Bestaan demonen?

Wie kan me er meer over vertellen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wil je een antwoord?
Of wil je horen van mensen die er ook in geloven, hoe het volgens hun dan zit?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wil een antwoord, anders had ik de vraag niet gesteld. Maar het liefste (als ik eerlijk ben) wil ik een antwoord van mensen met diepe spirituele ervaringen, of ze er nu in geloven of niet. Helaas kan ik op GV geen filter aangeven en moet de vraag voor iedereen beantwoord mogen worden. Dus iedereen mag antwoorden en zijn mag ei kwijt. Ik zal alles lezen, maar de meeste waarde hecht ik aan antwoorden vanuit de spirituele personen. Met spiritueel bedoel ik vanuit een geloof of new-age gedachte. Ik bedoel niet perse paranormaal.
Cryofiel
13 jaar geleden
Kun je je niet beter openstellen voor *alle* mogelijkheden? Je zegt dat je eigenlijk graag een filter had toegepast in GV, zodat je alleen een bepaald soort antwoorden zou hebben gekregen. Omdat je dat filter niet kunt aanleggen, pas je zelf maar een filter toe: je eigen filter, dat je toepast bij het lezen van de antwoorden. Begrijp ik je zo goed? Even ervan uitgaande dat ik je goed begrijp, is mijn eerste gedachte hierbij: hoe kun je nu ooit iets leren als je alleen die dingen toelaat die je al kent? Volgens mij kun je alleen dan leren wanneer je je openstelt, dus wanneer je *juist* die dingen bekijkt die je *niet* kent. Die dingen evalueer je. Afwijzen kan dan altijd nog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Cryo, en dan zeg je dat ik alleen maar negatief ben. Wat ik bedoel en ook zeg hierboven, is ''of ze er nu in geloven of niet''. Dat antwoord laat ik open en vrij. Ik zoek liever de antwoorden van diepe spirituele mensen, omdat die meer diepgang tonen in hun antwoorden.
Anderen geven vaak een oppervlakkig antwoord welke ook voorspelbaar zijn. Deze antwoorden zijn geen toevoeging op mijn kennis. Zoals zeker 6 mensen hier een antwoord geven. Voor mij allemaal bekende wegen, niets vernieuwend. Er was zelfs een antwoord: 'NEE', deze is weggehaald zie ik.
Cryofiel
13 jaar geleden
Toen ik het antwoord 'NEE' las, wist ik al dat het zou worden verwijderd. Dat vind ik terecht: het is een ongenuanceerd antwoord dat niets toevoegt. Een 'NEE' met uitleg zou wel zijn blijven staan. Waar haal je trouwens vandaan dat ik zou zeggen dat jij alleen maar negatief bent? Ander punt:
Waarom zeg je dat de andere antwoorden oppervlakkig zijn? Ik zie juist een aantal antwoorden die voortkomen uit een diepgaande interesse in de materie, en die goed zijn ingebed in al onze bestaande kennis. Dat kan ik echt niet als 'oppervlakkig' bestempelen. Ik vind zulke antwoorden juist veel diepgaander dan de verhalen die los staan van al onze waarnemingen. Om er maar één voorbeeld uit te pakken: het antwoord van GerdaMaria is voor mij juist een toonbeeld van oppervlakkigheid. Ik voel dat zo, omdat er weliswaar een hoop gedachten instaan, maar al die gedachten zijn "zwevend". Er zijn geen verbanden. Ze beweert wel van alles, maar dat gaat vaak lijnrecht in tegen dingen die we hebben ontdekt. Een antwoord als dit voelt op het eerste gezicht misschien troostend aan, het kan een fijn gevoel van geborgenheid geven. Het kernwoord hierin is "op het eerste gezicht". Zodra ik ga kijken wat daar nu eigenlijk wordt gezegd, zie ik weliswaar een hoop leuk klinkende beweringen, maar dieper dan de oppervlakte komt ze niet. Er is geen enkele basis. Als ik zou gaan doorvragen, zou er (denk ik) niets van overblijven. Daarom vind ik juist zulke antwoorden uitermate oppervlakkig. Je prikt er zó doorheen, en dan blijkt er niets onder te zitten, omdat er geen basis is. Meer dan een dun laagje losliggend chroom is het niet. Juist de antwoorden die wél stevig gefundeerd zijn, zijn *niet* oppervlakkig. Dat zijn de antwoorden die een solide basis hebben. Ik denk dat jij veel zou winnen wanneer je die basis zou leren zien. Zoals vaker in het leven, gaat het niet in eerste instantie om het antwoord - dat is slechts de oppervlakte. Het gaat om wat er *onder* (of achter) het antwoord zit. Zie het antwoord als een inkijkje in een grote achterliggende wereld. Probeer gevoel te krijgen voor die wereld. Zolang je die wereld niet kent, kun je het antwoord niet duiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf vind ik dat antwoord van GerdaMaria juist diepzinnig en heeft veel aanrakingspunten wat ik inmiddels weet van de wereld. Dat het inderdaad droomt en niet wakker is. Zoals in de film the matrix. Elke persoon IN de matrix denkt dat zijn wereld de ware is, ook volgens alle onderzoeken, ontdekkingen en solide basis.
