Je kunt wel de 'gave' die jij van nature bezit ontwaken. Dit is echter een proces die vele jaren kan duren. Omdat we tot onze 6e jaar allemaal nog vrij onbevangen zijn, zijn die eigenschappen nog eenvoudiger aan te roepen. Daarna raken we onder invloed van 'het leven' en de stress. Hierdoor raken we meer en meer geblokkeerd en zullen ook die gaven geblokkeerd raken.
Als je nu dus 40 bent, heb je zo een 34 jaar achter de rug waarin je steeds meer en meer geblokkeerd bent geraakt. Dit kan je niet binnen een korte tijd weer terugdraaien. Dit zal zeker dus een aantal jaren duren.

Het doel van de methoden is om je weer terug te brengen in je gevoeligheid. Dit kan gedaan worden via meditatie en voor mij ook TaiChi en vooral ook QiGong.
Je weer dicht bij je zelf brengen en ook de diepere lagen in jezelf te kunnen raken. Gevoel opnieuw te ontwikkelen voor je intuïtie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
prima antwoord.+
Kristal
13 jaar geleden
kan ik me helemaal in vinden GD +1

Andere antwoorden (11)

's Nachts een doorgesneden ui naast je bed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je laten manipuleren of indoctrineren door een helderziende of iemand met zogenaamde paranormale krachten. Als ze het maar vaak genoeg tegen je zeggen ga je er vanzelf in geloven, ben je wel bewust dat er niemand op deze wereld is met paranormale krachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vraagsteller stelt een vraag, er wordt niet gevraagd naar jouw mening...
Cryofiel
13 jaar geleden
@Krekatos, is het verboden op deze vraag te antwoorden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je me antwoord nog een keer naleest geef ik antwoord, om in paranormale krachten te geloven of er toegankelijker voor te zijn moet je vaak genoeg horen dat het echt is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
precies.. 10x + van mij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind de laatste zin in je antwoord toch behoorlijk op een mening lijken. Uit het hele antwoord blijkt trouwens, dat je er niet in gelooft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, als je het zo bekijkt is alles subjectief. Alles is slechts een interpretatie van de werkelijkheid, geselecteerd door subjectieve prikkels.
Er bestaan dingen als coldreading en illusionisme.
Er zijn mensen die echt denken dat ze paranormaal zijn, zoals Derek, maar dat is ook allemaal een kwestie van coldreading. Er zijn genoeg mensen die precies hetzelfde kunnen als hem, maar toegeven dat het doorgestoken kaart is. Sorry dat ik je uit de illusie trek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Mooij, er zijn ook veel mensen die denken dat ze je van het weten, totdat ze een keer een dansende banaan tegenkomen.
Het filosofisch concept van de Grot van Plato is wel interessant voor je...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je trekt me niet uit een illusie. Ik heb nooit gezegd of ik er wel of niet in geloof. Ik zou het echt niet weten; ik heb zelf nog nooit een paranormale ervaring gehad. Maar betekent dat dan dat het niet bestaat? Vandaar ook mijn vraag: mócht het bestaan, kan ik mezelf dan "leren" om er meer open voor te staan? Zolang ik geen bewijzen heb, heb ik ook geen mening. Dan weet ik het niet.
(Wie zei dat ook alweer --> hoe slimmer ik word, des te meer ik me besef hoe weinig ik weet.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@slimshady, ik denk dat je Socrates bedoelt (de leermeester van Plato)
Hij zei overigens: Ik weet nu dat ik niet weet.
Mooi gezegde!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat vond ik ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaan veel nepperts, maar er zijn ook mensen die echt paranormaal zijn. Deze zijn de dupe van de nepperts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap de parallel tussen de grot van Plato en het paranormale niet helemaal? Ik weet wat De Allegorie van de Grot is maar ik snap niet hoe je het in verband brengt. Verder kunnen we van kabouters, elfjes, sinterklaas etc. niet bewijzen of ze bestaan of niet. Vroeger werd er gegoocheld en geloofde men in magie, vandaag de dag zijn er illusionisten en nu gelooft met in het paranormale.
