Ze komen niet in de Bijbel voor. Beide vallen buiten het grondgebied waarin de Bijbel zich afspeelt.

Misschien speelt de Okavango een rol in verhalen van Afrikaanse religie. En misschien zijn er verhalen uit het gebied rond de Donau die met een bepaalde religie te maken hebben. Dat weet ik niet.

Een rivier kan trouwens niet 'religieus' zijn. Alleen mensen kunnen religieus zijn. Iemand is religieus als hij/zij actief is in een religie. Religie is het uiten van een geloof. Alleen mensen kunnen een geloof hebben, omdat zij 'redelijk denkvermogen' hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hoe kan een rivier nou religieus zijn?

Als ze voorkomen in religieuze verhalen, dan hebben ze misschien een religieuze betekenis voor een bepaalde groep mensen.

Maar een rivier kan niet religieus zijn.