Hoe komt het dat mensen die heldervoelend en helderwetend zijn, vaak zo overgevoelig kunnen zijn voor harde geluiden, zoals spelende kinderen.

Deze vraag slaat ook een beetje op mijzelf, grote groepen mensen ervaar ik als zeer vermoeiend en kinderen die luidruchtig spelen brengen me uit balans, overigens een balans die ik alleen weer kan herstellen door rust om me heen te hebben, en te luisteren naar klassieke muziek.
Ik kan er wel veel beter mee omgaan dan vroeger, maar het blijft moeilijk om je helemaal af te sluiten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.6K

Het beste antwoord

Door je heldervoelend- en helderwetendheid kun je aannemen dat je hooggevoelig bent. Ik noem het eigenlijk liever fijngevoelig, omdat 'hoog' iets verhevens heeft en dat suggereert dat men zich 'hoger' of misschien zelfs wel 'beter' of op zijn minst 'bijzonder' voelt. En daar ben ik het niet mee eens.

Fijngevoelige mensen zijn afgestemd op een hogere trillingsfrequentie, waar langzamerhand de hele wereld op af zal stemmen. Een 'simpele' stap verder in onze evolutie. Wij leven in een overgangsfase, waarbij er steeds meer fijngevoelige mensen geboren worden.

Door je fijngevoeligheid ben je gevoeliger voor allerlei dingen, zoals licht, geluid, geuren etc. Je zintuigen staan op scherp. Vergelijk het maar met de oren van een hond, die hoort ook veel duidelijker en beter dan de mens, omdat hij dichter bij zijn natuurlijk instinct staat. Ook fijngevoelige mensen staan dichter bij hun kern, bij hun natuurlijke instinct. De mens zal gaan leren luisteren naar wat de natuur hem ingeeft, zijn intuïtie leren ontwikkelen. Eigenlijk zijn fijngevoelige mensen de voortrekkers in deze evolutiestap.

Hopelijk snap je waarom geluiden en licht en dergelijke bij fijngevoelige mensen harder binnenkomen dan bij anderen.

Daar komt ook nog bij, dat fijngevoelige mensen vaak een veel ruimere, een veel grotere aura hebben. Anderen wandelen daar dus constant doorheen, waardoor deze mensen vaak erg veel prikkels ontvangen. Ook al zonder geluid...

Warme hartegroet, Angelique
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
WitteWaterlelie , wat een mooi antwoord weer van je!
En zo lekker simpel uitgelegd.
+

Andere antwoorden (7)

dat komt omdat zo iemand niet alleen voor helderziende zaken gevoelig zijn, maar over het algemeen een stuk gevoeliger. Ik kan je een goed boek aanraden over hoog gevoelige mensen waar ik zelf veel aan gehad heb :
http://www.hsperson.com/
ook vertaald in het nederlands mocht je dat prettiger vinden. Bij mij helpt het vaak als ik ga relativeren, bijvoorbeeld als ik in een overvolle supermarkt loop en 100 energieen komen op me af en alle geluiden en geuren stromen binnen. Soms raak ik overweldigd en krijg het gevoel weg te willen, maar dan denk ik bij mezelf 'jee het is maar een supermarkt, niks aan de hand'. En in plaats van me af te sluiten voor de mensen stel ik me dan nieuwsgierig op, en glimlach naar mensen, als iemand terug lach geeft dat zoveel energie :)
met veel geluiden of sterk licht is dat soms lastig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de voelsprietjes doen het extra goed en vangen veel meer op dan dat de meeste mensen doen.

ik herken het uit balans raken van geluiden, drukte en alle andere impulsen. iets wat heel ver kan zijn maar een heftig geluid kan geven komt over alsof het vlak bij oor is (ik kan er dus niet omheen, het geluid komt op me af, ik absorbeer het of ik wil of niet) dit is met alles wat ik waarneem en het kunnen dus ook emoties zijn.
alles wat je waarneemt is veel sterker, en veel intenser en dus heftiger.

