Wat is een tweelingziel?

Mijn beste vriendin beweert dat ze mijn " tweelingziel " is.Dat ieder mens die heeft en dat ieder mens pas echt gelukkig kan worden als hij/zij die vind.Dat gelooft ze echt.
Ik heb daar nog nooit van gehoord.
Klinkt een beetje zweverig ook.
Ik probeer al een tijdje afstand van haar te nemen omdat ze me claimt alsof ik haar bezit ben.
Volgens haar mogen tweelingenzielen niet gescheiden worden omdat beide dan doodongelukkig worden.
Ik vind dit echt onzin.
Vraag me af hoe andere hier over denken.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een paar jaar terug ontmoette ik iemand die ook een soort tweelingziel van mij is, of hoe je het wilt noemen. Voordat ik verder vertel wil ik er wel bij zeggen dat ik van mening ben dat er meer mensen zijn waarmee we een dergelijke bijzondere band kunnen hebben en dat niemand kan beslissen of je 'bij elkaar moet blijven'. Ik ontmoete diegene in een woelige periode in mijn leven. Ik was net weer alleenstaand na een lange relatie en had een verliefdheid op iemand. Ik was ineens heel open en hield weer van de wereld. Toen kwam M. op mijn pad, een man die tien jaar ouder is dan ik, maar allerlei vreemde connecties met mijn leven had. Ik kende hem van een groepje vrienden. En de eerste keer dat ik bij hem ging eten (gewoon voor de gezelligheid) hadden we de meest vreemde ervaring. We wisten wat de ander voelde, spraken in halve zinnen, konden gedachten van de ander uitspreken. Nadien hadden we vaak 'contact' zonder elkaar te spreken. Spraken we elkaar zo een paar weken niet, als een van ons het moeilijk had en er in gedachten op aandrong dat de ander contact op zou nemen volgde er a la minute een sms, mailtje of telefoontje. Als de een zich gestoten had aan zijn/haar been, had de ander zonder het te weten ineens een onverklaarbare pijn op die plek. Binnen onze familie en directe vriendenkring kwamen bizar veel dezelfde namen voor, dezelfde geboorte data. ZIjn beste vriend was exact tien jaar eerder dan ik geboren. Het kindje van zijn zus is vorig jaar op mijn verjaardag geboren. En de lijst met namen (die niet eens zo vaak voorkomen) die hetzelfde zijn in onze families is ook heel gek. Als we door een bos wandelden en op een kruising kwamen met vijf paden liepen we zonder twijfel en zonder contact altijd dezelfde weg in. Aan sommige mensen kan je blijven vertellen die geloven niks, maar het is mijn ervaring en zo lang mensen respect hebben voor mijn beoordelingsvermogen over de situatie dan vertel ik er graag over. Heb je niet zelf zoiets meegemaakt, dan kan je er kortweg niet over oordelen. Op sites over tweeling zielen vonden we alle fasen terug die wij al doorgegaan waren met zijn twee. Als je een tweelingziel, of ander soortige bijzondere band hebt, is dit wederzijds, anders is het iets anders! Ik ben het er niet mee eens dat er maar 1 zo iemand in je leven kan zijn, en vind niet dat je daar bij MOET zijn. Inmiddels is ons contact iets rustiger en minder frequent, de band blijft wel bijzonder.

Het lijkt mij dat ze met tweelingziel bedoelt dat jullie heel wat gelijks hebben. Gelijke interesses? Gelijke hobby's, dat soort dingen. Als jij het niet prettig vind, en zij jullie 'vriendschap' zo belangrijk vind, moet je met haar er toch echt over kunnen praten. Hoeveel je ook op elkaar kunt lijken, hoe leuk je het ssoms samen kunt hebben, zorg dat je je eigen leven houd en kunt houden!!

Wel een beetje sneu voor je vriendin, want de kans dat je een tweelingziel ontmoet op een wereld met 7 miljard mensen (!) wordt wel HEEL erg klein. Het idee er achter is dat zielen volledige entiteiten zijn (zonder geslacht), die in een mannelijk en een vrouwelijk deel worden opgesplitst. En met wat geluk tegelijkertijd naar de aarde worden gestuurd om elkaar daar te ontmoeten. Afgezien van het feit dat daar natuurlijk weinig logica in te ontdekken valt (maar sommige mensen weten alles recht te praten wat krom is), wordt het ook wel en beetje ongelofelijke zoektocht. Het klinkt trouwens niet een béétje zweverig hoor, het is echt gewoon totaal verstoken van elke realiteit. Gelukkig vinden de meeste mensen hun partner binnen een straal van enkele kilometers van de plek waar de opgroeien / wonen, en weten velen daarvan zich te ontwikkelen tot echte soulmates (en gaan er ook heel wat zelfverklaarde 'zielsverwanten' na wat tegenslagen toch weer uit elkaar). Op ieder potje past een dekseltje, maar gelukkig zijn er maar weinig echt verschillende modellen potjes en dekseltjes. De kans dat je iemand vind die uitstekend bij je past is dus vrij groot, en daar hoef je echt niet je leven lang wanhopig naar te lopen zoeken. Daar moet je na de eerste 'klik' gewoon samen aan blijven werken, omdat je je beiden na die eerste kennismaing OOK nog verder ontwikkelt, en met wat geluk in de zelfde richting. Ik ben trouwens al meer dan eén aanvankelijk goede vriendin (met wie je veel raakvlakken had) kwijtgeraakt omdat ze totaal op de zweeftoer gingen terwijl ik daar juist meer en meer van afstap, tot het moment dat we elkaar eigenlijk niets zinnigs meer te vertellen hebben. Het zij zo ; ook op het gebied van vriendinnen is er meer dan één te koop in de wereld, en zijn er een hoop die wel op mijn 'model' passen. Gelukkig maar ; anders was de hele wereld een wanhopige plaats vol dolende zielen, nooit wetende of de geweldige partner die ze gevonden hebben wel de ware is. En gelukkig kunnen mensen met een stuk minder gelukkig zijn ; ook dat is namelijk iets waar je primair ZELF aan moet werken ; je mag en kan NOOIT een ander volledig verantwoordelijk stellen voor je eigen geluk. Toegevoegd na 4 minuten: Zie ook http://www.goeievraag.nl/vraag/ware.44423 http://www.goeievraag.nl/vraag/groot-klein-kans-tweelingziel-ontmoet.35600

