Als je dingen hoort, voelt ervaart en ziet, die voor anderen niet waarneembaar zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Wanneer iemand in staat is om zijn of haar zgn 'zesde zintuig' te gebruiken.
Dit is een zintuig die de meeste van ons niet meer weten te gebruiken, hoewel het wel aanwezig is bij iedereen.
Met dit zesde zintuig kun je bv contact maken met overledenen, voorvoelen wat er gaat gebeuren of zien wat er is gebeurd met iemand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als iemand met een gave wordt geboren..
Een gave LEER JE NIET op een cursus, wat menigeen wel eens denkt.
Je kunt er misschien mee leren omgaan (als het een goede leiding betreft)
Een gave heb je, die krijg je niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een gave krijg je niet? Waarom heet het dan zo?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat een gave een geschenk is.
Als een Ganzfeld expiriment aangeeft dat je extra-sensory abilities hebt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle waarnemingen die je bewust of onbewust doet buiten je normale zintuigen om is paranormaal.

Eigenlijk is iedereen paranormaal, maar door onze cultuur en het niet meer nodig hebben in onze maatschappij, is het bij veel mensen sluimerend aanwezig.
Veelal door de opvoeding en het geloof is het bij veel mensen weggedrukt, maar nog altijd aanwezig.

Wel is het zo dat sommige mensen er veel meer aanleg voor hebben dan anderen (genen) en ook is het zo dat je het zelf kan ontwikkelen waardoor het steeds sterker wordt.
Zelfs de mensen die het ontkennen, kunnen het leren of eigenlijk moet ik zeggen, toestaan dat het zich ontwikkeld.
Bepaalde ontwikkeling in het paranormale wordt in gang gezet door spirituele processen buiten ons eigen bewustzijn om, je wordt er als ware voor uitgekozen.

Dit is zeer omstreden door vele, ook hier op g.v.
Ons bewustzijn is onvoldoende hoog om alles te kunnen te begrijpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi omschreven Ed... +1 van mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Buiten je zintuigen om, dat gaat niet. Echt niet. Helemaal niet. Het geloof dat dat wel kan, is cultureel bepaald. Dat sommige mensen gevoeliger zijn voor de suggestie dat buitenzintuiglijke waarneming of beïnvloeding zou bestaan, is een kwestie van karaktereigenschappen. Daar zijn uitgebreide studies naar gedaan. De resultaten daarvan kun je horen van de onderzoekers, of lezen in de boeken - dat laatste is alleen voor hen die zich over het vooroordeel heen kunnen zetten dat boeken alleen maar theorie beschrijven, en niet de waarnemingen van de onderzoekers. Ons bewustzijn is maar net hoog genoeg om de invloed van karaktereigenschappen in te zien. Sommigen zitten onder de grens en zien niet. Anderen kunnen zich, door training, tot boven de grens verheffen, en zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat sommige gevoelig zijn voor sugesties is een karaktereigenschap??????????
Rot... hier kan ik echt niets mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoek bijvoorbeeld eens op "fantasy prone personality". Hier is een heel interessante beschrijving:
http://www.hereswhy.tk/2004/07/fpp_fantasy_prone_personality.html Mensen met deze karaktereigenschap blijken veel makkelijker te overtuigen van wat-dan-ook dan de gemiddelde mens. Daar hoort ook het geloof in paranormale dingen bij, en het geloof in de speciale kracht van intuïtie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Paranormaal is geen overtuiging of geloof, heeft ook niets met karakter te maken. Ieder mens heeft meer dan 5 zintuigen. Maar het gaat niet om de verschijnselen het gaat om de reis, wat je onderweg meemaakt is alleen maar jouw ervaring. Heeft Rotaluclac deze ervaring niet, dan is dat geen ramp.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat je beschrijft is spiritualiteit, geen paranormaliteit, toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, spiritualiteit, geloof je daar wel in? Wie spiritueel is ervaart dingen die anderen para-normaal noemen, toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spiritualiteit betekent heel veel dingen. Voor iedereen betekent het woord weer iets anders. Voor mij is spiritualiteit: je bezighouden met het doorgronden van de natuur, de mens, en jezelf.
In mijn beleving wordt iemand als "paranormaal" omschreven als hij helderziend, -voelend of -horend is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is alleen de "ontvangende" kant van paranormaliteit. Er is ook een "zendende" kant. Iemand die voorwerpen kan bewegen, of die pijn kan wegnemen, is ook paranormaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@denne
Onder andere. Maar denk ook eens aan magnetiseren, tarotkaarten, aura lezen, hand lezen, pendelen, meditatie, chakra's, droomverklaren, reiki, Wicca, horoscopen, de natuur... zo kan ik nog wel even doorgaan...
Paranormaal is alles wat, volgens de huidige wetenschappelijke inzichten, niet mogelijk is.

