Bestaan demonen?

Wie kan me er meer over vertellen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Indien je in engelen en gidsen gelooft, moet je ook in demonen geloven, ik hoop dat je er nooit iets mee te maken krijgt, maar je loopt wel in het zelfde tuintje waar ze soms zitten.

Die bestaan inderdaad. Ze komen vaak voor zowel op schilderijen in de oudheid als in moderne films. Dat is niet voor niets, dat moet wel ergens een basis hebben.

Als je doelt op zelfstandige entiteiten - de 'slechte' tegenhangers van 'engelen'- nee, dan hoef je je weinig zorgen te maken. Dergelijke demonen maken onder allerlei namen in alle culturen deel uit van een rijke folklore, maar er is er nog nooit eentje serieus gesignaleerd. Je kunt wel voor van alles bang zijn en dat de naam 'demonen' geven. Maar dat zit allemaal in je eigen hoofd, en kun je ook uitsluitend langs die weg bevechten of oplossen.

Demonen bestaan; er zijn zelfs blueszangers die ze tussen hun beddenlakens aantreffen.

Demonen als door de mens gecreëerde krachten bestaan. Demonen bestaan ook als door de mens gecreëerde benamingen voor dingen die wij door en door slecht vinden. "De demonen van de geest" zijn dan de slechte gedachten die iedereen wel eens heeft. Of "Kernenergie is de grootste demon van de moderne maatschappij". Demonen als losse entiteiten die onafhankelijk zijn van de mens, bestaan niet. Althans, dat is mijn conclusie op grond van de volgende twee constateringen: 1.  Er zijn geen aanwijzingen dat zulke demonen bestaan. 2.  Er zijn sterke aanwijzingen dat zulke demonen creaties zijn van onze eigen hersenen. Voor dat laatste verwijs ik naar het voorpagina-artikel van NWT Magazine van december 2010 - zie de Bron. Toegevoegd na 1 minuut:   Ik citeer enkele relevante passages: Uittredingen, geesten, acupuntcuur. Lang liep de wetenschap er met een grote boog omheen. Inmiddels is de jacht op het paranormale heropend. Veel paranormale zaken blijken écht te bestaan - alleen hun verklaring is veel aardser dan we dachten. Dat kabouters, spoken en aura's niet bestaan, daarover zullen we het snel eens zijn. En dat we een ziel bezitten die uit ons lichaam kan wegzweven, [...] daarmee hoef je bij de [...] wetenschap ook niet aan te komen. Maar waarom zijn er dan toch zoveel mensen die erin geloven? [...] Inmiddels begint [...] de exacte wetenschap greep te krijgen op het paranormale. Met hersenscanners, slimme experimenten en nieuwe meettechnieken lukt het steeds beter om door te dringen tot zaken die wetenshappers tot voor kort afdeden als kletskoek: hypnose, acupunctuur, geesten en uittredingen, om er een paar te noemen. [Dit] artikel biedt een boeiend overzicht van [...] verschijnselen die zeer raadselachtig aandoen, maar die toch 'waar' zijn, in de zin dat we ze kunnen meten. Zo blijkt sommige quatsch toch een kern van waarheid te bevatten. Het nieuwe paranormale onderzoek legt vooral bloot hoe allerlei bovennatuurlijk aandoende gewaarwordingen zitten verankerd in het brein en het lichaam. Het belang van dit soort onderzoek is diep. Pseudo-wetenschappers verwijten de wetenschap vaak niet open te staan voor 'alternatieve' theorieën. Maar het onderzoek [...] bewijst het tegendeel. Daarvan kunnen de aanhangers van curieuze esoterische denkbeelden nog iets leren. De wetenschap blijkt [...] meer open te staan voor nieuwe inzichten, dan de aanhangers van de flinterdunne verhaaltejs over spoken, geesten en energiebanen zelf.

Bronnen:
http://www.natutech.nl/00/nt/nl/154_161/ar...

Er zijn veel aanwijzingen die dat aangeven. In de Bijbel worden ze met name genoemd, het zijn dan de engelen die samen met Lucifer (een hoofdengel) na zijn zonde (hoogmoed, hij wilde gelijk GOD zijn) werd hij en zijn leger van engelen uit de Hemel gegooid en creëerde zijn eigen hemelse gewest vanwaar hij als satan met zijn demonen mensen verleidt tot het plegen van zonde en narigheid. Ook in andere culturen en religies kent men demonen. Doorgaans worden die als boze geesten betiteld. Mensen die in God geloven erkennen vaak ook het bestaan van demonen. Als je om je heen ziet, zie je vernietigend werk van demonen, helaas schrijven sommige mensen de rampspoed die door demonen veroorzaakt wordt, toe aan GOD, in mijn ogen een ernstige misvatting. GOD wil helemaal geen rampspoed en ook niet dat mensen verloren gaan. Omdat echter de mens een vrije wil heeft, moet hij kunnen kiezen, dus ook voor het kwaad. De gevolgen van verkeerde keuzes zien we 24 uur per dag , niet zelden zelfs in onze dromen. Dit is niet bedoeld als bangmakerij.

Hier een Bijbeltekst waarmee je wat over hen te weten komt : (Judas 6) .. En de engelen die hun oorspronkelijke positie niet hebben behouden maar hun eigen juiste woonplaats hebben verlaten, heeft hij met eeuwige banden onder dikke duisternis bewaard voor het oordeel van de grote dag. 