ik weet en voel ook dingen die de meeste anderen niet kunnen voelen, maar voor mij persoonlijk is het niet heldervoelend of helderwetend omdat dit een duidelijke logica heeft waardoor ik er deze naam niet aan koppel. voor mij is het HSP maar misschien dat we toch wel degelijk hetzelfde bedoelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat helpt jou om ermee om te gaan? Ik heb daar ook erg veel 'last' vast. Alsof die geluiden van kinden (hun toonhoogte) door merg en been gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
herkenbaar dat merg en been gevoel.
ik heb 2 van die kids en ik vlucht vaak. dan samen met de kids hier het park in. focus me meer op de omgeving op de rest wat ik zie, hoor en voel. in het park lijken de geluiden minder intens omdat ik het kan overstemmen of kan afvlakken. dit doe ik thuis ook. mijn computer draait altijd muziek zodat dit een soort laagje legt op alle andere geluiden (weet niet hoe ik het uit moet leggen) (o.a) de heftige geluiden blijven me ineen doen krimpen (niet lichamelijk in de meeste gevallen) de wereld stopt even met draaien, er is niets meer dan die ene waarneming op dat moment die alles lam legt als een dreun in mijn gezicht of het op tilt slaan. in de tijd van een oogwenk weet ik wat het is en waar het vandaan komt voor ik het kan plaatsen. dan schakel ik over om mezelf los te trekken van het impuls en dán pas kan ik de rest weer oppakken.
het heftige blijft helaas, het is te snel en te heftig om hier iets aan de doen is mijn ervaring. ik ben ook vaak de draad kwijt hierna (waar was ik ook alweer mee bezig? wat wou ik ook alweer zeggen?) hier heb ik nog niets tegen gevonden helaas. het enig wat ik eraan doe is om mijn kids vragen hier rekening mee te houden, maar het is natuurlijk onmogelijk om dit van de hele maatschappij te vragen.
(kan je minder emotioneel zijn want ik vind dit zo heftig, wil jij niet zo irritant hetzelfde deuntje fluiten want ik kan dan even niets anders horen, kan je knipperende tl lamp nu eindelijk vervangen in deze winkel want ik word er gek van) ik word vaak even overgenomen door een prikkel met geen geweld. ik weet niet wat ik hier aan kan doen behalve te accepteren dat het zo werkt bij mij. mocht ik de gouden tip hebben laat ik het je weten, maar ik denk persoonlijk dat deze er niet is.......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel voor je verhaal. Ik hou me altijd open voor suggesties. Het is momenteel een actueel onderwerp voor me en deze vraag is er op het juiste moment.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan dan we met zijn 3en op scherp liggen om te kijken of iemand een suggestie heeft.
over het moment loopt mijn omgeving wat vast op de HSP en snapt er geen hol van.
de mensen die in de minderheid (en dus 'anders') zijn zullen zich waarschijnlijk altijd aan moeten passen aan de rest?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, we kunnen niet de wereld veranderen. Alleen onszelf en zodat wij het dus ook prettig hebben in diezelfde wereld. Ik ben nogmaals hier mee aan het werk en krijg nu ook vele nieuwe inzichten. Het is nog te pril om erover te kunnen vertellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh het heeft ook zeker zijn voordelen!!!
zeker weten :) je kan je sneller ergeren, maar ook sneller blij worden van kleine dingen. net een stuk heftiger genieten van het zonnetje dan dat anderen dit doen. het werkt idd ook de positieve kant op, en daar focus ik me dan ook meer op :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh dat komt zeker hard door!! dit vind ik nog het ergste van alles zelfs!!
maar dit zijn ook indrukken en impulsen die je waarneemt en deze heb ik ook benoemd. het ging hier nu alleen even meer om geluid (de vraag de reacties hierbij) :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog even iets van een ervaring van me zelf, er zijn perioden in mijn leven geweest en nog wel, dat zelfs een tikje van een pen die neer gelegd werd, te hard was, er ging gewoon een schok door me heen, of een onverwachte aanraking!
Ik ervaarde dit als zeer onprettig, uiteindelijk bleek het te maken te hebben met mijn, uit ballas zijnde energie en dat had weer te maken met een te kort aan magnesium en zink.
Doordat een H.S.P.er veel meer en vooral meer heftige indrukken te verwerken krijgt, gebruiken onze hersenen ook veel meer magnesium en zink.
Een mineralen supplement van calcium, magnesium, zink, lost dit probleem vrijwel geheel op!!
Wel duurt het een dag of 10, voordat het resultaat merkbaar wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik wil niet eens dat het opgelost word, juist door de vele voordelen die het ook heeft :)
maar eigenwijs als ik en ga ik wel kijken wat het calcium, magnesium en zink supplement voor verschil kan maken, zo ben ik dan ook wel weer. vanaf maandag ben ik een mijn eigen soort proefkonijn! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Proefondervindelijk reeds lang geleden vastgesteld, dat wat Ed zegt ook bij mij heeft geholpen. Niet dat het een wondertje is, maar de effecten (schrikken bij harde geluiden, onverwachte dingen met schrikreactie en irritatie van felle onverwachte zaken voor de ogen) werden wel verminderd.
Helaas weer in de vergetelheid geraakt, dus dank Ed, ook heel goed voor mijn auti-zoon!!!
Was het niet vooral een magnesiumtekort trouwens?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga het ook proberen. Heb momenteel ook erg veel 'last' er allemaal van
Misschien ben je wel een "Nieuwetijdskind".
Vele nieuwetijdskinderen zijn ook hooggevoelig en vaak hebben ze bijzondere gaven.

