Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je een beschermengelbeeldje aan je zelf geven of brengt dat ongeluk ?

ik heb namelijk een tijdje geleden een beeldje gekocht voor een vriendin maar met haar heb ik geen contact meer mee en nu wil ik hem wel in me eigen kamer zetten maar brengt dat ongeluk of werkt het dan nog wel

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als jij gelooft in het "werken" van beschermengelenbeeldjes, waarom zou dat dat niet voor jou gelden.

Hetzelfde verhaal geldt ook voor Boeddhabeeldjes.
Zo'n beeldje geeft geluk omdat het gebaar van het geven het beeld waarde toekent.
Jezelf een Boeddhabeeld of engelenbeeld cadeau doen kan natuurlijk ook.
Het verhaal dat dit ongeluk zou brengen is een westers fabeltje om het allemaal wat spannender te maken. De Boeddha, maar ook beschermengelen, staan voor alleen maar goedheid en persoonlijke ontwikkeling. Het zou dus wel erg vreemd zijn als je door iets moois voor jezelf te kopen het ongeluk op jezelf af zou roepen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dankje

Andere antwoorden (9)

Ja hoor dat kan. De werking van de beeldjes is voornamelijk zelf-bevestigend. Als jij vindt dat het werkt, dan zal het werken. Als je er niet in geloofd dan doet het ook niets.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het contact met je vriendin is door de werking van het beeldje al verloren gegaan, bedenk iemand anders aan wie je het eventueel zou kunnen geven en kijk of het nog steeds zo werkt. Is dat het geval, beeldje onmiddellijk vernietigen! Dan brengt het alleen maar ongeluk.
Dit alles alleen maar als je er in gelooft!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is puur bijgeloof,wat men zelfs kan bestempelen als afgoderij.Wat eigenlijk een zonde is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
aimeeTJE, dat ben ik wel met je eens, maar het is niet wat ze vroeg. Je kunt er denk ik beter bij vertellen dat je daarom denkt dat het ongeluk brengt, dan geef je antwoord op haar vraag ;-)
(heb trouwens geen minnetje gegeven, ik ben niet zo van het minnen...)
In de geest van uw geloof in het beeldje, zou ik denken dat als je het met de bedoeling hebt gekocht om iemand te laten beschermen, je op dat ogenblik het engeltje een familie of persoon hebt gegeven om te beschermen. Eenmaal daarvoor aangeduid kun je het beeldje zomaar niet herprogrammeren voor een ander persoon. Dus niet gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn mensen die voor zichzelf een beeldje maken of kopen en dat dan als persoonlijke godheid beschouwen.
Als er dan wat fout loopt kunnen ze het beeldje de schuld geven en er eens flink tegen foeteren.
Zo voorkomen ze dat ze andere mensen onterecht de schuld ergens van geven en ontlasten ze hun kwaad gemoed. Bij mijn weten worden ze daar eerder gelukkig dan ongelukkig van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijns inziens kan het enkel berusten op je eigen vertrouwen.

Maar ik zie het probleem niet, je hebt immers het beeldje voor je vriendin gekocht?
De intentie was voor iemand anders.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk werkt ie nog.
Het interesseert dat beeldje echt niet hoor of het nou in jou kamer staat of in de kamer van je vriendin. Het engeltje is tenslotte gemaakt om te beschermen en niet om ongeluk te brengen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het brengt écht geen ongeluk om het engeltje zelf te houden.

Als iemand je een engeltje (of een Boeddhabeeldje) schenkt, dan gúnt iemand je geluk.
Wanneer je zo'n gelukssymbool zelf koopt, dan mis je dat stukje "gunnen". De intentie van een ander dus, dat volgens velen een geluksverhogende werking heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is er geen enkele wet die zegt dat een beeldje voor jezelf kopen ongeluk kan brengen. Volgens mij is het meer een kwestie van waar jij in gelooft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding