Waarom gebeuren er steeds dingen waar ik aan denk ?

Ik denk bijvoorbeeld aan een film, dan zie ik opeens in de gids die film staan. Of soms denk ik iets en dan zegt opeens iemand precies wat ik wou zeggen. Ben ik gek aan het worden of is dit gewoon toeval ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb vaak hetzelfde. Zie ik een oude bekende niet, denk ik er bijvoorbeeld die ochtend toevallig eens aan en kom ik die persoon 's middags in de stad tegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik het ook een soort toekomstvisie van 1/2 sec
Cryofiel
13 jaar geleden
De bijbel - of de Koran - of een ander boek. Laat je niet beperken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kan je ook even aan de nummers van mijn straatje van de staatsloterij denken ha ha

Antwoorden (6)

Gek worden, kan je uitsluiten. Toeval, is wat moeilijker. Je zou het voor jezelf kunnen bijhouden, hoe vaak je dit bijvoorbeeld hebt.

Ik hebt dat zelf ook. Voor mij heeft het met "gevoeligheid" en "open staan" te maken. Tevens kan het zijn dat je misschien een beetje paranormaal begaafd bent.

Ga eens op onderzoek uit, en ontdek jezelf!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ow 2 anonieme minnaars...heldhaftig hoor ;-)
Vrijwel iedereen maakt dit geregeld mee. Het heeft ermee te maken dat je enkel de keren herinnert, wanneer iets gebeurt waar je net aan dacht. Dat zorgt er voor dat je jezelf eigenlijk een beetje voor de gek houdt. Over het algemeen allemaal dus puur toeval. Omdat je er zelfs vaker aan denkt, terwijl het dan niet gebeurt, is het zelfs in het geheel niet bijzonder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ongemerkt neem je ook signalen waar die je niet bewust echt ziet,maar je hersenen wel opslaan. Zo hebben ze een keer een test gedaan. Je zit bv in de bioscoop te kijken naar de reclames voordat de film begint. Tussen die reclame door laten ze steeds 1 beeldje zien van een snicker. Dit gaat zo snel voorbij dat je dat zelf niet bewust ziet. Je hersenen registreren het echter wel, waardoor mensen die er van houden ineens trek kregen in een snicker. ZO gaat het ook in het dagelijks leven. Je slaat niet alles bewust op in je hersenen,maar kan dus wel gedachtes krijgen die door die externe prikkels zijn ontstaan zonder dat je er erg in hebt. ZO kan het dus ook gaan met denken aan een film waarvan je bv tijdens iets lezen op internet of die film op de pagina genoemd wordt zonder dat jij dat bewust gelezen hebt,maar wel door je hersenen geregistreerd is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat met die niet direct zichtbare beelden is wel gedaan ja, maar komt al heel lang niet meer voor. Mag ook niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt,maar kon er wel mee aangeven dat je dingen dus op kan slaan zonder dat je het zelf beseft :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is zeker zo.
haha, ook een veel voorkomende is dat je net een nieuwe auto hebt, zie je hetzelfde type plots overal rijden.

Waar je gedachten zijn, ligt ook je focus en waar je focus ligt, zie je heel specifiek die zaken.
Soms lijkt het dan wel alsof je ze hebt aangetrokken als een magneet. Hierop is "the secret" gebaseerd. The law of attraction.
Als je weet hoe het werkt, dan kan je veel meer bereiken ermee, dan dat je dacht.

En in toeval, daar geloof ik niet in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gedachten hebben kracht, dat is wat ik je wil meegeven.
Als meerdere mensen hetzelfde denken, wordt er wereldgeschiedenis geschreven.
Door je dat te realiseren zul je anders met je gedachtes omgaan, en dit meer gaan sturen.
Door krachtig en overtuigd aan iets te denken, trek je dat stukje naar je toe, met als gevolg dat het universum je dat zult voorschotelen.
Dus gek worden doe je niet, en toeval bestaat niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is het steeds of is het soms?

iedereen heeft het soms. als je vaak aan een film denkt zie je reclame op de tv, in de gids, krant, huis aan huis blad, de pinguïn van Loenie hier op GV, en zelfs op de dozen van de happy meal van de Mc. D.

als je maar genoegt denkt herken je het vanzelf. komt het nu uit het niets vallen je ziet iemand, je denkt iets en weet niet waarom en deze persoon spreekt uit je wat je denkt gaat het een heel ander verhaal worden, maar tot die tijd is het toeval naar mijn idee.