Er gebeuren al lang vreemde dingen. Iemand een verklaring aub?

Hoe kan het dat een tv plots vanzelf aangaat en begint te spelen (is gebeurd met verschillende toestellen die ik al heb gehad) het kwam voor in mijn vroegere flat, nu in mn huis.
Hoe kan het dat een een cd midden in een liedje begint te spelen? toestel staat niet aan, enkel stand-by
Als er bezoek was en ik kaart een onderwerp aan,springt tv aan en is er een uitzending over dit onderwerp. (1x gebeurd)
Zo was ik eens vroeg wakker (5u) omdat ik ongerust was over dochter die bij een vriend bleef overnachten,om 5u springt ginder de tv vanzelf aan.
En zo kan ik wel eindeloos doorgaan over vreemde dingen die gebeuren en gebeurd zijn...en geen prettige om op zn zachtst uit te drukken.
Zoals bekenden voor de laatste keer tegenkomen en een paar dagen later zijn ze overleden.Ongeval, van een dak vallen,zelfmoord, natuurlijk overlijden. Als ik die mensen zag had ik een enorme spierspanning en enorm tandenbijten.
Ik heb het hier allemaal zo moeilijk mee om ermee om te gaan.
:(

Toegevoegd na 1 uur:
Miniatuur kapstokje met sieraden dat begon te rammelen, theelichtje uitgaan(vlammetje werd kleiner en doofde uit,brandde nog maar een kwartiertje)dochter zag iemand staan in de gang (leek op mij vertelde ze me, ik was buiten),
tuinslang die al jaren aan een haak hangt eraf valt enz..
Als ik ergens ben waar ik nog nooit geweest ben hoe weet ik dat er 'n populier gestaan heeft, ik spreek dat zonder nadenken uit.

Toegevoegd na 1 uur:
tv is niet kapot, handelaar heeft er ook geen verklaring voor.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
23.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wow! Dat is niet misselijk! Ik hoop dat je snel een antwoord vindt op je probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoop het! Deze dingen gebeuren al heel mijn leven, soms met lange tijd tussen en dan plots neemt het weer toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien heb je last van een geest?
die wraak op je wilt nemen
ken je iemand die je haatte ??en dood is gegaan ??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit klink inderdaad erg vervelend :s even een kleine reactie op 'simpleplanfan' niet alle geesten hoeven per se wraat te nemen of iets dergelijks.
Maar er moet wel een verklaring voor zijn, ik hoop dat je vraag goed beantwoord wordt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit klinkt ook niet als wraak, dan krijg je heel andere dingen. Dit is iemand die je iets wil vertellen, ga er nou eens gehoor aan geven!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je een kat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
trek de stekker eens uit je TV(als je niet kijkt natuurlijk) en als ie weer aangaat weet je dat er iets bovennatuurlijks achter zit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Hawks, hoezo een kat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb ik ook vaker gehoord met dat kat verhaal. Er gebeurden allemaal onverklaarbare dingen in huis. Ik geloof een keer bij Discovery Channel, toen ze het vervolgens gingen filmen bleek het de kat te zijn die de boel op zijn kop zette!
Kristal
13 jaar geleden
Regenboog en Simpleplan, jullie maken er een horrorverhaaltje van ;-)
Het kan ook gewoon een entiteit, een mens zonder lichaam, zijn die op een wat kinderlijke wijze aandacht vraagt.

Het beste antwoord

De gebeurtenissen die je nu beschrijft, zijn volkomen normale, paranormale verschijnselen.
Ze gebeuren over de hele wereld en zijn meestal pogingen van contact zoeken.
Als je alle mogelijkheden van storingen hebt uitgesloten en het blijft alsmaar gebeuren, dan zijn het signalen van gene zijde.
Twee huizen naast die van ons, gebeurd dit vrijwel iedere week, soms wel 5 keer op een avond.
En ook met verschillende t.v. en audio toestellen.
Er is dan geen enkele storing op het lichtnet.

Laat je niet gek maken door wie dan ook, er kan je NIETS gebeuren!!
Het zijn ook geen tekenen van naderend onheil!!
Het ligt puur aan ons, we zijn het verleerd het te begrijpen, maar het is langzaam aan het terug komen.

Niemand op aarde hoeft de last van de wereld om ons heen te dragen, iedere dag verongelukken er mensen, soms zijn dat bekende, iedere dag overlijden mensen, of maken een eind aan hun uitzichtloos leven.

Daar ben jij op geen enkele manier verantwoordelijk voor!!
De dingen gebeuren als ze moeten gebeuren.
Ondertussen draait de wereld gewoon door, doen de mensen boodschappen of kijken t.v.
Probeer met je gave te leven, ga geen mensen waarschuwen, zit niet over ze in, als er weer wat bijzonders gebeurd.
Leef je eigen leven en help de mensen waar dat nodig is, daar heb je, je handen aan vol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal goed Ed, ik hoopte al dat je zou reageren, dikke plus van mij.
Zazoe hopelijk heb jij ook iets aan deze reactie, dit was een van de medeGVers die ik bedoelde wat de positieve, ondersteunende reactie betreft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ voor het volkomen normale paranormale ;-) en de nuchtere spirituele woorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je pieker en jij ook stippel, dit waardeer ik zeer!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Super Ed!!! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
EDjeeeee !!!!! Je bent geweldig !!!!! +++
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dikke+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een mooi +++ Antwoord. Je snapt het al van mij een extra waardering hiervoor
Kristal
13 jaar geleden
Fijn normaal antwoord Ed ;-) +1 natuurlijk.

Andere antwoorden (18)

je zult me waarschijlijk niet geloven maar als ik je verhaal zo hoor dan denk ik aan geesten. Das de enige verklaring die ik kan bedenken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je veel last hebt van elektrische apparatuur dat zich raar gedraagt, dan zou ik eens een elektricien langs laten komen. Ik denk dat er dan ergens wat contactjes los zitten.

Voor het 2de deel van je vraag: als het bekenden zijn, is de kans groot dat je ze elke paar dagen eens tegenkomt. Een ongeluk of iets dergelijks wat dat even daarna kan gebeuren, heeft daar niks mee te maken, dat is gewoon toeval.

Toegevoegd na 1 minuut:
Er zullen ook wel onbekenden zijn die je tegenkomt, die later ineens dood zijn. Maar omdat deze mensen niet dichtbij je staan, merk je dit niet op.

Toegevoegd na 3 minuten:
Momenteel ben je hier heel erg op gefocust en elk klein dingetje wat er gebeurt, koppel je hier aan.

Probeer maar eens een dag te letten op mensen met een bepaalde kleur shirt aan, je word helemaal gek als je ziet hoeveel dit dragen.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je neemt me de woorden uit den mond collega! ik geef je een plusje :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tv's waren nieuw en niks aan. Stereo installatie nieuw en niks aan.
Bekenden zie ik idd maar als ik spierspanning krijg en enorme tandenknars had en mn ogen er niet vanaf kreeg,paar dagen later was het zover :( en dat 2x elk jaar op mn verjaardag
Toeval,tja dat dacht ik ook een tijd lang tot het wat veel werd en ook is mijn vraag waarom ik telkens een verdriet vooraf voelde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je gaat dingen met elkaar in verband brengen klopt. En vaak gaan een hoop mensen aan zulke soort dingen denken die zazoe aankaart. Vaak zijn dit gewone normale problemen die logisch te verklaren zijn. Als er met toeval veel van zulke soort dingen gebeuren, gaan een hoop mensen die met rare ideeën met elkaar in verband brengen. Dit is gewoon zoals ik al zei, logisch te verklaren en heel veel toeval. Ik zat vandaag in de auto, heb ik het over een ferrari, nog geen 5 seconden later komt er een ferrari langs rijden. Pure toeval!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 !
Ja, dat krijg je met al die draadloze apparaten. Zo hoor ik wel eens prachtige klassieke muziek op m'n draadloze koptelefoon. Blijf soms heel lang luisteren terwijl ik eigenlijk totaal andere muziek wilde gaan beluisteren. Of ik hoor een ander gesprek als ik wil gaan bellen. Ook best grappig om iets af te luisteren waarvan je totaal geen idee hebt wie het zijn en waarom ze dingen zeggen. Het is noch paranormaal of abnormaal dat je bepaalde dingen ziet of gebeuren: van oorsprong is de mens veel instictiever. Daarvan zijn we bijna alles kwijt geraakt in de loop van de evolutie. Ik heb zo vaak van die dingen. Let er niet eens meer op. Van m'n dochter mag ik echter geen 'voorspellingen' meer doen, die gilt gelijk: "Heksje, nokken ik wil niks horen!" :D
Sommige mensen zijn (nog) instinctiever dan anderen.....tja.....
Ik krijg ongelofelijke kippenvel aanvallen van het lezen van jou verhaal. Ik denk dat je temaken heb met het paranormale. Ga op zoek naar een paragnost in jou omgeving (google) waarschijnlijk wil een overleden naaste jou iets duidelijk maken, maar wellicht heb je zelf ook paranormale gaven. Kijk eens op www.paranormaalenzo.nl. Veel succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je wat ik persoonlijk zal doen als de tv aanspringt? Is Goed luisteren wat er gezegd wordt zelfde geldt voor de cd of radio die plots aangaat. Hoor is water gezegd of gezongen wordt misschien wil een overleden persoon jou wel iets vertellen of duidelijk maken. Als je het idd eng gaat vinden allemaal zal ik als ik jou was zeker hulp gaan zoeken. Ik weet zeker dat er mensen zijn die je kunnen helpen! Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat niemand hier een volledige oplossing voor vind. Maar omdat je er de laatste tijd meer mee bezig bent lijkt het misschien ook of bepaalde dingen vaker misgaan omdat je er op let.
Verder zou ikzelf geesten niet de oorzaak noemen. Wel heb ik vaker meegemaakt dat je aan bepaalde dingen denkt die dan later gebeuren.
Ook zou ik zeker even iemand naar je tv en elektriciteit laten kijken. Just in case....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad,haal er een elektricien bij en laat hem alles eens doormeten.
In dat geestenverhaal geloof ik niet,vind dat allemaal bullshit!
Een verklaring kan (nog) niemand daar voor geven.
Waarschijnlijk ben jij hooggevoelig of paranormaal gevoelig, of je hebt het allebei en dat is niet makkelijk.

Maar paranormale gevoeligheid kun je leren 'aan' en 'uit' zetten door met jezelf af te spreken dat er een tijd en plek voor is. De supermarkt is meestal geen geschikte plek om 'open' te staan. Het heeft geen zin om van elke willekeurige voorbijganger indrukken door te krijgen. Dat is dodelijk vermoeiend en je kunt er niets mee.

Leer goed (of beter) voor jezelf te zorgen. Leer om te gaan met jouw paranormale vermogens. Jij bent de 'baas' en niet de energieën en/of geesten.

Zoek iemand die jou zowel met jouw hooggevoeligheid als met jouw paranormale gaven kan helpen en begeleiden.