Hoe weet jij (voor jezelf) dat jij niet IN de matrix zit? Niemand heeft nog de suggestie bij je neergelegd en je hebt die pil nog niet geslikt. En sommigen willen in de matrix zitten, omdat die biefstuk zo goed smaakt.
Ik hoop dat je de film kent! Ik wilde geen namen noemen om mensen niet op de zere tenen te trappen. Maar goed, het kwaad is al geschiet. Dit antwoord vind ik oppervlakkig: "Dergelijke demonen maken onder allerlei namen in alle culturen deel uit van een rijke folklore, maar er is er nog nooit eentje serieus gesignaleerd.". Drie plusjes, twee minnen (niet van mij). typisch verwacht, algemeen bekend, geen toevoeging. Bovendien ken jij het doel niet van mijn vraag. En heb je geen idee of ik het zoek in de 'geesten' wereld of in mijzelf. Als je mijn reactie op het antwoord van bastanovum had gelezen, dan zou je er niet zo een punt van maken. Zoals je zelf al een keer over mij hebt gesproken vind je mij een van de nuchtigere spirituele personen hier op gv. Neemt niet weg dat ik voor diepzinnig ga en niet voor oppervlakkig. En als je ook mijn reactie op het antwoord van GerdaMaria had gelezen, dan had je ook gelezen dat ik ook de relatie mis met haar antwoord en mijn vraag.
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik ken de Matrix, en ik vond het een goede film. De film is een mooie uitwerking van een idee dat al veel ouder is, en dat al langer wordt besproken door filosofen. Het achterliggende idee is mij dus ook bekend. Hier komt een ander punt bij kijken: ALLE ideeën waarvan je niet kunt laten zien dat ze verkeerd zijn, ZOUDEN goed kunnen zijn. Moeten we dan ook maar in dit idee van de Matrix geloven? Moeten we dan ook maar in ALLE ideeën geloven die in principe waar zouden kunnen zijn? Ik denk dat ideeën die misschien waar zuden KUNNEN zijn, maar waarvan je nooit kunt laten zien dat ze verkeerd zijn, niet zinvol zijn. Zulke ideeën zouden dan wel waar kunnen zijn, maar ze zouden net zo goed onwaar kunnen zijn. We kunnen daar geen uitspraak over doen. We hebben het dus over dingen die we niet KUNNEN weten. Dat gold ook voor de Matrix. Pas toen de pil ter sprake kwam, veranderde de situatie. Pas op dat moment was er ineens een mogelijkheid, te kijken of het idee van een Matrix-wereld waar of onwaar was. Hetzelfde geldt voor veel van die verhalen die ik zweverig en oppervlakkig vind. Natuurlijk, het ZOU kunnen. Maar het zou ook kunnen, dat die verhalen complete onzin zijn. Beide zijn mogelijk. We weten het niet, en we hebben geen enkele manier om er achter te komen. Zolang dat zo is, bieden die verhalen ons helemaal niets. Juist doordat ze evengoed waar als onwaar zouden kunnen zijn. Daardoor voegen ze niets toe. Dat maakt ze dan weer oppervlakkig, althans, voor mij: je komt er namelijk geen steek verder mee. PS. Ik had jouw reactie op GerdaMaria's antwoord nog niet gelezen toen ik mijn tekst schreef.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In mijn optiek moet je pas wakker zijn, om achteraf te kunnen zien dat je al die tijd hebt gedroomd.
Als een wakkere aan iemand die droomt zegt dat hij droomt, dan zal hij je nooit geloven. Nemo wist zelf ook nog niet eens zeker of hij wel droomde of niet. Pas toen hij wakker was, kwam hij erachter dat hij droomde. Maar ook toen, kon hij het eigenlijk niet echt geloven: al die tijd?
Steeds bleef hij maar vasthouden aan zijn droomwerkelijkheid. Pas op het einde kon hij die overstijgen. Het duurt een tijd. Ik heb het in de wakkere wereld niet over dat er dan opeens geen auto''s meer bestaan. Maar dat jou eigen perceptie over wie je bent wordt veranderd. Dat je in een droomwereld nu dingen doet omdat je denkt dat het in je karakter zit. Terwijl je het eigenlijk doet omdat je langzaam aan gevormd bent en gestuurd bent. Niet omdat je het vanuit jezelf doet. Net zoals Nemo had hij een innerlijke gevoel dat er ''iets' niet klopte. Vandaar uit had hij de WIL om wakker te worden. En sommigen willen helemaal niet ontwaken, want zoals het nu gaat is goed, veilig en vertrouwd. Ook daar is niets mis mee.
Voor diegene die wel het gevoel hebben, die zal ik helpen tijdens het ontwaken. Dat is wat ik doe.