Er is een prijs van James Randi, 1 miljoen, voor de persoon die echt iets paranormaals kan. Iedereen mag meedoen, Derek deed mee en nog meer van die bullshiters maar niemand won, omdat het simpelweg niet echt is. Filosofeer er op los, als al die grote denkers vandaag de dag hadden geleefd, waren ze het met me eens geweest.
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik stel me ook op het standpunt, dat paranormale zaken best zouden *kunnen* bestaan. Tenslotte is niets onmogelijk, we hebben wel meer verrassingen gehad. Tegelijk moet ik erkennen dat, ondanks vele pogingen, nog nooit enig teken van welk paranormaal verschijnsel dan ook is gezien. Mijn conclusie is dan ook: het zou kunnen bestaan, maar tot nu toe wijst alles erop dat het niet bestaat. Hetzelfde geldt overigens voor de poolmol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
.....waarbij ik graag aankaart hier, dat de EIGEN ervaringen van de ziljoenen mensen op aarde naar mijn idee niet zomaar van tafel geveegd kunnen worden als zijnde bull shit.
En de vraag ging over het ZELF ontvankelijker worden, niet over het algemene bewijzen of bewezen zijn/worden van paranormale zaken.
Cryofiel
13 jaar geleden
In dat geval een vraag aan slimshady, om haar vraag wat te verduidelijken: Waar ben je naar op zoek? Wil je graag een paranormale *ervaring*, die inderdaad bestaat? Of wil je graag iets paranormaals beleven - waarvan nog maar zeer de vraag is, of het bestaat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryo: bedoel je een ervaring die "bewezen"bestaat?????
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
the same old song..... over and over again! :)
ik denk dat er een couplet bij moet komen over de poolmol, (als het beest toch op blijft duiken) vraagsteller zoekt een manier....
#EEN# manier. zoveel mensen zoveel manieren. ieders zijn idee hierover, maar het is zo moeilijk om het standpunt van anderen te accepteren als je niet wil inzien dat dit een persoonlijk standpunt is, OOK als er zelf niet bij kan met je hoofd.
ach....t valt ook niet mee allemaal he
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Euca: op wie reageer je?
Cryofiel
13 jaar geleden
@WendyH, ik bedoel dat paranormale *ervaringen* bewezen zijn. Het is bewezen en geaccepteerd, ook door de meest hard-core wetenschappers als je ze zo wilt noemen, ook door de meest eenzijdige skeptici die je maar kunt bedenken, dat paranormale *ervaringen* bestaan. (Uitgebreide tekst - voor de duidelijkheid, zeg maar.) Het is nog maar zeer de vraag of die paranormale ervaringen daadwerkelijk door paranormale verschijnselen worden veroorzaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Cryo: daarom schreef ik dus ook EIGEN "ervaringen", die dus zijn bewezen, of ze nou wel of niet onder de noemer "paranormaal" gezet kunnen worden.
Cryofiel
13 jaar geleden
En daarom vroeg ik aan slimshady: gaat het je om de ervaring, of gaat het je om het werkelijk meemaken van iets paranormaals?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat laatste deel is dan toch niet mogelijk in jouw visie? Het WERKELIJK meemaken bedoel ik?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na het lezen van je reactie zeg ik; een paranormale ervaring.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een droom. Een voorgevoel. Iets onverklaarbaars voor jezelf.