Je bent dus paranormaal als je iets kunt doen dat de wetenschappers voor onmogelijk houden.

Het maakt niet uit of je dingen kunt waarnemen (voelen), of dingen kunt veroorzaken.

Voorbeelden van waarnemen: weten wanneer iemand naar je kijkt, voelen wanneer iemand negatief over je denkt of spreekt, zien dat er op een kruispunt over een paar minuten een ongeluk zal gebeuren, voorvoelen dat een gebouw zal instorten, enzovoort.

Voorbeelden van veroorzaken: telekinese (op afstand voorwerpen bewegen of vervormen), iemand een bepaald gevoel geven, iemand energie geven, pijn wegnemen.

Tot zover de definities.

Het is heel erg jammer, maar er is nog nooit iemand geweest die kon laten zien dat hij dingen kon waarnemen, of dingen kon veroorzaken. Duizenden experimenten zijn er op dit gebied uitgevoerd, door amateurs, door professionele onderzoekers, en door CIA en KGB. Nog nooit is er een positief resultaat gezien.

Helaas....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hè, rota..mijn hart maakte al een sprongetje in het eerste gedeelte. Daarom een +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Paranormaal heeft niet met iets kunnen doen te maken. Zoals je zelf al zegt is paranormaal alles wat volgens de huidige wetenschappelijke inzichten niet mogelijk is. Niet normaal dus para-normaal. Dus wat wetenschappelijk gezien niet mogelijk is, bestaat wel degelijk. Dingen voelen, horen en zien en weten is eigenlijk de normaalste zaak van de wereld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap je conclusie niet. Paranormaal is alles wat niet mogelijk is - en "dus" is het wel mogelijk? Vreemde manier van redeneren. Paranormaal heeft te maken met iets kunnen doen. Telekinese is paranormaal, iemand genezen door je hand boven hem te houden is paranormaal. Paranormaal heeft ook te maken met iets kunnen voelen. Gedachtenlezen is paranormaal, voelen wat iemand mankeert door je hand boven hem te houden is paranormaal.
Als hij de zaak goed kan flessen.
Want daar komt het altijd op neer.
14 jaar geleden
Paranormaal is een term waar heel veel dingen onder vallen. Maar het houdt eigenlijk gewoon in dat je leert kijken met andere ogen naar de diepere betekenis van alles. Jammer genoeg hebben veel mensen een verkeerd beeld van het paranormale. Iedereen heeft het in zich en de één wat meer dan de andere, maar niet iedereen staat erbij stil of voor open. Je kunt het zelf verder ontwikkelen waardoor het sterker wordt. Hoe meer je ervoor openstaat, hoe dieper je kunt gaan.