Volgens haar..................... Zo te lezen claimt ze jou inderdaad En om iemand te claimen, heb je iemand nodig die dat toelaat. Ze gaat zelfs zover dat ze het begrip 20-ling ziel gebruikt in die context Dat is simpelweg manipulatie. Je zegt 'ik probeer' afstand te nemen De clue zit 'm in het 'proberen' dat gaat niet lukken, want je houdt een slag om de arm bij proberen Als je ECHT van haar los wil komen, zul JIJ haar moeten loslaten en niet iets van haar verwachten En dat moet je niet proberen, maar DOEN groet

Het is duidelijk dat jouw vriendin je probeert te claimen en chanteren met het Tweelingziel verhaal. Een tweelingziel is iemand die je als het ware je andere complementaire helft kan beschouwen. Tweelingzielen herkennen elkaar, het gevoel is wederzijds. Er valt natuurlijk veel meer over te zeggen, als je wilt kan ik dat ook doen maar eigenlijk gaat het om het claimen. Dat zou een Tweelingziel dus niet doen, en ja, je kan ook gelukkig zijn met jezelf en andere partners. Dus laat je niet chanteren en zorg dat je van deze "vriendin" afkomt.

Je vriendin heeft het verkeerd. Als je elkaar als tweelingsziel hebt gevonden dat voelen jullie dit ALLEBEI. Dat is bij jullie niet het geval. Kennelijk kan ze niet goed een onderscheidt maken en heeft ze meer last van 'verlatingsangst'. Iets wat vaak wordt onderkend/-schat.

als de dat in haar uppie zo ervaart is het in ieder geval geen juist standpunt. ik ben mijn 2lingsziel nog niet tegengekomen, maar ben wel degelijk gelukkig hoor. speel open kaart met haar, zeg dat het niet goed voelt als ze zich zo opdringt en dat je ook prima kan functioneren als jullie zielen niet bij elkaar zijn. jij voelt je duidelijk niet de helft van iets. als het echt een 2lingziel van je zou zijn begrijpt ze dit. haar geluk is niet van jou afhankelijk, dus laat je ook niet claimen zodat de vriendschap alleen maar geforceerd wordt hierdoor. er zijn vele definities van tweelingzielen of zielsverwanten. ieder geeft hier zijn eigen invulling aan. persoonlijk geloof ik hier niet in, maar het kan natuurlijk wel zo zijn dan 2 personen elkaar bijzonder goed aanvoelen en over veel dingen dezelfde gedachten en opvattingen hebben. is er dan sprake van een tweelingziel of zielsverwanten? naar mijn persoonlijke mening niet, maar dit moet iedereen voor zichzelf invullen natuurlijk.

Ik ben wel van mening, dat iedereen die heeft. of diegene nou op aarde aanwezig is of niet. Ik weet 100% zeker dat je weldegelijk gelukkig kunt worden als je diegene niet vind, net zoals wanneer je diegene wel vind, en misschien zelfs wel kwijt raakt. Je zult alleen wel merken dat de band onbreekbaar lijkt. Het feit dat jij het niet zo ervaart is meestal al teken genoeg dat het niet zo is. Je vriendin lijkt er wat teveel in te geloven, en jij juist amper. Ik denk alleen niet dat afstand nemen veel zin heeft, ik weet ook niet of zi beseft dat ze jouw zo claimt en dat jij er dus anders over denkt, ze zal moeten begrijpen dat al ZOU jij het zin ze nog niet de rechten heeft die zij schijnt te denken dat ze heeft. Ik weet hoe het is een band te voelen met iemand, maar eerlijk gezegd heb ik dit tot nu toe nog met niemand gehad die de band zelf niet ook duidelijk met mij voelde. Zoiets is wederzijds of de ander moet wel zo potjedicht zitten voor zijn of haar gevoelens of het niet toe willen geven... Wees gewoon duidelijk en eerlijk tegen die vriendin van je! Zeg gewoon dat zelfs de dood zielen niet scheid, dus dat zelfs de dood een tweelingziel niet eens kan scheidden en dat ook dat dus neit perse tot doodongelukkig zijn hoeft te lijden. Zo te horen heeft ze meer een afhankelijkheidsprobleem dan een zweverig probleem alleen.