeurd op school, een dramaaaaaaaa!
Mijn eerste meisje een dramaaaaaaaa.
Zat het liefste maar in mijn eigen droomwereldje.
Een verjaardag met veel mensen, dramaaaaaaa.
Toen kwam de omslag! ik bleek een gave te hebben, wel zelf moeten ontdekken, maar ik had het, ik was helemaal niet gek, of verlegen of anders, ik was gewoon wat erg te veel spiritueel.
25 jaar geleden hield ik mijn eerste lezing, zaaltje vol met mensen die me graag op mijn bek zagen gaan, maar dat gebeurde niet, nee, het ging super!!
Nu geef ik al jaren lezingen over van alles wat, heb wat boeken geschreven,geef rondleidingen en oh ja, ook sessies, ik speel wat met de geesten, ze kennen me, houd zo af en toe mijn hand eens op een zere plek, haal wat pijn weg en praat en praat en praat, wat verlegen jochie?
Maar ook ik heb nog mijn kluizenaars trekje, maar dan nu in mijn eigen grotje, waar het zoooooo, heerlijk rustig is, even bijtanken.
Effe zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
;-) Dank Kristal.
Heerlijk hoor, even in jezelf terugtrekken!
Maar wat heeft dat dan te maken met het hebben van hele vroege herinneringen volgens jullie??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Kristal
prettig is dat he! hou ook van mensen en ze erg gezellig, maar in mijn uppie is het ook heerlijk :) @ed
een grappig en heel mooi verhaal! :) @wendy
ik doe een gok.
misschien is het de beleving van dingen? door rustig en stil te observeren goed nadenken, in je eigen wereldje verdwijnen om te relativeren/indrukken te filteren? dan dingen opslaan als herinnering op jonge leeftijd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou goed kunnen Euc, ik weet het echt niet.
Dit was de vraag van Ed.
"zou het mogelijk te maken hebben dat spirituele mensen zich veel meer herinneren van de hele vroege jeugd?
veel mensen weten niets meer voor een jaar of 5.
wat denken jullie?"
Tarotkaarten zijn bedoeld als middel tot inzicht in situaties én in ontwikkelingen.

als je dus een kaart negatief ziet, wil het zeggen dat je het pos niet inziet. ik weet niet of je veel twijfelt of zoekt. geen enkele tarotkaart is alleen negatief. het is wat je zelf invult.misschien dat dit op zich al wat zegt over je inzicht in het algemeen.

je straalt dus niets uit omdat een kaart op een bepaalde manier geïnterpreteerd wordt. ik denk dat je gewoon teveel zoekt naar iets en je vasthoudt aan een bepaald beeld, idee of wat dan ook.

een kaart kan wat zeggen, maar niet op de manier waarop jij het invult. vraag jezelf eens af (zonder kaarten) wie je bent, wat je wil, hoe je in het leven staat en waarom. als je dat duidelijk hebt kan je de kaarten er nog een keer bij pakken omdat je met dit inzicht dan meerdere kanten bekijken kan, en ook anders kan relativeren.
een kaart voegt iets toe, een kaart bepaald helemaal niets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
Precies Eucje +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
juist! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank jullie :)
Eigenlijk kan dat alleen maar betekenen dat jij de kaarten zélf negatief uitlegt.
Tarotkaarten zijn van zich zelf niet negatief, of positief.
Ook al zou je de Dood trekken, dan betekent dat symbolisch gezien in verreweg de meeste gevallen dat je iets gaat afsluiten en een nieuw project gaat beginnen.

Maar misschien gebruik je een boek erbij die de kaarten hoofdzakelijk negatief uitlegt. Dan heb je gewoon het verkeerde boek. Elke kaart kan negatief en/of positief uitgelegd worden.

Wat ook kan is dat je zelf geen heldere vraag stelt.
Dus als je de Tarot gebruikt en je zegt: vandaag wil ik graag een dagkaart...
nou ja, die krijg je dan ook en is waarschijnlijk lekker vaag. Als je een vraagt stelt die met -hoe...- of -wat...- begint kan het antwoord al wat duidelijker worden.
Eigenlijk is de vraagstelling gewoon het belangrijkste. Bij een duidelijke vraag is het antwoord goed te begrijpen.

Wat goed is om te weten is dat de Tarot eigenlijk allemaal delen van jezelf symboliseert. Met noemt die delen archetypen. Elke kaart heeft dan ook een eigen trilling, energie, die met de archetypen correspondeert, en men gaat er bij het Tarot leggen vanuit dat je dan die kaart aantrekt die met jouw eigen trilling (van dat moment) weer correspondeert.
Eigenlijk vraag je aan jezelf en antwoord je aan jezelf via een kaart. Je gebruikt je intuitie daarbij.
Dat betekent dus ook dat het antwoord alleen geldt wanneer jouw energie niet verandert. Dat betekent dat je jouw toekomst niet kan voorspellen, tenzij je de energie niet verandert door de plannen te veranderen die je had op het moment dat je de Tarot raadpleegde (dus jezelf raadpleegde).