De vader die je mishandelt hebt is opeens niet meer zo 'kwaad'. Maar je had wel een bagage meegenomen in het leven, om maar zoveel mogelijk op je schouders te nemen, omdat je vader je sloeg als je te weinig had gedaan. Iets wat niet bij je zelf ligt qua karaktereigenschap.
Het is voor iedereen persoonlijk en voor iedereen is het anders. Geen universele pil, het is echte maatwerk. De laatste persoon die ik begeleidde, had 5 maanden nog om te ontwaken. Om de werkelijke zelf te vinden. En dan moet je nog echt wakker worden, zoals nemo het ook de hele film door moest.
Mensen zien bij zichzelf niet dat hoe ze nu zijn, vaak een product is vanuit een 'pijnlijk'' verleden. En nog steeds ervaren ze de pijn. Net zoals men zichzelf wil knijpen om te zien of ze dromen of niet. Jij hebt ook iets waarvan jij voelt: het klopt niet... Dat in het onderwerp communicatie. Een thema van jou.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
--- Je zegt : '"Om er maar één voorbeeld uit te pakken: het antwoord van GerdaMaria is voor mij juist een toonbeeld van oppervlakkigheid. Ik voel dat zo, omdat er weliswaar een hoop gedachten instaan, maar al die gedachten zijn "zwevend". Er zijn geen verbanden. Ze beweert wel van alles, maar dat gaat vaak lijnrecht in tegen dingen die we hebben ontdekt.'" Dit allemaal gebaseerd op het leven BINNEN de matrix. De dingen die lijnrecht tegenover het ontdekte staan. Ook die wetenschap zijn personen binnen de matrix, een hele maatschappij.
Cryofiel
13 jaar geleden
Als ik het goed begrijp, zeg je dus dat wij misschien wel slapen, en nog wakker moeten worden. Maar dan zijn we toch weer bij waar ik het over had? Het ZOU kunnen. Natuurlijk. Maar dat kunnen we nooit weten. Dit is in mijn ogen dus zo'n theorie die net zo goed waar als onwaar zou kunnen zijn. Of zie jij dat anders?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is gewoon geen subtiele manier om dit te zeggen, want je zult me mezelf boven jou plaatsen en het voelt niet goed. Het zij zo, en het is mijn mening... Ik ben ontwaakt en zie voor een heleboel zaken mijn leed en waarom ik altijd op een bepaalde wijze gehandeld heb. Ik zie dat jij nog slaapt (dus nu voel jij dat ik me boven jou plaats). Ik merk dat doordat je nog steeds veel pijn ervaart in bepaalde situaties.
Zoals velen nog slapen (dromen) in het leven. Zo ook mijn ouders, mijn broer en vele bekenden om mij heen.
Zo zijn er ook al aardig veel die wel zijn ontwaakt en het zullen er steeds meer bijkomen. Zo ook dus onlangs diegene die ik bij dit proces heb geholpen.
Het is ook erg moeilijk tussen de ontwaakten en de nog slapenden, want je ziet dingen bij de ander, die de ander nog heel veel pijn doet en deze die het liefste uit de weg gaat. Dus nogmaals, ik zie geen subtiele wijze om dit te zeggen. Ik zeg zoals ik het zie. Maar die tekst heb jij ook al vaker gehoord. Het proces van het ontwaken heb ik reeds doorstaan, ik zie anderen ook ontwaken. Ik zie het geheel vanuit ontwaakte ogen. Voor jou zou het dus waar of onwaar kunnen zijn. Voor mij is het waar.
Cryofiel
13 jaar geleden
Tja, voor mij is het precies andersom. Ik ben ontwaakt toen ik een jaar of 12 was. Niet in één keer, maar heel geleidelijk, stapje voor stapje. Pas achteraf zie ik dingen die daarvoor al gebeurden, en die onvermijdelijk tot mijn ontwaken hebben geleid - dat kon niet anders. Maar dat zie ik pas achteraf. Ik zie nu nog zoveel mensen slapen - jij bent er één van (ik zie ook geen subtiele manier om dit te vertellen - ik neem aan dat ik het op deze "botte" manier mag vertellen). Er zijn zóveel dingen die je op de één of andere manier niet wilt zien, dingen waarvoor je je afschermt, je kijkt als het ware liever de andere kant op. Als een slaper die dreigt te ontwaken, maar die zich liever op zijn andere zij legt om verder te slapen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
citaat:
Ik ben ontwaakt en zie voor een heleboel zaken mijn leed en waarom ik altijd op een bepaalde wijze gehandeld heb. Dat geldt precies ook voor mij. Sindsdien ben ik rustig en gelukkig en aardiger voor mijn omgeving.
Daar heb ik geen geesten, geen demonen, geen matrix en geen droomwereld voor nodig gehad. Mijn ontwaakte ogen vinden het jammer dat veel mensen van de ene droom in de andere zijn geraakt. Enfin.
Vandaar dus mijn vraag: wil je een antwoord
of wil je alleen maar van gelijkgestemden horen hoe het zit?
Jammer dat je niet verder wilt kijken ...