Ik kan je niet zo direct antwoord geven op de vraag maar ik heb in het verleden een aantal interessante documentaires over dit onderwerp gezien zoals over mensen die waren bezeten maar mogelijk gewoon last hadden van het tourette. Dus ik raad je eigenlijk aan om een paar documentaires op te zoeken via google

Demonen bestaan alleen binnen ongrijpbare zaken zoals religie, mythologie, occultisme, folklore. Maarre zoals ik al zei... dat zijn ongrijpbare zaken: je kan 't bestaan nooit aantonen. Voor mij bestaan ze daarom zeer zeker niet. Demon is gewoon een woord voor goedgelovigen die een naam willen geven aan iets waar ze geen wetenschappelijke verklaring voor hebben c.q. voor iets wat ze niet snappen.

Alles waar je ook maar enigzins kan aan denken heeft een energetische grond van bestaan. Indien er geen contactpunten waren voor de manifestatie ervan dan zouden zaken zoals onder andere 'demonen' zich niet kunnen openbaren aan onze Gedachten en/of aan onze Ervaringswereld. Wat ik met zekerheid weet is dat er niets maar dan ook niets is om Bang voor te zijn. Eender wat we 'ooit' ervaren of waarnemen zal een onverdeeld POSITIEVE bijdrage in het geheel blijken te vertegenwoordigen. Je zou kunnen stellen dat wij ons nu in een levensechte Droom-fase bevinden waarin we de eindeloze mogelijkheden van het Universeel Electro-Magnetisch Speel-Veld in vertraagd tempo mogen/moeten/kunnen/zullen herbeleven. Alles wat we vanuit deze Droom-fase beleven en/of ervaren zijn Wek-signalen om ons opnieuw bewust te maken van de Perfectie van het Ko(s)misch en/of Universeel Plan/Script. Ook al 'lijkt' het er vaak op dat alles naar de vaantjes is... Alles is Perfect onder controle... Alles verloopt Perfect volgens Plan, we ervaren exact datgene wat we 'moeten' ervaren om één en ander opnieuw te begrijpen. De Chaos is een perfect Geordende Chaos. 'De dood' is een van Leven bruisende Levens-fase (hoe zouden mensen met een BDE anders zo'n prachtige herinneringen kunnen overhouden aan hun passage door het Electro-Magnetisch 'Doden'-veld? De meest eenvoudige manier om Alles in een Win-Win-context te kunnen plaatsen is de Glimlach-Communicatie & de Win-Win-Gedachte-Kracht. Ga er van uit dat elk elementair deeltje een 100% Gelijke waarde heeft en ga ervan uit dat elk van ons met identiek dezelfde gaven behept is. De Glimlach maakt het de mens mogelijk om diens bevattingsvermogen in de zogenaamde 'Hoge' Frequentie van 'onze Allesomvattende Alwetende Bron' (=Kosmisch Geheugen) te laten vibreren waardoor het Win-Win-Denken zich sneller 'opdringt' Ons waakbewustzijn (ego) trilt van nature op een hele Lage Frequentie waardoor het in Slow-motion, uit de context getrokken zaken waarneemt. Het is zo bedoeld, het verloopt perfect... ons ego wordt hoe dan ook wijzer dankzij BDE = Bewustworden Dankzij Ervaringen. Geniet met een stralende Glimlach van 'Het Leven' zoals het is en je zal vanzelf een 100% Gelijke waarde toekennen aan datgene waar je nu misschien geen blijf mee weet. Demonen zullen even vredelievend blijken te zijn voor hen die vredelievend zijn voor anderen. 'Het Leven' is een héél vernuftig e-Spel waarin ons Vertrouwen non-stop wordt GETEST. Just Smile & Have Fun!

Demonen zijn vaak geesten van overleden mensen die aardgebonden zijn. Ze hebben een akelig of slecht leven geleid, en accepteren het niet dat ze lichamelijk dood zijn. Ze zijn nog niet klaar om verder te groeien, en focussen zich sterk op de aardse leefgebieden. Door mensen aan te trekken die zich open stellen voor zwarte magie, kunnen ze zich weer verbinden. Belangrijk is het om sterk en nuchter in het leven te staan.

Als Demonen bestaan dan bestaat God ook en Sinterklaas ook.... Dit is een vraag waarop niemand antwoord kan geven, want het heeft met je eigen geloof te maken. Geloof je in God , nou als dat zo is dan bestaat hij voor je. Geloof je in engelen, nou dan bestaan die voor je. Niemand kan op deze vraag JA of NEE zeggen. Ze kunnen alleen hun mening geven, want niemand heeft ze ooit al eens gezien,, En ik denk dat ze niet bestaan... Alle mensen die in zulke dingen geloven lopen gewoon achter. Net als een kind van 15jaar wat nog in Sinterklaas zou geloven. (die werkelijk nog gelooft dat er een man op een paard in 1 nacht miljoenen daken afgaat.) Goed als je 5jaar oud bent is het logies dat je het geloofd.... Maar ooit komt er een leeftijd dat je eens logies moet gaan nadenken en moet gaan inzien dat sommige dingen gewoon verzonnen zijn.