Omdat ik het een leuk idee vond heb ik net even een kaart voor je getrokken met de vraag aan mijn intuitie:
Hoe gaat de vragenstelster met de Tarot om?
Het werd kaart 12: De Gehangene.
Dat betekent dat je het eens van een andere kant moet bekijken. Dat je ook kan blijven hangen in je oude manier van naar de Tarot kijken maar dat je dan zal blijven klagen over de Tarot.
Doorbreek je bestaande patroon, zie niets over het hoofd (dus kijk ook naar de positieve kant) en heb geduld met jezelf.

Het belangrijkste is dat je je niet laat meeslepen door de Tarot alsof het een dictatorachtig spel is dat je moet gehoorzamen.
Waar het zinvol voor kan zijn is om inzicht te krijgen in jezelf.
Inzicht in jezelf door jezelf, met als instrument De Tarot.

Dus... ;-))
Kristal
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha, Dus..... great! +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ was vertraagd maar staat erbij hoor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dikke plus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@kristal:"ook al zou je de Dood trekken dan betekent dat etc."
raar hoor. Dus de Dood is toch negatief...........
Wat mij betreft hebben Tarotkaarten noch negatieve noch positieve betekenis. Een kaart voor een ander leggen en er uitleg aan geven gaat me heus wat te ver op GV, net als een medische diagnose stellen bij een vraag over gezondheid
Kristal
13 jaar geleden
Harmonika,
als ik zeg: ook al zou je de Dood trekken etc. benoem ik dat op die manier omdat ik weet dat o.a. juist die kaart voor mensen negatief, eng kan overkomen omdat ze er te weinig van weten. Ik leg uit dat het niet eng is. Dat het dus niet specifiek negatief is.
Zoals ik het zie is het niet negatief om iets af te sluiten om ruimte te maken voor iets nieuws. En dat betekent de kaart.
De vragenstelster trekt alleen negatieve kaarten zegt ze.
Misschien kan ze er nu een beetje anders naar kijken. Dat je mijn antwoord te ver vind gaan is je goed recht en heel persoonlijk.
Voor mij is het een passend antwoord op de vraag.
Ik probeer haar te laten zien hoe je op een relativerende manier contact kan maken met je intuitie, met als instrument de Tarot, en doe dat voor.
Omdat ik die manier ken en gebruik. Een medische diagnose stellen zou ik persoonlijk nooit doen want daar heb ik geen verstand van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind je antwoord helemaal niet negatief.
als iemand dood zou gaan na het trekken van de kaart zou deze dan niet verwijderd worden?
bovendien gaan we allemaal een keer dood. de kaart met de dood is net HET eind (de dood) meer EEN eind (van iets) en dat kan van alles zijn! bovendien vind ik het stellen van een diagnose hier op GV heel wat anders.
verder word er dus geen uitleg gegeven, want er wordt niet gezegd WAT dit einde is, en wanneer dit einde er is, wat je afsluit of wanneer je wat afsluit. er word dus geen betekenis gegeven aan de kaart, maar mogelijke opties, juist omdat een kaart niet 1 simpele concrete betekenis heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
best,eucalypje. maar heb je gelezen dat kristal een kaart trok voor de vragensteller en daar iets aan koppelde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, aardig he?
ik las ook.....ik net even een kaart voor je getrokken met de vraag aan #mijn intuitie.#
dus, een persoonlijk invulling/inzicht koppelde ze eraan. zelf vind ik het nog een goed inzicht ook, maar dit terzijde :) en ik las ook... Het belangrijkste is dat je je #niet# laat meeslepen door de Tarot alsof het een dictatorachtig spel is dat je moet gehoorzamen.
Waar het zinvol voor #kan# zijn is om inzicht te krijgen in jezelf. ik denk...het vult dus alleen dingen in als jij dat wil, en je vult het in op de manier zoals iemand wil.
maar dan nog is het niet iets wat waar is, of niet waar is want het sluit niets uit en beweerd ook niets. je kan het zien als een tip, of aanwijzing net zoals er gezegd werd. een voorbeeldje
niet een kaart maar jij zou mij zeggen dat ik maf ben.
ik kan gaan dénken dat ik maf ben omdat jij dat zegt, maar kan ook aan jou vragen wat jij hiermee bedoeld, en of ik dat op dezelfde manier invul, en/of me gaan bedenken waaróm JIJ vind dat ik maf ben en speel dit terug op mezelf (inzicht) net zoals bij de kaarten..... je kan het interpreteren op verschillende manieren, en afhankelijk daarvan kan je er een bepaalde #persoonlijke# waarde of zelfs een waarheid aan geven. het kan dus alle kanten op gaan.
het is nog steeds geen diagnose (gelukkig!) :)
Kristal
13 jaar geleden
Harmonica, ik heb aan de kaart "de Gehangene" de uitleg gekoppeld dat Anne01 kan proberen om het van een andere kant te bekijken en dat ze geduld met zichzelf mag hebben.
Op de kaart zie je (even heel kort door de bocht maar goed) een man die ondersteboven hangt, vandaar.
Ik zou daar veel uitgebreider op in kunnen gaan, ik zou zelfs een uitgebreide kaartlegging kunnen doen. Maar dat is niet passend. Dat vraagt de vragenstelster niet.