Het beste antwoord

Indien je in engelen en gidsen gelooft, moet je ook in demonen geloven, ik hoop dat je er nooit iets mee te maken krijgt, maar je loopt wel in het zelfde tuintje waar ze soms zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is het hem nu net Ed. Ik geloof wel in entiteiten en geesten. Ik zal de dezelfde reactie geven als ik bij bastanovum heb gedaan: Ik kwam ook dit artikel tegen…
http://www.telegraaf.nl/buitenland/8228868/__Kerken_geven_les_in_exorcisme__.html Je zegt: zie je vernietigend werk van demonen. Hoe gaan ze dan te werk, hoe hebben ze grip op de fysieke wereld? Zijn het zelfstandige entiteiten? Is demonen (of ook het kwaad) niet een afspiegeling van jezelf en de angst in jezelf? Bang zijn voor het kwaad, is dan bang zijn om het goede los te laten. Zolang het kwaad kan bestaan, is de goedheid gebonden? Zoals je ziet, verkeer ik in een tweestrijd. Vanaf kinds af aan heb ik een sterk geloof gehad in het goede en het kwade.
Iemand zei het volgende tegen me:
‘Je bent bang voor het vernietigende aspect van je Liefdevolle kracht, en bent bang dat dit juist het Kwaad Herschept.Dat is de ultieme Liefde voor jezelf.’
en:
’‘Het is niet het kwaad dat vernietigd, maar het is de Liefde die vernietigd, want daarin lost alles op.’‘ Helaas is deze dame er niet meer op GV. Maar zijn demonen dan sterker dan entiteiten? Moet je jezelf anders wapenen tegen demonen? Is het niet meer als een boze geest?
Er wordt veel meer ''kwaad'' en macht toegewezen aan demonen, meer als voor een boze geest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
reacties via P.B.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me de enige goede antwoord. Daar demonen in dezelfde rijtje thuishoort als engelen en gidsen. Geloof je in het 1 dan zal je ook moeten geloven in het ander.