Zij worden ook snel overprikkeld door bijvoorbeeld drukte, lawaai, hard geluid, fel licht, televisie, straling van mobiele telefoons.

Overigens niet alleen kinderen, maar ook jong volwassenen en volwassenen (hen noemen we oudere nieuwetijdskinderen) kampen soms met dezelfde problematiek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een H.S.P. er leeft zo veel mogelijk in zijn/ haar eigen wereldje, keurig afgebakend en beschermd.
Binnen deze wereld voelt men zich meestal veilig en thuis.
prikkels van buiten deze eigen wereld, komen maar moeizaam dit wereldje binnen en wat er binnen komt, kunnen ze prima aan..............
MAAR GEEN SCHREEUWENDE KINDEREN!!!

Je hart gaat bonken, je maag krimpt, je bloeddruk gaat omhoog, je raakt er de kluts van kwijt!

Maar gek genoeg, als je met deze kinderen aan de gang bent, je laat ze de natuur zien, je laat ze ruiken aan de bloemen, kijk met ze naar de wolken, de zweefvliegen de vlinders en als ze goed opgelet hebben mogen ze even in de gilhut!!
Een klein hutje in het park, waar normaal 5 mensen in kunnen, maar nu 14 kinderen en als de deur dicht is ( onzin natuurlijk) mogen ze gillen!!
De decibels gieren je door de oren, maar het klinkt als muziek.
het stoort niet, het is niet erg, nee, het is een feest de kinderen zo vrij en onbevangen te zien genieten.

Dus doen we het zelf, we laten ons ( H.S.P.ers) door hard geluid van ons stuk brengen, we kiezen bewust of onbewust voor dat kleine beschermde en vertrouwde wereldje, wij trekken zelf de grenzen, wij sluiten ons zelf vaak af.
We hebben weer rust nodig om te herstellen wat verstoord was, wij laten ons verstoren en plaatsen ons hierbij, deels naast de maatschappij.
Leren je tijdig af te sluiten, lost veel problemen op, maar dat is zo moeilijk!
Maar wel mogelijk.
En als dat dan lukt, kunnen we ook genieten van spelende en lawaaierige kinderen.
Spelende kinderen zijn onze toekomst, de volgende generatie, laat ze lachen, schreeuwen en gillen, ze leven!
Leer er mee omgaan.
Het kan!
Ook voor H.S.P.ers!

Toegevoegd na 22 uur:
H.S.P.er zijn is vooral zien en intens beleven.
De schoonheid beleven van de aftakeling.
In ieder eind een nieuw begin zien.
Kijk naar de kleuren van dit oude hout.
Het lijnenspel en de structuur.