Er zijn dingen van het paranormale die we allang kennen en zelfs als normaal beschouwen. Denk bijvoorbeeld aan acupunctuur, oosterse massage en homeopathie. Dat is precies wat het paranormale inhoudt, niet alleen kaarten leggen, pendelen of met geesten bezig zijn. Maar boven alles op een hogere manier mensen helpen in samenwerking met de natuur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even wat extra informatie over een paar punten. Bij voorbaat excuses als ik een feestje bederf... Acupunctuur: er is een effect, maar dat is uiterst klein. Wel aangetoond, en dus geaccepteerd. Nog niet verklaard, maar dat staat de acceptatie niet in de weg. De bal ligt nu bij de acupuncturisten, want die blijven vasthouden aan hun energieën en meridianen. Energieën zijn nooit aangetoond. Van meridianen is bewezen dat ze er niet zijn. Oosterse massage: hetzelfde effect als elke andere massage waarbij iemand zich fijn voelt. Niets bijzonders. Niet paranormaal dus. Homeopathie: welke? Er zijn veel dingen die homeopathie worden genoemd, maar die hemelsbreed van elkaar verschillen. Kruidentherapie/fytotherapie werkt, maar kan flink verbeterd en zelfs hier en daar gesaneerd worden. De beruchte homeopatische verdunningen (D10, C6 enzovoort) werken niet. De werkzaamheid van zo'n "gepotentieerde" en verdunde oplossing is dus wel paranormaal - en nog nooit aangetoond, ondanks vele pogingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Marita, alleen al voor je laatste 2 zinnetjes +1
Zijn de messen al weer geslepen?
@ Rot... Ik heb wel eens een vis aan de haak gehad , die gaf ook niet op.....
Toch kwam hij uiteindelijk in de pan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk toch dat zaken als "acupunctuur, oosterse massage en homeopathie" nog helemaal niet zo normaal zijn. Vooral de 1e, ik moet er niet aan denken dat ooit te laten doen, vreselijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rot..ik heb een homeopatisch middel gebruikt bij een van mijn honden en het heeft 5 keer van de 5 keer geholpen binnen2 min.
Bij een dierenarts had ik 5 keer een injectie moeten halenvoor deze hond en 5 keer zalf.
Een hond kent geen suggestie.
Maar ik vind dit niet onder paranormaal vallen, het heeft wel te maken met het trillingsgetal, waar we ook nog steeds niet uit zijn.
Zo gauw ik en betere verklaring heb waar ik in kan geloven, dan zal ik dat doen.
Ergens moet er een verklaring wezen.
Maar het is zeker geen sugestie. Zo ook het weghalen van pijnte, te lezen in jouw site, kan sugestie zijn, kan heel goed zelfs, maar dan kan het niet 2 jaar weg wezen of langer.
Suggestie is een moment opname, geen blijvend gevolg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ biertje, het schijnt geen pijn te doen, het zijn zeer dunne naaldjes, die bijna niet veel verder dan de huid gaan.
Maar het is zo , de meeste mensen vinden het helemaal nog niet normaal, ook al bestaat het al en paar duizend jaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eddijst, een homeopathisch middel - van welke soort homeopathie? Dat maakt nogal wat uit. Er zijn dingen die homeopathie worden genoemd, en die wel degelijk helpen. De hond kent geen suggestie, maar het baasje wel. De hond is, veel beter dan de mens, in staat het baasje aan te voelen. Inclusief de verwachtingen die het baasje heeft. Dus al heb je een homeopathie van de niet-werkende soort gebruikt, dan nog kan de hond er baat bij hebben - als jij er maar in gelooft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Eddijst, ge-wel-dig van de vis: uiteindelijk had je hem toch in de pan ! @rota, dus een hond is wel gevoelig om een mens aan te voelen. Zo werkt het ook bij de mens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@loes, precies! Als je dat maar accepteert, heb je al die paranormale "verklaringen" niet meer nodig. Dat paranormale geloof heb je alleen maar nodig als je de mens ziet als een ongevoelig wezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wordt er een beetje moe van hoor, daar gaat ie weer,de hond had anaalklierontsteking, dat is heel vervelend voor de hond omdat hij gek wordt van de jeuk, Oplossing deze klieren uitdrukken en naar de dierenarts voor medikatie. komt het vaak voor , dan word het opereren
Zelfs met de medikatie van de dierenarts duurt het nog wel even voordat de jeuk weg gaat, komt bij ,de tijd en kosten van de dierenarts!
Mijn oplossing: breng traumeelzalf aan direct op de ontstoken anaalklieren en binnen 2 min. is de klacht weg!!!! Dit heb ik nu 5 keer toegepast bij 2 honden en alle 5 keer binnen 2 min. weg.
De ene hond was een logee en is later er aan geopereerd Mijn eigen hond is er niet aan geopereerd en toevallig had hij er vorige week er weer last van(sinds 2 jaar)
Na insmeren met de traumeel opnieuw na 2 min. weg!!
Er zit een d4 in en zelfs een d12, jij weet wat dat betekend, bij een d12 kan je zelfs de werkzame stof niet eens meer vinden
Maar de honden liegen niet!
Ik heb het zelf gebruikt bij 5 gekneusde ribben en het werkt geweldig en zo heb ik nog wel 10 voorbeelden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eddijst, ik ken traumeel niet, dus ik heb geen idee of er ook werkzame stoffen in zitten. Best kans van wel. En dan is het geen wonder dat je honden er beter van worden, ondanks het feit dat het homeopathisch wordt genoemd. Ik bestrijd hier dus helemaal niets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snel in huis halen voor kneuzingen, bloeduitstortingen, sportblessures, kleine brandwonden, platgeslagen duimen en dus ook anaalklierontsteking, maar daar zal jij geen last van hebben!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik sowieso zo min mogelijk middeltjes. De dingen die jij noemt vallen allemaal in de categorie onschuldig. Dat lost het lichaam zelf wel op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor de goede orde: als jij wel zulke middeltjes wilt gebruiken, voor jezelf of voor je hond, vind ik dat natuurlijk prima. Dat moet ieder voor zich bepalen. En best kans dat traumeel (wat ik dus niet ken) wel echt werkzaam is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand is paranormaal als hij aan spirituele ontwikkeling doet. We zeggen dan 'paranormaal' maar spiritualiteit is eigenlijk heel gewoon. Ik zou verder hele begrip "paranormaal' willen afschaffen, zeker het idee dat het een gave is, die de een wel en de ander niet bezit. We zijn of allemaal paranormaal of niemand. Wel zijn sommige mensen veel meer met spiritualiteit bezig, dat wil niet zeggen dat ze para-normaal zijn.