Cryofiel
13 jaar geleden
@WendyH, dat klopt. Maar ik wist nog niet wat slimshady bedoelde. Vandaar mijn vraag om verheldering. Daar komt bij dat *ik* dan niet geloof dat het werkelijk meemaken van iets paranormaals onmogelijk is  --  dat wil niet zeggen dat slimshady daar ook zo over denkt. @slimshady, bedankt voor je verheldering. Ik denk dat je voor de *ervaring* gewoon moet afwachten. Niet "heel hard willen", niet "moeten". Gewoon openstaan. Je kunt het niet afdwingen - tenzij je je toevlucht neemt tot directe manipulatie van de hersenen, want op die manier hebben mensen al uittredingen ervaren, en hebben ze heel sterk de aanwezigheid van een "entiteit" ervaren. Heel erg paranormaal dus. Maar ik neem aan dat je niet wilt dat een chirurg met micro-elektroden in je hersenen gaat zitten poeren...   ;-) Mijn eerste echte geestervaring kwam ook totaal onverwacht, 's ochtends in alle vroegte in een hotelkamer in Parijs. En ja, sommige mensen zullen nooit een paranormale ervaring hebben. Het lijkt erop dat het wel of niet hebben van zulke ervaringen onder andere afhangt van de concentratie van een bepaalde stof in de hersenen. Heb je heel veel van die stof, dan ervaar je continu van alles en nog wat - de rest van de wereld zal zeggen dat je hallucineert. Heb je heel weinig van die stof, dan zal je zelfs bestaande bijzondere dingen niet zien. Je bent dan continu erg kritisch, je toetst alles wat je ervaart eerst aan je bestaande wereldbeeld voordat je iets nieuws accepteert. Voor de rest kun je op deze pagina heel wat goede (en minder goede) tips lezen, van gelovers, niet-gelovers en alles-open-houders. Het antwoord van Mooij is één van die visies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi duidelijk antwoord vind ik Cryo!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel, wil je delen wat voor ervaring je had in die Parijse Hotelkamer?
Na verschillende reacties van je gelezen te hebben, ben ik eigenlijk wel nieuwgierig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryo. het begint steeds meer op te vallen, dat je telkens weer terug komt, op een simpel en goed verklaarbaar voorval in Parijs, waarom hecht je hier zo veel waarden aan?
Je wilt het alsmaar opnieuw vertellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt natuurlijk ervaringen en ervaringen. Een die in het geheel een gebeurtenis oid met zich meebrengt vind ik vaak geloofwaardiger als een waneer dat niet het geval is, zo van nou ik zag daarnet een onbekende verschijning en verder niks. Maar als er een duidelijke boodschap, of iets naar boven komt wat iemand niet kan weten dan begint het ergens op te lijken.
En Cryofiel, je heb het kennelijk eerder verteld, misschien heb ik er ooit overheen gelezen of jouw naam met het verhaal niet gelinkt maar kijk maar of je het nog wil vertellen.
Groetjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Cryo, ik snap je antwoord van een paar reacties hierboven maar ben het niet helemaal met je eens. Veel mensen en ik zelf ook hebben dromen, visioenen en voorgevoelens. Ze zijn prachtig, angstaanjagend, verbazingwekkend.
Zo droomde ik vroeger van een paard dat bij mijn basisschool in de wei stond, die ik na school altijd een suikerklontje bracht. Ik droomde dat hij stierf en 3 dagen later kregen we bericht op school dat het paardje was overleden. Ik was verbaast dat de droom werkelijkheid was geworden, en zo heb ik meer voorbeelden.
Te zeggen dat ik de schoonheid van zo'n ervaring niet kan waarderen is niet waar. Echter geef ik er een andere verklaring voor, het is niet paranormaal. Paranormaal wil zeggen dat het niet kan worden bewezen door wetenschap, maar achter de meeste dromen, visioenen en voorgevoelens zit een logica.
Zo merken dieren waar neer ze op het punt staan te sterven, en zullen dat met lichaamstaal aan jou laten weten. Onbewust vang jij dit op, en zoals Freud al zei zijn dromen de speelplaats van je onderbewust zijn. Ik geloof in mensen die dromen en visioenen hebben en geniet er ook van, echter heb ik er een andere verklaring voor en zeg ik niet meteen dat het paranormaal is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooij, normaal en paranormaal lopen naadloos door elkaar heen, er is geen grens, noem het zoals je wilt, het maakt toch niets uit, we hebben er allemaal mee te maken.
Kristal
13 jaar geleden
Mee eens Ed, het vloeit helemaal in elkaar over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Totaal niet mee eens, maar dat kan gebeuren.
Dat kan je niet, dat beslis jij niet.
Wees een behulpzaam en aardig mens.
Vooral geduldig en tevreden.
Misschien dat het dan komt.
Je kunt het niet even leren, of cursus volgen.
Niet afdwingen, niet kopen.
Leef in liefde voor je naaste.
Wees tevreden met wie je bent.
Paranormaal zijn, kent ook veel beslist niet leuke ervaringen en is een hele verantwoording.