Waar schoonheid verschuilt
achter ons kritisch hek

Toegevoegd na 1 dag:
Nog een mooi voorbeeldje van "kijken"
Er zit een bladluis op de witte bloem!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik herken het ook zoals ik al zei. heb 2 kids waarvan 1 een adhd-er (wereldse combi!!!)
ik geniet van ze, ook als ze beiden een vriendje van school hebben (dus het aantal zit op 4)
en ja het is druk, en ja ik word er soms lijp van maar ik laat mijn ervaringen niet alles bepalend zijn en zeker niet beperkend naar de kids. soms spelen ze even op hun kamer of doen we met zijn allen een spelletje. ik vind het werelds om te observeren. hoe ze met elkaar omgaan, de interactie tussen hen. probeer dan te bedenken hoe ze dingen ervaren en zien. van een afstandje lukt het wat beter want dan zijn de inrukken beter te filteren zodat ik kan waarnemen wat ik wil waarnemen.
het is dus heel dubbel allemaal, maar het heeft niet maar 1 (negatieve) kant.
de pret en de giechelbuien, en lachen op de gezichten.... de beleving van de kids die ik dankzij hun ook dubbel beleef hebben zeker ook hele grote voordelen! HSP is niet alleen moeilijk, hiermee kan ik juist ook dubbel genieten en hier ben ik zelfs heel erg dankbaar voor.
de nadelen zullen voor mij nooit kunnen opwegen tegen de voordelen. de warme knuffel die ik kreeg van mijn koters net, het veel te kort afgeplukte lentebloeiertje. het geeft me zoveel meer en het doet me zoveel meer, ik wil dit niet eens missen of anders kunnen ervaren.
NO WAY!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, ik weet wat je bedoelt.
Zeker zijn er erg veel voordelen.
Veel dingen beleef je veel intenser, terwijl anderen het niet eens zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
juistem Ed! :)
álles is intenster dus kom maar op met die voordelen van HSP, en.... het is 'mijn' tijd van het jaar nu, héérlijk!!! ik kan het geluk niet op met mijn 'labeltje' hoor :)))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
H.S.P.er zijn is anders kijken, beleven , ervaren en vooral ZIEN, heb er een foto bij geplaatst, even een klikje om te vergroten en geniet van deze schoonheid, of wel een oud stuk spoorbiels met een roestige bout er in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha dit zijn idd DE plaatjes voor de HSP. misschien kan ik daarom ook uren naar het water staren. het is nooit hetzelfde, steeds andere vormen, kleuren, tinten... er komt geen eind aan. en maar absorberen, heerlijk!!
:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De zon op het water is soms als een fonkelende sterrenhemel, maar dan veel mooier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
doepie Zullen de beelden om ons heen een onderdeel zijn wat een H.S.P.er in zijn beleving van de wereld om zich heen meemaakt.
Ik bedoel, euca. heeft het over het water , dat de vormen en kleuren alsmaar veranderen, maar water fascineert mij ook enorm, zag het van de week met tegenlicht, het fonkelde als vuurwerk, het bewoog, het leefde.
Zien wij niet veel dingen het zelfde, de zelfde beleving, de zelfde emotie.
Het is vaak voor mij onvoorstelbaar, dat anderen er totaal niets van zien, echt niets en als je dan zegt, kijk eens hoe mooi dat is, halen ze hun schouders op en begrijpen je niet.
Ik kan eindeloos kijken naar de wolken die over komen, maar voor een ander zijn het die dingen die de zon tegenhoudt.
Alles heeft te maken met de manier waarop je iets beleeft.
Stond eens in een tuin en zag stuifzwammetjes staan, geweldig, maar de ander zag alleen maar vieze paddestoelen.
Ik plukte er een, hij was rijp, kneep er in en er kwam een wolkje sporen uit, net rook, de ander ging achteruit en zei, bah, dat is vies!
Maar ik zag een rijpe stuifzwam en een wolkje sporen.
Geweldig om te zien!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeeeeeeeeeeerlijk om alles hier te lezen.
Wat voel je je dan klein en nietig als je zulke ervaringen hebt en tegelijkertijd zo groots en verbonden met alles!
Dat kan ik ook tijdens een meditatie hebben. Wat ik wel jammer vind is, dat er het labeltje HSP-er of welk labeltje dan ook aan gekoppeld wordt.
Ook mensen, die "stoer" en/of voor "hard" versleten worden door het leven gaan, kunnen dit alles voelen en meemaken, maar willen of durven daar bijvoorbeeld niet voor uit te komen, wellicht niet eens voor zichzelf.
Natuurlijk zijn er mensen, die deze ervaringen niet hebben: alles bestaat. Maar zij hebben misschien ervaringen die anderen weer niet hebben. Anderen hebben niet geleerd om zich open te stellen voor de wonderen van de wereld, of willen/kunnen dat niet.
Niemand is gelijk aan een ander, daarom is de wereld ook zo mooi.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prachtig trouwens Ed, hoe je bij je antwoord het afsluiten hebt beschreven en uitgelegd. Echt heel mooi en herkenbaar.
Ik zag zoiets ook bij mijn hond voordat hij vrijwel doof werd: als ik bijvoorbeeld voor hem onverwacht in mijn handen klapte dan schrok hij zich een ongeluk. Oren van een hond (en ook de neus natuurlijk) zijn veel gevoeliger dan die van een mens.
+!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
janstip in de bocht!