Toegevoegd na 3 minuten:
Hieronder kan je meer lezen, en misschien verdere hulp vragen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed antwoord +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HSP is idd vastgesteld bij me.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paranormale vermogens.. geloof je het zelf..?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Arber:Ik weet het niet, nooit bij stilgestaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@pieker: dank je voor het +je.
Kristal
13 jaar geleden
Goed advies Siska, begeleiding hierin kan heel geruststellend werken.
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1! Heb al bij iemand anders ook gereageerd. Vergat hooggevoelig zijn. Ben ik ook en vind het soms best vervelend. Maar daar kan je mee leren leven.
Ben het ook eens met marionveerman. :)
Heftig verhaal.
Wat ik als eerste zou doen, als het gaat om spontaan aan en uitspringende apparaten: heel goed laten nakijken,zijn er losse contacten, zit er een storing in.
Als dat is uitgesloten en het gebeurt dan nog weet je dat je verder moet gaan kijken cq er over nadenken.
Het is zoals jij het beschrijft heel goed mogelijk dat er zaken zijn die jij voorvoelt of aanvoelt.
En ook dat je dusdanig gevoelig bent dat er overledenen zijn die op jou reageren.
Het kan zijn dat je een extra gave hebt om info of signalen van anderen mensen op te vangen die inmiddels zijn overleden.
Mocht dat zo zijn, raak dan in het paniek of gaat niet krampachtig of angstig worden.
Laat je ook niet gek maken door allerlei rare paranormale randfiguren als het gaat om advies.
Er zijn echt betrouwbare mensen met wie je er over kunt praten en die je oprecht willen helpen te ontdekken wat hier wel en niet aan klopt.
Hier bij GV zijn zeker een paar mensen die nog wel zullen reageren anders mag je mij nog een PB sturen als je daar wat info over wilt.
Verder wil ik nog zeggen dat dit onderwerp hier op GV heel gevoelig ligt in de vorm van irritatie-opwekkend, stoor je daarom niet aan alle lollig bedoelde flauwe of juist hele onaardige opmerkingen.
Iedereen reageert vanuit zijn eigen hele andere soms niet zo positieve visie.
En als laatste: ik maak vaak mee dat mensen die al zijn overleden contact met me maken, direct of indirect.
Ik zie het als een groot voorrecht dat ik dat mag meemaken het helpt me vaak enorm.
Probeer het op die manier te bekijken: het is niet eng of zwaar maar kan heel waardevol zijn.
Veel succes ermee, Pieker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mag ik je hier een ziljoen plusjes voor geven?
Heel respectvol en open naar iedereen toe vind ik.
SUPER!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dikke plus!
Kristal
13 jaar geleden
Fijn antwoord Pieker +1
Ik kan het niet verklaren. Maar ik weet wel dat er van paranomale verschijnselen GEEN sprake is. Mensen maken zichzelf graag wat wijs. Spoken bestaan niet. Punt uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Punt uit!
Deur dicht!
Allemaal onzin!
Verzonnen!
Toch heeft de vraagstelster er een groot probleem mee.
Dus>>>>>>>>>>>>>>>
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verzonnen? Er zijn getuigen van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vraag me af waarom niet gelovers hier komen lezen, als ze toch allemaal onzin vinden??? Of toch een beetje nieuwsgierig?....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit roepen bangen mensen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@thenitbit: idd een misverstand van mij. Excuus.
Kristal
13 jaar geleden
tjee, Zwaardvechter...
je zou je zwaard kunnen gebruiken om je los te snijden van oude gedachtenpatronen.
Wat maakt jou zo stellig?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
nou die bestaan wel zeer zeker , heb er ook ervaring mee
misschien wil iemand die is overleden contact met je opnemen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat hem dan gewoon even bellen in plaats van zo moeilijk te doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bellen? Als tie een beetje met de tijd mee is gegaan, zal ie twitteren!
Klopgeesten lijkt me. Die komen als er iets mis is in de ruimte. Stress, psychische problemen (met je man/vrouw). Door die slechte energieën komen ze dan. Omdat klopgeesten slecht zijn (vind ik, ze vallen je lastig) dus nemen ze altijd slechte energieën met zich mee.