Je moet het verdriet leren dragen van de ander.
De ellende van de wereld.
De hardheid van de maatschappij.
De kritiek als je het bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is nog eens mooi gezegd! Een dikke +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van mij ook een dikke +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Funky Groove Allah Ahkbar and the mighty Chickens of Khatar.
En mijn buurman.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist Ed +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha, goed antwoord reistebrein
(er schiet me voor deze mensen ineens een optie tot logeerplekje in gedachten)
;-))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Ed
Het "overkomt" je of je hebt het al levenslang, en zelfs wat DAT is weet ik niet ;-)
Wat ik me wel afvraag is, of alleen mensen die behulpzaam, aardig, geduldig, tevreden, leven in liefde voor hun naasten en tevreden zijn met wie ze zijn ervaringen krijgen. Dat zijn "perfecte"mensen en naar mijn idee bestaan die niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+Ed, wat kan je dit toch steeds mooi uitleggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi!! dikke vette +
Kristal
13 jaar geleden
Nee Wendy, zeker niet, er zijn genoeg duistere mensen die ook paranormale ervaringen hebben. Zwarte magie noemt men het ook wel. Ieder ontvangt de ervaringen op het eigen geestelijk niveau. Tenzij er tot een ongewoon ingrijpen besloten wordt aan de kant van het licht en men vandaaruit een onverwachte boodschap van licht brengt bij een duister mens.
Het is dus geen wet dat je een liefdevol mens dient te zijn om je paranormaal te ontwikkelen.
Het is wel een wet dat, als je ervoor kiest dat je je paranormale talent wilt gebruiken voor het hoogste goed van iedereen, je dan een liefdevol mens dient te (willen) zijn. En dan helpt het paranormale in je, het intuitieve , om een ervaring te creëren die goed is voor alles en iedereen, inclusief jouzelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het belangrijkste is je verstand los te laten en je gevoel toe te laten.
Dan kan je geen slecht mens zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Kristal en Ed:
Wat ik bedoelde is, dat niemand 100% "goed" is, geen mens.
Ik had het overigens niet over mensen die het slechte voor hebben met van alles, ook niet over zwarte magie. We zijn hier naar mijn idee om te leren en zoals jij het schreef Ed kwam het op me over, dat alleen mensen die alles "goed" doen ervaringen hebben. Die mensen bestaan niet, iedereen heeft wel 1 of meer "vlekjes".
Vele ervaringen, nogmaals: mijn idee, krijg je om beter te kunnen functioneren/worden/leven. Zowel voor jezelf als ook voor je omgeving. Om er dus van te leren. Ik ben het niet met je eens, dat je je verstand moet loslaten Ed. Je verstand heb je met alles, ook met dit onderwerp, zeer hard nodig vind ik.
Evenwicht in verstand en gevoel zie ik als erg belangrijk, maar vooral open minded zijn op alle gebieden. Openstaan voor alle mogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wendy, zoals al eerder is gebeurd, begrijp je steeds net niet wat er precies wordt bedoeld, misschien reageer je te impulsief?
Want later begrijp je het alsnog wel.
Zie dit niet als kritiek, maar als een steuntje.
Ik probeer je te begrijpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zei 7 mensen die + zeggen en ook niveau 2+ zijn en u hebt maar 4 plussen, best wel geinig :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja , mis ik er nog drie, komen misschien nog :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ha ha.. jullie hebben gelijk! Ik plus je gelijk! (ben nog niet zo heel lang niveau 2... vergeet gewoon "echt" te plussen...)
Maar... nu wel gedaan dus!
Je zou het kunnen proberen met meditatieve (of new age) muziek. Maar wat is paranormaal nou eigenlijk??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan niet ontvankelijker worden voor het paranormale.

Zoals met elke gave zijn ook paranormale gaven meestal aangeboren.

Maar het kan zich pas ontwikkelen op latere leeftijd.

Wie werkelijk paranormaal begaafd is, krijgt hier in zijn leven vanzelf mee te maken.
Wie het tegenkomt kan er niet of nauwelijks omheen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist!