Andere antwoorden (12)

Die bestaan inderdaad. Ze komen vaak voor zowel op schilderijen in de oudheid als in moderne films. Dat is niet voor niets, dat moet wel ergens een basis hebben.
Plaatje bij antwoord
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou en of ; de menselijke geest en fantasie is een fantastische basis voor de meest uitzinnige verzinselen. Hele culturen zijn er op gebouwd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jammer dat je reacties geen plus kan geven :D.
Als je doelt op zelfstandige entiteiten - de 'slechte' tegenhangers van 'engelen'- nee, dan hoef je je weinig zorgen te maken. Dergelijke demonen maken onder allerlei namen in alle culturen deel uit van een rijke folklore, maar er is er nog nooit eentje serieus gesignaleerd.

Je kunt wel voor van alles bang zijn en dat de naam 'demonen' geven. Maar dat zit allemaal in je eigen hoofd, en kun je ook uitsluitend langs die weg bevechten of oplossen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
We waren tegelijk aan het typen. +1 voor jou.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelijk begonnen wellicht, maar jij hebt er duidelijk meer werk van gemaakt ; ook plus 1 - uiteraard.
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik vind het wel grappig dat onze antwoorden precies dezelfde strekking hebben - al weet jij het bondiger te verwoorden dan ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal mee eens.
Met dit antwoord en dat van cryofiel hoef ik niets
meer te zeggen verder. +
Demonen bestaan; er zijn zelfs blueszangers die ze tussen hun beddenlakens aantreffen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Demonen als door de mens gecreëerde krachten bestaan.

Demonen bestaan ook als door de mens gecreëerde benamingen voor dingen die wij door en door slecht vinden. "De demonen van de geest" zijn dan de slechte gedachten die iedereen wel eens heeft. Of "Kernenergie is de grootste demon van de moderne maatschappij".

Demonen als losse entiteiten die onafhankelijk zijn van de mens, bestaan niet. Althans, dat is mijn conclusie op grond van de volgende twee constateringen:
1.  Er zijn geen aanwijzingen dat zulke demonen bestaan.
2.  Er zijn sterke aanwijzingen dat zulke demonen creaties zijn van onze eigen hersenen.

Voor dat laatste verwijs ik naar het voorpagina-artikel van NWT Magazine van december 2010 - zie de Bron.

Toegevoegd na 1 minuut:

Ik citeer enkele relevante passages:

Uittredingen, geesten, acupuntcuur. Lang liep de wetenschap er met een grote boog omheen. Inmiddels is de jacht op het paranormale heropend. Veel paranormale zaken blijken écht te bestaan - alleen hun verklaring is veel aardser dan we dachten.

Dat kabouters, spoken en aura's niet bestaan, daarover zullen we het snel eens zijn. En dat we een ziel bezitten die uit ons lichaam kan wegzweven, [...] daarmee hoef je bij de [...] wetenschap ook niet aan te komen. Maar waarom zijn er dan toch zoveel mensen die erin geloven?

[...] Inmiddels begint [...] de exacte wetenschap greep te krijgen op het paranormale. Met hersenscanners, slimme experimenten en nieuwe meettechnieken lukt het steeds beter om door te dringen tot zaken die wetenshappers tot voor kort afdeden als kletskoek: hypnose, acupunctuur, geesten en uittredingen, om er een paar te noemen.

[Dit] artikel biedt een boeiend overzicht van [...] verschijnselen die zeer raadselachtig aandoen, maar die toch 'waar' zijn, in de zin dat we ze kunnen meten. Zo blijkt sommige quatsch toch een kern van waarheid te bevatten.

Het nieuwe paranormale onderzoek legt vooral bloot hoe allerlei bovennatuurlijk aandoende gewaarwordingen zitten verankerd in het brein en het lichaam.

