Hoe komt het dat mensen die heldervoelend en helderwetend zijn, vaak zo overgevoelig kunnen zijn voor harde geluiden, zoals spelende kinderen.

Deze vraag slaat ook een beetje op mijzelf, grote groepen mensen ervaar ik als zeer vermoeiend en kinderen die luidruchtig spelen brengen me uit balans, overigens een balans die ik alleen weer kan herstellen door rust om me heen te hebben, en te luisteren naar klassieke muziek.
Ik kan er wel veel beter mee omgaan dan vroeger, maar het blijft moeilijk om je helemaal af te sluiten.

Weet jij het antwoord?

/2500

dat komt omdat zo iemand niet alleen voor helderziende zaken gevoelig zijn, maar over het algemeen een stuk gevoeliger. Ik kan je een goed boek aanraden over hoog gevoelige mensen waar ik zelf veel aan gehad heb : http://www.hsperson.com/ ook vertaald in het nederlands mocht je dat prettiger vinden. Bij mij helpt het vaak als ik ga relativeren, bijvoorbeeld als ik in een overvolle supermarkt loop en 100 energieen komen op me af en alle geluiden en geuren stromen binnen. Soms raak ik overweldigd en krijg het gevoel weg te willen, maar dan denk ik bij mezelf 'jee het is maar een supermarkt, niks aan de hand'. En in plaats van me af te sluiten voor de mensen stel ik me dan nieuwsgierig op, en glimlach naar mensen, als iemand terug lach geeft dat zoveel energie :) met veel geluiden of sterk licht is dat soms lastig.

klinkt als overspannen of er tegen aan zitten blijf er niet mee rond lopen je mist een hoop moois. Ik ben niet maatgevend maar dit is wat ik denk.. Toegevoegd na 47 seconden: praat er met iemand over die er verstand van heeft misschien overwerkt pijn ????