Ik heb mijn Koran er nog eens op nageslagen en vind eigenlijk alleen dit:

In de tweede Soera (Al-Baqara, 102) is sprake van Harut en Marut (هاروت وماروت‎). Dat waren twee engelen die naar Babel (Babylon) werden gezonden om de mensen op de proef te stellen door magische handelingen te verrichten.
Zij waaqrschuwden de mensen in Babel om dit niet na te doen. Sommige mensen deden dat toch. Zij werden tovenaars en daardoor was hun ziel verloren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is zeg maar hoe mensen voodoo / zwarte magie hebben geleerd.

Profeet Soelaiman (Solomon, v.z.m.h.) heeft de magieboeken onder de Al Aqsamoskee in Oost-Jeruzalem begraven en het schijnt dat Israel bezig is met opgravingen in dat gebied. Men schijnt met die spreuken hele machtige dingen te kunnen doen.

Babylon = Irak