Het belang van dit soort onderzoek is diep. Pseudo-wetenschappers verwijten de wetenschap vaak niet open te staan voor 'alternatieve' theorieën. Maar het onderzoek [...] bewijst het tegendeel. Daarvan kunnen de aanhangers van curieuze esoterische denkbeelden nog iets leren. De wetenschap blijkt [...] meer open te staan voor nieuwe inzichten, dan de aanhangers van de flinterdunne verhaaltejs over spoken, geesten en energiebanen zelf.
Cryofiel
13 jaar geleden
Er zijn veel aanwijzingen die dat aangeven.
In de Bijbel worden ze met name genoemd, het zijn dan de engelen die samen met Lucifer (een hoofdengel) na zijn zonde (hoogmoed, hij wilde gelijk GOD zijn) werd hij en zijn leger van engelen uit de Hemel gegooid en creëerde zijn eigen hemelse gewest vanwaar hij als satan met zijn demonen mensen verleidt tot het plegen van zonde en narigheid.
Ook in andere culturen en religies kent men demonen.
Doorgaans worden die als boze geesten betiteld.
Mensen die in God geloven erkennen vaak ook het bestaan van demonen.
Als je om je heen ziet, zie je vernietigend werk van demonen, helaas schrijven sommige mensen de rampspoed die door demonen veroorzaakt wordt, toe aan GOD, in mijn ogen een ernstige misvatting.
GOD wil helemaal geen rampspoed en ook niet dat mensen verloren gaan.
Omdat echter de mens een vrije wil heeft, moet hij kunnen kiezen, dus ook voor het kwaad.
De gevolgen van verkeerde keuzes zien we 24 uur per dag , niet zelden zelfs in onze dromen.
Dit is niet bedoeld als bangmakerij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier een Bijbeltekst waarmee je wat over hen te weten komt :

(Judas 6) .. En de engelen die hun oorspronkelijke positie niet hebben behouden maar hun eigen juiste woonplaats hebben verlaten, heeft hij met eeuwige banden onder dikke duisternis bewaard voor het oordeel van de grote dag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan je niet zo direct antwoord geven op de vraag maar ik heb in het verleden een aantal interessante documentaires over dit onderwerp gezien zoals over mensen die waren bezeten maar mogelijk gewoon last hadden van het tourette. Dus ik raad je eigenlijk aan om een paar documentaires op te zoeken via google
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Demonen bestaan alleen binnen ongrijpbare zaken zoals religie, mythologie, occultisme, folklore. Maarre zoals ik al zei... dat zijn ongrijpbare zaken: je kan 't bestaan nooit aantonen. Voor mij bestaan ze daarom zeer zeker niet. Demon is gewoon een woord voor goedgelovigen die een naam willen geven aan iets waar ze geen wetenschappelijke verklaring voor hebben c.q. voor iets wat ze niet snappen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles waar je ook maar enigzins kan aan denken heeft een energetische grond van bestaan.
Indien er geen contactpunten waren voor de manifestatie ervan dan zouden zaken zoals onder andere 'demonen' zich niet kunnen openbaren aan onze Gedachten en/of aan onze Ervaringswereld.

Wat ik met zekerheid weet is dat er niets maar dan ook niets is om Bang voor te zijn.
Eender wat we 'ooit' ervaren of waarnemen zal een onverdeeld POSITIEVE bijdrage in het geheel blijken te vertegenwoordigen.

Je zou kunnen stellen dat wij ons nu in een levensechte Droom-fase bevinden waarin we de eindeloze mogelijkheden van het Universeel Electro-Magnetisch Speel-Veld in vertraagd tempo mogen/moeten/kunnen/zullen herbeleven.

Alles wat we vanuit deze Droom-fase beleven en/of ervaren zijn Wek-signalen om ons opnieuw bewust te maken van de Perfectie van het Ko(s)misch en/of Universeel Plan/Script.

Ook al 'lijkt' het er vaak op dat alles naar de vaantjes is... Alles is Perfect onder controle... Alles verloopt Perfect volgens Plan, we ervaren exact datgene wat we 'moeten' ervaren om één en ander opnieuw te begrijpen.

De Chaos is een perfect Geordende Chaos.
'De dood' is een van Leven bruisende Levens-fase (hoe zouden mensen met een BDE anders zo'n prachtige herinneringen kunnen overhouden aan hun passage door het Electro-Magnetisch 'Doden'-veld?

De meest eenvoudige manier om Alles in een Win-Win-context te kunnen plaatsen is de Glimlach-Communicatie & de Win-Win-Gedachte-Kracht.
Ga er van uit dat elk elementair deeltje een 100% Gelijke waarde heeft en ga ervan uit dat elk van ons met identiek dezelfde gaven behept is.

De Glimlach maakt het de mens mogelijk om diens bevattingsvermogen in de zogenaamde 'Hoge' Frequentie van 'onze Allesomvattende Alwetende Bron' (=Kosmisch Geheugen) te laten vibreren waardoor het Win-Win-Denken zich sneller 'opdringt'

Ons waakbewustzijn (ego) trilt van nature op een hele Lage Frequentie waardoor het in Slow-motion, uit de context getrokken zaken waarneemt.
Het is zo bedoeld, het verloopt perfect... ons ego wordt hoe dan ook wijzer dankzij BDE = Bewustworden Dankzij Ervaringen.