weet je waar het over gaat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp jou Ed doch ik kan janstip ook best volgen hoor...
Alles verloopt inderdaad zoals het bedoeld is en dát is hetgeen ons Allemaal steeds duidelijker zal worden. Volgens mijn Universele Win-Win-visie verloopt ALLES volgens een Perfect Ko(s)misch Plan en ervaart elk van ons exact datgene wat die 'moet' ervaren om weer wakker te worden in de Tijdzone waar we alles maar dan ook Alles als Perfect ervaren. Het is mijns inziens zo bedoeld dat we die Perfectie pas (opnieuw) zullen ervaren na x-Aantal Noodzakelijke Ervaringen. (zoals HSP-er zijn) De Tijd en de Ervaringen zullen het ons leren of mijn Win-Win-visie al dan niet steek en/of stand houdt. In afwachting blijf ik toch Geloven in de Universele Perfectie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
GerdaMaria, ja je hebt wel enigszins gelijk, maar zijn reactie heeft niets meer met de vraag te maken en H.S.D.er zijn is niet zoals de mens bedoelt is, het is veel meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi lieve Eddijst
Wat bedoel je met "het is veel meer?"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
H.S.D.er zijn is een toevoeging aan het normale leven, met veel voordelen maar ook veel nadelen.
maar janstip gaat er van uit dat het normaal is, misschien was dat heel lang geleden inderdaad wel normaal en waren mensen erg sensitief.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk, dat sensitiviteit "normaal" is...wat dat "normaal zijn" dan ook mag zijn.... en dat velen het ergens onderweg kwijt zijn geraakt, of het contact ermee zijn kwijtgeraakt.
Plus, dat er gradaties zijn in sensitiviteit, zoals er gradaties zijn in alles. Niks is zwart-wit.
HSP-ers zijn mensen die fijngevoeliger zijn dan anderen. Met de daarbij horende mooie en minder mooie effecten, zoals alles in het leven. Niks bijzonders dus in dat opzicht. En ik weet ook waar ik over praat, ik begrijp het HSP gebeuren voor zover dat kan: ik heb dit labeltje zelf ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je Wendy, als ik om me heen kijk, vraag ik me ook wel eens af wat normaal is, bestaat het eigenlijk wel?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou echt niet weten wat normaal is Ed ;-)
Uitgaan van "het gangbare"... maar wat is het gangbare?
Ben jij normaal? Of ik? Laat ik het maar bij mezelf houden: Ik niet dus hahahaha.
Conclusie: als normaal niet bestaat....dan bestaat bijzonder ook niet, troch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, dan bestaat bijzonder ook niet, ha fijn dan ben ik dus een normaal mens, oh nee dat kan dus ook niet als normaal niet bestaat, phoe, ja wat nu?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Identiteitscrisisje Ed??? hahahaha.
Volgens mij zit je me in de maling te nemen. En dat is okee. Dat doe ik zelf t.a.v. mezelf ook zeer geregeld, dat zet me met de pootjes op de klei.
Als normaal niet bestaat, en bijzonder ook niet, dan zijn we allemaal verschillend. En heej, dat IS ook zo, er is niet 1 andere Ed op deze wereld.
Als we daar even van uitgaan, dan is het interessant voor bijvoorbeeld mij, om te leren, hoe jij op deze wereld staat, hoe jij denkt en bent. Om dat te delen met de andere eenlingen, zodat we open van elkaar kunnen leren. Zonder oordelen en veroordelen. Het mooie is dan ook, dat er geen gelijk of ongelijk bestaat. Strijd hebben doen we zelf, door uit te gaan van de "normalen", van gelijk moeten hebben...
Hoe zie jij dat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met elkaar delen hoe we zelf de wereld ervaren, lijkt wel een leuk plan, maar het zal zeker niet verder gaan tot een bepaalde grens, je wilt gewoon niet alles zo maar delen.
Zelfs niet met je echtgenoot, immers iedereen heeft recht om zijn eigen te blijven, met zijn eigen prive wensen, verwachtingen, dromen.
Dat mag en kan je van een ander nooit af pakken.
Dus als je mij vraagt wie ik ben op deze wereld, dan zal ik je veel vertellen, maar nooit alles, komt nog bij, dat er een groot deel van ons zelf ,in ons onderbewustzijn zit, en daar kunnen we zelf niet eens bij komen!
Dus zal je dat ook nooit kunnen delen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk tot een bepaalde grens! Ik heb het niet over de diepste diepten van iedereen. Dat is toch niet reëel?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door iemand te zeggen dat ie anders is dan de meeste mensen kan je heel veel afpakken. ik kan niet ervaren hoe een ander waarneemt en kan het van mezelf ook niet uitleggen naar een ander.
ik doe het ermee, op mijn euca manier. en als ik ergens helemaal in op ga ben ik ook nog gierig op deze ervaring want deel het mooi niet!! dus ach, labeltje ADD, beeldenken, HSP.... laat mijn maar ervaren om mijn manier, dat maakt me namelijk tot wie ik ben. grote lijnen deel ik, maar alleen voor wie het snappen en waar het dus mee te delen is. dit kan alleen als je op dezelfde frequentie zit, anders is het onmogelijk.
anderen moeten het maar zien als afwijkend als ze dit willen, ze nemen ook waar op hun manier.
mijn 'ding' pakken ze niet af hoor :))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist!!!
klinkt als overspannen of er tegen aan zitten blijf er niet mee rond lopen je mist een hoop moois.