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je Ed. Mijn overleden zoon had er mee te maken vanaf zijn 2 jaar. Hij wou het niet, (beanstigend) maar kon er niet omheen. Hij heeft zijn "gave" heel zijn verdere leven gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat denk ik ook....... zei ze....met toch veel gezonde twijfel ;-)
Moeilijk inderdaad met hele kleine kinderen; die ervaring heb ik ook gehad met een kind van een ander.
+ Siska.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja Siska je kunt het een tijdje tegenhouden, maar komen doet het, je kunt er niet meer omheen, is er nog contact met deze zoon?
Als je ophoudt met het stellen van kritische vragen , bereid bent om zaken die onmogelijk zijn te accepteren en kennis die je hebt opgedaan kunt negeren dan ben je meer ontvankelijk voor het paranormale dan rationele mensen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja zo werkt het meestal wel, maar zeker niet altijd.
ook zeer rationele mensen kunnen het overkomen, heb ik zelf mee gemaakt.
Wel een plusje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt ed. wat jij zegt klopt ook natuurlijk, ook zeer rationele mensen kan het overkomen, maar die zijn er wel minder ontvankelijk voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn zoon was een heel rationeel en intelligent persoon. Hij stelde zich wel overal vragen bij, maar toch overkwamen hem zaken die niet te verklaren zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook als je doorgaat met het stellen van kritische vragen, je opgedane kennis gebruikt en zowel rationeel als ook gevoelig bent kunt je ervaringen hebben.
Dat staat er volkomen los van naar mijn idee en ervaring.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is waar Wendy, ten onrechte wordt vaak gedacht dat de wetenschapsmensen echt rationeel zijn en als je gevoelig bent, is dat niet mogelijk, maar het staat los van elkaar, maarrrrrrr, als we het dan toch in twee groepen moeten verdelen, dan zitten de meeste rationele mensen wel bij de wetenschappers en de meeste niet rationelen, bij de gevoelige mensen.
eerlijk is eerlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Los nog daarvan Ed: rationele mensen kunnen ook gevoelige mensen zijn. Ik ken er velen.
Met je eens ben ik het, dat wetenschappers vaak meer rationeel zijn, dan gevoelig.
Niemand is toch 100% rationeel of 100% niet-ratiioneel??
Dat scheiden hè....ik kan daar zoooo slecht tegen.
Zegt veel over mij trouwens hoor ;-)
Natuurlijk zijn er mensen die meer rationeel zijn dan gevoelig en mensen die meer gevoelig zijn dan rationeel. Maar kunnen die meer gevoelige mensen dan niet meer denken??? Maar nog iets anders: wat Alknobe zegt is: "Als je ophoudt met het stellen van kritische vragen , bereid bent om zaken die onmogelijk zijn te accepteren en kennis die je hebt opgedaan kunt negeren dan ben je meer ontvankelijk voor het paranormale dan rationele mensen." Dat betekent naar mijn idee, dat je ontvankelijk bent voor ervaringen als je:
- niet meer kritisch bent en
- kennis die je hebt opgedaan in je leven niet gebruikt (negeert). Voor velen gaat dat gewoon niet op: er zijn hele jonge kinderen met ervaringen, er zijn mensen, die ervaringen krijgen zonder dat ze dat willen. Er zijn wetenschappers, die ervaringen hebben. In alle lagen van de mensheid en
in alle leeftijdsgroepen.
Door er in te gaan geloven, zul je wel ontvankelijker worden, maar dat wil absoluut niet zeggen, dat het ook gebeurt, dat je zo'n ervaring zult krijgen! Sterker nog als je er voor zorgt je eigen nuchtere zelf te blijven,zul je nooit een paranormale ervaring hebben, gewoon omdat je op deze aardkloot geboren wordt, je leeft je leven en gaat dood en that's it!
Er zijn veel mensen die dat maar een saaie bedoening vinden en daarom allerlei dingen gaan verzinnen,zoals godsdienst (daar komen de minnetjes) en paranormale ervaringen. Zij vragen zich constant af: Is dit nu alles? Ja, mensen dit is alles we zijn (net zo als alles wat leeft) op aarde om de soort in stand te houden en nooit, nee nooit is er ook maar enig bewijs voor het bestaan van een opperwezen of paranormale verschijnselen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
Welnee lieve Moolkeesje, ik vraag me nooit af: is dit nou alles...