Geniet met een stralende Glimlach van 'Het Leven' zoals het is en je zal vanzelf een 100% Gelijke waarde toekennen aan datgene waar je nu misschien geen blijf mee weet.
Demonen zullen even vredelievend blijken te zijn voor hen die vredelievend zijn voor anderen.

'Het Leven' is een héél vernuftig e-Spel waarin ons Vertrouwen non-stop wordt GETEST.

Just Smile & Have Fun!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van mij een plus, het is heel duidelijk dat je hierover nadenkt.
Ik weet van het ontwaken en leven in een droom. Wat hebben demonen te maken binnen die droomwereld en binnen de ontwaakte wereld?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sinds ik ontwaakt ben geniet ik zeker van het leven,
maar daar heb ik deze wazige taal toch niet voor nodig.
Demonen zijn vaak geesten van overleden mensen die aardgebonden zijn.
Ze hebben een akelig of slecht leven geleid, en accepteren het niet dat ze lichamelijk dood zijn.
Ze zijn nog niet klaar om verder te groeien, en focussen zich sterk op de aardse leefgebieden.
Door mensen aan te trekken die zich open stellen voor zwarte magie, kunnen ze zich weer verbinden.
Belangrijk is het om sterk en nuchter in het leven te staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als Demonen bestaan dan bestaat God ook en Sinterklaas ook....
Dit is een vraag waarop niemand antwoord kan geven, want het heeft met je eigen geloof te maken.
Geloof je in God , nou als dat zo is dan bestaat hij voor je.
Geloof je in engelen, nou dan bestaan die voor je.

Niemand kan op deze vraag JA of NEE zeggen. Ze kunnen alleen hun mening geven, want niemand heeft ze ooit al eens gezien,,

En ik denk dat ze niet bestaan... Alle mensen die in zulke dingen geloven lopen gewoon achter.
Net als een kind van 15jaar wat nog in Sinterklaas zou geloven. (die werkelijk nog gelooft dat er een man op een paard in 1 nacht miljoenen daken afgaat.)
Goed als je 5jaar oud bent is het logies dat je het geloofd....
Maar ooit komt er een leeftijd dat je eens logies moet gaan nadenken en moet gaan inzien dat sommige dingen gewoon verzonnen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen die in dit soort zaken geloven, lopen misschien wel voor en de rest achter!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan zijn Ed, maar andersom kan het ook. Geloof in geesten, demonen, entiteiten, duivels, heksen, engelen etc. etc. is al zo oud als de wereld.
Dus helemaal niet new age ofzo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoezo lopen ze voor ?
... Niemand kan het toch bewijzen?
Demonen zijn verzonnen, net als de Paashaas!
...
En als iemand het daar niet mee eens is mag die persoon mij wel even het tegendeel bewijzen...
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik weet dat dat een logisch antwoord zou lijken voor vele mensen maar ik moet je toch helaas teleur stelen want het pararnormale is allang bewezen. De quantumfysica zelf heeft het aan ons laten zien. Maar dat betekent natuurlijk niet meteen dat er een god bestaat, maar ook weer de quantumfysica heeft bewezen dat er een geest voor het alles moet zijn. Het ding is gewoon dat mensen alleen maar dommer zijn geworden de laatste eeuwen, en dat komt vooral door het gebruik van media, onderdrukkende onwaarheden. En er is niet alleen theoretisch bewijs maar er is nog veel meer waarneembaar bewijs. Feiten waar je niet omheen kunt draaien. Uit onderzoek is zelfs het schokkende bewijs gevonden dat wanneer we nog niet veel beinvloed zijn door andere mensen( ongeveer rond de 5-6 jaar) we beter logisch kunnen nadenken, en sneller leren. Maar ja, als je na al dit nog niet overtuigd bent dan zou je er ook niet overtuigd van moeten zijn dat jezelf bestaat...
Ik zeg dat geesten en demonen niet bestaan. Ook de spellen om geesten of demonen op te roepen kan op een wetenschapelijke manier bewezen word.