Ik ben niet maatgevend maar dit is wat ik denk..

Toegevoegd na 47 seconden:
praat er met iemand over die er verstand van heeft misschien overwerkt pijn ????
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet er alles van, ik kan er ook niet zo goed tegen.
Maar pratende/schreeuwende/spelende kinderen kunnen je ook goede hints geven.
Kinderen zijn nog onschuldig, en daardoor de zuiverste bron om hints te krijgen.
Stel een vraag in je hoofd, waar je graag een antwoord op wil, ga naar familie, vrienden met kinderen, of je eigen kinderen, en let op wat ze zeggen/schreeuwen of wat ze doen, en je krijgt een hint die je naar het antwoord leid op je vraag.

De kunst is om in de spirituele en normale wereld tegelijk te leven.
Horen wat er letterlijk word gezegt en tegelijk wat er spiritueel word gezegt, en die balans lang vast houden is erg moeilijk, want hoe langer je je concentreert op wat er in de spirituele wereld word gezegt, des te meer je gaat zweven, en de normale wereld en wat er letterlijk word gezegt, weg ebt, dat pik je niet meer op, want je staat bewijs van te dromen.
En dat wil je niet, want dan luister je niet meer, je hoort dan alleen nog maar de hints, en niet bv afspraken die er met je gemaakt worden in de normale wereld, en dan mis je die afspraak, want je hebt het niet gehoord, dus dan is het tijd om weer te aarden.

het lawaai dat kinderen maken zal altijd door merg en been gaan, maar je kunt er ook weer iets positiefs uit halen, zuiveren antwoorden op je vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In feite geef je het antwoord zelf reeds.
Ze voelen helder en dus zuiverder.

Maar wees gerust, hoe minder jij de aandacht vestigt op dit tijdelijk 'ongemak' des te minder extreem het zich Manifesteert.
Focus je Bewust op hetgeen jij wél verdraagt en je zal automatisch meer situaties aantrekken die Jij als aangenaam ervaart.

Dit komt overeen met de Universele Wet van de Electro-Magnetische Gedachte-Kracht.
Leer naar Alles te kijken en te luisteren alsof het speciaal ontworpen is om Jou te dienen en je zal je ook minder 'ergeren' omdat je dan intenser gaat Glimlachen en Glimlachen zorgt voor een Natuurlijk Bufferzone tussen jezelf en Alles wat je mogelijks overweldigt en/of ergert.

Aanvankelijk kost het moeite om je deze eenvoudige Glimlach-Communicatie-methode en/of Win-Win-Gedachte-Kracht-methode toe te passen doch het Loont zeer zeker de moeite hoor.

Extra Tip:
Focus je eens wat minder op het je willen Afsluiten voor iets want dan sluit jij je ook af voor andere gaven die jou in balans kunnen brengen of houden.
Focus je dus Bewust o pwat je WÉl Wil ipv op hetgeen je niet wil.
Het Lijkt hetzelfde doch in de praktijk Ervaar je Een Wereld van verschil!

Succes en Big Smile van me!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een dikke plus, zeker voor je extra tip.