Toegevoegd na 1 minuut:
waar jij bang van word, da's hun enige bedoeling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste Zazoe, ik ben een christen.
Je bent hier niet de enige mee die hiermee tobt, het is de paranormale wereld gecombineerd met soms illusie en angst. Ik kan het over de mogelijke oorzaken hebben maar praat liever over de oplossing.
De Here Jezus heeft getriomfeerd over de duistere machten en is het Licht der wereld.
God houdt van je en wil je Vader worden.
Neem Jezus aan als je verlosser en vraag vergeving voor verkeerde dingen het zogeheten zondaarsgebed.
Koop een bijbeltje en lees voorlopig alleen het nieuwe testament. Koop een CD van Michael w smith en de sfeer in huis gaat al veranderen.
Als boekjes adviseer ik bijvoorbeeld corrie ten boom.
De Heer wilt ook jouw helpen, je vleugels heten geloof en vertrouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hallelujah
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amen.
Nu wil ik niet uw geloof aanvallen; ieder voor zich. Maar dit noem geen antwoord maar 'zieltjes winnen' voor uw geloof.
Zonder je verhaal of de meeste antwoorden te bagatelliseren, kan het zijn dat je een infraroodbron hebt die een scala aan signalen rondtzendt en dat de Tv , dan weer de CD en dan weer een ander ir gestuurd apparaat aan zet.
De andere facetten lijken op psychokinetische effecten .
Ik vermoed dus dat er voor een belangrijk deel een infrarood apparaat digitale codes zendt 9dat kan een universele afstandbediening zijn, deze bezitten vele codes en kunnen soms door neerleggen of -zetten in een bakje,
een net voldoende druk op de knopjes krijgen dat hij een proces start waarbij verschillende pulstreinen geproduceerd worden.
Wanneer je realistische factoren geheel uitgesloten hebt, kun je inventariseren wat er over blijft.
Zonder je wat dan ook op te willen dringen, heeft het mij geholpen, paranormale effecten die in of om mij zijn , aan GOD te vragen die te doen verdwijnen.
Zogezegd heeft mij dat enorm geholpen.

Misschien kun je hier wat mee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je trekt aan zoals je je voelt, en dat is het hele probleem.
Door je angstig en onzeker te voelen trek je geesten aan die in een lagere sfeer leven, of die nog dolend zijn, en nog niet aan hun bestemming bezig.
Het wordt zo een vicieuze cirkel, waaruit je maar moeilijk kunt ontsnappen.
Hoe kom ik tot de conclusie?
Echte liefdevolle geesten zullen je nooit lastig willen vallen, en zeker niet op deze manier.
Het voelt niet goed.
Om deze cirkel te doorbreken zul je je gedachten moeten gaan sturen.
Zorg dat er in je hoofd en in je huis liefde zijn intrek komt nemen.
Reken af met onzekerheid en angst, en bid om bescherming.
Dat is het beste advies wat ik je kan geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel herkenbaar, veel van wat je schrijft gebeurt hier ook. Zorg dat je met beide benen op de grond blijft. Aard jezelf en laat je niet gek maken of bang. Er is naast deze wereld een andere wereld en die wil contact met je maken

