Wat bedoelt God als hij zegt:

"Zoek mij onder een steen en ik lig onder een steen"
?

Toegevoegd na 5 uur:
wat bedoelt God daarmee als IK onder een steen lig?

Toegevoegd na 9 uur:
wat bedoelt god: met Ik lig onder een steen als IK onder een steen lig?

sorry mensen, deze vraag gaat er NU af! want NU weten jullie het antwoord EN IK OOK

Toegevoegd na 9 uur:
Ik weet zo goed HOE IK HET MOET DOEN!

Weet jij het antwoord?

/2500

"Zoek en gij zult vinden"

Dat hij overal is waar je eventueel zou gaan zoeken!

God is ALLES. Jij bent God. Ik ben God. De steen is God.

Het complete citaat verklaart veel. Het citaat is afkomstig uit het apocriefe Thomas Evangelie: Jezus sprak: "Ik ben het die het licht boven allen is. Ik ben het die het Al is. Uit mij is het Al voortgekomen, en tot Mij spreidt het Al zich uit. Splijt een stuk hout, en ik ben daar. Hef de steen op, en je zult mij daar vinden." Een mogelijke verklaring: Wie zichzelf gevonden heeft, voelt zich één met de hele schepping en met alle schepselen. De mystieke ervaring geeft dat gevoel kortstondig weer. De verlichting is een blijvend mystiek ervaren. Het is het ervaren van een pantheïstisch gevoel. (RJ)

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Evangelie_van...
http://www.evangelievanthomas.net/

God bedoelt totaal niets, maar er staat "Ik ben waarlijk EEN"... (Universum… Uni betekent EEN… vers betekent waarheid… en sum betekent ik ben)... Dus je vind mij overal waar je mij zoekt, zelfs ook onder een steen lig ik… En ik ben de intelligentie van water, ik zoek de laagste plek op… Dat is nederigheid, zo laag als maar mogelijk is, als water… Op mij is de wereld, het universum gebouwd… Amen…

Waar je ook zoekt, God is overal, in en om jou heen. Het Goddelijke is Energie. Toegevoegd na 7 uur: Wat bedoeld God daarmee als Ik onder een steen ligt? Haal je de onderste steen boven bij je zoektocht, wanneer je denkt het niet te kunnen vinden, je zult Het vinden! Het Goddelijke geeft hier mee aan, dat waar je ook zoekt, écht zoekt, zul jij hem vinden. Ik denk trouwens niet dat het zo bedoeld wordt; Ik lig onder een steen, er wordt mee bedoeld zoals ik al schreef; Overal zul je Hem vinden, in jou, om jou heen, Het is Energie, het is slechts een voorbeeld. Dat Hij is en zal Zijn!

Alleen de wil om te zoeken, brengt je wat je zocht.

"Ik ben overal, in alles wat je om je heen ziet, ben ik"

dat de goed gelovige alles geloofd

Dat je hem niet specifiek in gebouwen (kerk) hoeft te 'zoeken' , maar dat hij overal is

SteenWeg BE

waar je ook zoekt, god is overal. misschien wel een beetje beangstigend, als je nooit met een religie te maken hebt gehad. een god die je overal kan zien, en die zomaar een einde aan je leven kan maken.

ALs niet "gelovige"maar wel zo opgevoed is mij geleerd dat wij geschapen zijn naar Gods evenbeeld dus je hoeft God niet te zoeken want dat zijn we zelf, we zijn allemaal goddelijk, maar dan ook allemaal. Maar er huist ook een Duivel in iedereen het is aan ons de keuze of we kiezen voor het goede of het slechte. Toegevoegd na 2 minuten: Maar het gaat veel verder dan dat, teruggaande op het feit dat God alles geschapen heeft, zijn dieren ook goddelijk, is heel de aarde Goddelijk, met dit in het achterhoofd lees ik de bijbel in figuurlijke zin en alles lijkt veel duidelijker. God is het "Al