Het gaat haar om 1 (dag)kaart met de vraag of het wel of niet iets te betekenen heeft. Daar probeer ik haar een zinvol antwoord op te geven.
Ik zou nooit een kaart leggen voor iemand die iets over pendelen vraagt of over de vraag of haar vriendje wel om haar geeft etc.
Maar deze vraag gaat om de Tarot, toevallig weet ik daar iets van en laat haar de manier zien hoe ze er eventueel anders naar kan kijken als ze nu doet. Als iemand op GV vraagt hoe het komt dat ze steeds steken laat vallen van een breiwerk, kan een ervaren breister daar ook op reageren door te laten zien in welke stand, houding, ze haar handen en armen houdt om te voorkomen dat die steken eraf vallen.
Ze kan een voorbeeld geven.
Dat doe ik ook. Ze vraagt naar de Tarot, ik werk met de Tarot en geef antwoord en een voorbeeld over de Tarot.
Dat is het.
En daar zit verder niets aan vast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou, jij laat in ieder geval geen steekje vallen in je uitleg dat bij een verkeerd inzicht dingen averechts kunnen werken. lekker helder en dus heel duidelijk!! ((zou bijna vragen of je een kaart voor me wil trekken want vindt het erg boeiende materie!))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja en een kaart voor ikke?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha, kom we gaan heel lief kijken naar Kristal Ed!
misschien helpt het wel :))
Kristal
13 jaar geleden
:-)))
@ Ed en Eucje,
Wat mj betreft is dat helemaal goed hoor :-)) Maar in dat geval is het beter dat via een pb te doen en dat jullie met een vraag komen die je meer of minder bezig houdt.
Misschien kan je jezelf dan verheldering, inzicht geven via mijn tarot kaarten :-)
Als je het zelf gelooft, dan werkt het meestal.
Niemand weet of het werkt of niet.
Als je er een slecht gevoel bij hebt, moet je ermee stoppen.
Het kan ervoor zorgen dat je niet meer zo zelfverzekerd bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je geeft in je laatste zin eigenlijk al het goede antwoord.
Laat je beslissingen en geluk toch niet afhangen van een bedrukt stukje karton!
Met een variatie op een ander antwoord van mij: Die kaarten zeggen net zo veel als de Telegraaf van gisteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heus niet!!! kijk maar naar de weervoorspellingen :OP
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar wel achterhaald!
Kristal
13 jaar geleden
Tja... de weersvoorspellingen... misschien doen ze dat wel net zo als bij Sxiopo ;-))) Niet echt een steekhoudend argument Eucje lol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:)
weerKAART, weersvoorspelling en weersvooruitzicht... tja.. als je lang genoeg wacht zijn ze idd achterhaald maar ze kunnen ook gerust een weekje van kracht zijn hoor.
(morgen meer regen overigens) maar goed, ik zal niet blijven (fred) emmeren Kristal :))
ik ga naar mijn mandje, morgen vroeg weer op truste, eneh.....Oant Mon!!!! :OP
Kristal
13 jaar geleden
Ja, jij ook tot morgen , grinnik...
Kristal
13 jaar geleden
Nou...? Waar blijft die regen....? ;-)))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier is het met bakken uit de sky komen pleuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgende depressie is voor jou Kristal!! :OP
Kristal
13 jaar geleden
graag Eucje!!! :-)))) Moolkeesje... Den Haag? :-)))
Stuur ff deze kant op dan... ach Moolkeesje, wat een poepie van een avatar..... (smelt...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hihi, ik zennnnnnd wat naar je toe (tenminste, ga mijn best doen voor je) :)) lief he die avatar van moolkeesje!!
vind persoonlijk de leukste tot nu toe, maar ben bang dat het niet al te lang blijft staan :))
Kristal
13 jaar geleden
Je hebt gelijk Euc, ik heb de afbeelding meteen opgeslagen toen je dat zei ;-)) Moolkeesje, is dat goed?
Als je dat liever niet wilt zal ik hem weer deleten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niks den Haag, ik zit zo'n 21 km van eucje vandaan, maar dan meer naar de kant waar de wijzen vandaan komen.
Wat die avatar betreft, ik ben erg aan variatie onderhevig, zal weer snel een leuke ( volgens mij dan ) opzoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, Krista, sla maar op,in,af uit,of wart je maar wilt, ik heb er nog meer uit die dierenserie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind deze ook erg schattig hoor Moolkeesje :))) pak m Kristal!!! :OP
Mijn visie:

Tarotkaarten vertellen jou wat jij jezelf graag wilt vertellen.
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
...of wat zinvol is om jezelf te vertellen, net hoe je de vraag stelt,
Extra dikke plus omdat je benoemt dat je het jezelf vertelt
;-)
Het ligt er ook wel aan welke kaarten je trekt. Sommige verklaringen zijn niet van deze tijd. En zijn geformuleerd begin van deze eeuw. In die tijd sprak men een wat koelere taal en meer vanuit negativiteit dan heden. Neem dat ook mee als je weer een kaart trekt.