Toegevoegd na 9 minuten:
Je bent ook erg gevoelig om alles op te pikken. Ga eens praten met iemand die meer van het spirituele op de hoogte is en die je kan helpen met beter afsluiten. Je bent geen uitzondering, maar wellicht iemand met een mooie gave. Dit houdt ook in dat er minder plezierige kanten aan zitten. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeer waardevolle adviezen las ik al, genoeg misschien, maar:
Je herinnert me aan mijzelf. Jaren geleden gebeurde er in mijn huis ook allemaal dat soort dingen. Ik wist zomaar wat mensen dachten, waar hun gesprek over ging al was ik 2 verdiepingen hoger in huis, ik voelde iets tegen mijn voet duwen als ik op de bank lag terwijl ik niets zag, voelde de aanwezigheid van entiteiten op een vervelende manier om mij heen, en ja, die apparatuur... ik zei altijd: de apparatuur leidt een eigen leven hier in huis, ik hoef zelf niets aan te zetten, de tv beslist hier zelf wel wanneer die aan- of uitgaat ;-)
Nou ja, een boek vol kan ik ervan schrijven.
Het was in die periode ook een emotioneel en geestelijk chaotische periode voor me. Op allerlei gebied. Ik was gespannen. Ik weet niet of jij dat ook herkent maar eigenlijk denk ik van wel. Het heeft namelijk alles met die spanning te maken. Spanning is in wezen een negatieve emotie en kan daardoor negatieve energie aantrekken of voeden.
Spanning kan er ook voor zorgen dat je op het randje balanceert van 2 werelden. Je hebt dan onvoldoende energetische weerstand en pikt onbedoeld teveel op van de entiteiten om je heen. Er zijn veel entiteiten, mensen zonder lichaam, die nog niet in staat zijn, door welke reden dan ook, om zich van de aarde los te maken. Zij blijven rondhangen en willen soms even laten weten dat ze er zijn. Dit heeft niets te maken met licht entiteiten of familie, die manifesteren zich op liefdevolle wijze aan je.
Maar, wanneer jij zelf steviger in je schoenen staat hoef je er niet zoveel last van te hebben. Blijkbaar ben je paranormaal gevoelig en niet geaard, gegrond. Dat is het belangrijkste wanneer je paranormaal gevoelig bent; áárden/grónden!
Sterk in de eerste plaats je lichaam! Eet en drink gezond, wandel. Wanneer je lichaam meer weerstand heeft ben je ook meer gegrond. Blijf je dus kalmer wat er ook gebeurt. Zoek ook andere manieren van gronden/aarden op en kies er één die je aanspreekt. Vertel een aantal keren duidelijk aan de entiteiten dat ze weg moeten gaan. Probeer om niet opgewonden of geirriteerd aan anderen te vertellen wat er nú weer gebeurd is, je verlaagt hierdoor de energie waardoor je negativiteit versterkt. Je kan bewust de energie in huis verhogen, maak bijv. je huis nog eens schoon, zet bloemen neer, luister naar rustgevende muziek, zing, lach en vooral: aarden en gronden.
Neem je huis en leven weer in eigen hand.
Dan kan je gevoeligheid je ook ten dienste staan.
Kristal
13 jaar geleden
Ik vraag me af of jij zelf gelooft in paranormale redenen voor deze voorvallen. Ik gok dat je er wel in gelooft.

Ik kan me voorstellen dat als jij hier zelf in gelooft en hier ook veel mee bezig bent jij bepaalde toevalligheden die ieder mens meemaakt toeschrijft aan het paranormale. Ik kan je niet vertellen hoe je je mijn advies uit zou kunnen voeren maar toch wil ik je adviseren te proberen al deze toevalligheden simpelweg als toeval te blijven kwalificeren. Ik denk dat dat je leven een stuk eenvoudiger zou maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het er wel eens over met mijn moeder. Zei is verpleegster en loopt vaker snachts alleen door de gangen van een heel oud bejaarde huis. Ze verteld me wel eens dat de liften op en neer gaan, de deuren van de liften gaan open en dicht, op de bovenste verdieping (een soort rommelzolder/opbergruimte) hebben collega's wel eens kinderen horen rennen en lachen, ramen die open gaan en gaan klapperen en ook hoort ze wel eens stemmen als ze door de gangen loopt.
Ze vind het soms wel eng, maar op de een of andere manier weet ze overal een verklaring voor te geven.

De tv bijvoorbeeld... Als je de tv uit zet kan hij ook aanspringen door de straling van de afstandsbediening.
Of de tuinslang... misschien komt er wel eens een kat of een andere dier de tuin in wat hem afloopt.
Of dat je iemand in de gang ziet staan... Dat kan ook natuurlijke verbeelding zijn door schaduw of de lichtval.

Er zijn zo veel verschillende verklaringen voor al die dingen te bedenken... Maak je maar niet druk volgens mij is het gewoon menselijk... We zijn ook geen 'nacht' dieren daarom zijn we meestal bang in de avond en in het donker.. En door de angst gaan we ons dingen verbeelden. En de dingen die overdag gebeuren dat is gewoon toeval. Alleen door onze gedachtes en nieuwsgierigheid gaan we er dieper over na denken en maken we ons bang door te denken dat het 'geesten' ofzo zijn, maar die zijn ook niet bewezen... Dat hebben wij ons zelf wijs gemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk ook aan geesten hoor mijn vriendin heeft daar ook last van gehad dat ze de televisie knop in zag drukken zonder dat er iemand bij stond