Ik weet toch dat er veel meer is? Ik denk eerder dat degenen die als jij denken:
citaat: -je leeft je leven en gaat dood en that’s it!-
die vraag vaak stellen, dat is toch logisch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daaruit blijkt dus,dat jij (in mijn optiek) niet je eigen nuchtere zelf bent gebleven. Je schrijft ik WEET dat er veel meer is. Persoonlijk zou ik dan gaan voor: Ik denk/vermoed/geloof dat er veel meer is, omdat jij niet en ook geen ander dat ooit zullen kunnen bewijzen! Maar daar ben je voor mij niets minder om,ik gun iedere andersdenkende zijn eigen ideeën.
Bij iedereen zijn paranormale vermogens latent aanwezig. Uit de wijze waarop (en dat) jij deze vraag stelt, blijkt ook al dat je er zelf ontvankelijk voor bent.
Er zijn wel degelijk mogelijkheden om nog ontvankelijker te worden door middel van oefeningen en experimenten.
Deze lopen uiteen van het 'luisteren naar de intuïtieve stem – aanwijzingen van het ‘Hoogste Ego’ en 'Visualiseren – het doen ontwaken van psychische centra' tot oefeningen als 'Het beheersen van de 7 lichamen – het vergroten van de wilskracht'.
Echter de mate waarop wij onze paranormale vermogens kunnen ontwikkelen en kunnen (leren) beheersen, zijn voor iedereen anders.
Niet alleen de intentie, maar ook de mate van inzet van de mens zal bepalend zijn tot het uitbloeien en bereiken van het Licht dat er is.
Belangrijk is in ieder geval een 'open mind' te houden, zowel letterlijk als figuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is maar een manier om gevoeliger te worden voor het paranormale, en dat is liefde toe te laten in je leven.
De liefde vormt een sleutel om de deur op een kier te zetten, net genoeg om verlicht te worden.
Bedenk wel dat niet het paranormale het doel moet zijn, want dat kan alleen egostrelend zijn, maar wees oprecht een lief mens open en eerlijk, met een luisterend oor voor je medemens, en bereid om te leren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen bezit in potentie de gave om boodschappen vanuit het energetische, het fijnstoffelijke, op te vangen. Zo 'para'normaal is het dus niet, eigenlijk is het heel 'normaal'. Alleen niet iedereen is zich ervan bewust dat ze deze vaardigheid hebben of kunnen trainen. Dat lukt ook niet zomaar. Er zijn allerlei cursussen en boeken voor intuïtieve ontwikkeling, ook op creatief vlak. Dit kan ervoor zorgen dat je je meer open kunt stellen. Maar zoals hiervoor al gezegd is, het is niet altijd even leuk. Je staat niet alleen open voor positieve zaken, maar ook het verdriet en de pijn van anderen komen op je pad, waarbij je moet leren wat van een ander is, wat van jou. Je kunt er veel mensen mee helpen, maar eenmaal het luikie open en je sluit het niet makkelijk meer af als je het allemaal toch wel erg zwaar vindt. Dus denk er goed over na voor je eraan begint. Je intuïtie gebruiken is een mooi iets en voor iedereen tot op zekere hoogte erg fijn om te mogen gebruiken, waardoor je meer begrip voor anderen en hun motivaties kunt verkrijgen. Begripvol en vol liefde met anderen omgaan is sowieso een pré voor een mooiere wereld. Afijn, je weet zelf wel of je er aan toe bent of niet.

Warme hartegroet, Angelique
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
And so it is Angelique +1
Ja. Er voor open staan, voor geesten en zo. En elke keer als je een voorspelling wil doen, denk zelf niet, maar laat je gedachte of intuïete gaan. Meestal lukt het dan, als je gewoon zelf wat bedenkt. In je gedachte. Moeilijk uit te leggen, maar ik probeer het goed uit te leggen: Doe niks, je krijgt vanzelf iets binnen, wat van jezelf is maar toch heb je niks gedaan. Zo iets.