Welke Spiritueel symbool kan je goed maken uit puntjes (zie uitleg)?

Ik heb wat lamellen opgehangen. Deze vond ik in de eerste instantie wat saai, dus heb ik een Yin-Yang symbool uit puntjes erop gemaakt (zie afbeelding). Gewoon met plakkertjes.
Dit is wel leuk en ik wil aan de andere kant ook iets van een symbool maken. Welke is daar goed geschikt voor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leuk idee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een leuk idee. Het ziet er echt fantastisch uit!
Stipjes in plaats van lijnen geven het ook een heel onaardse, etherische uitstraling, dat heel goed erbij past.
Echt super! Vind je het erg als ik je idee kopieer in mijn huis?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
van mij mag je kopieren wat je wilt. Leuk dat je het leuk vindt:-)

Het beste antwoord

Geloof-Hoop-Liefde.
Dat kan je maken door de symbolen onder elkaar te zetten, met een beetje fantasie aan elkaar te breien en misschien wat te vereenvoudigen.
Of natuurlijk naast elkaar te plaatsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze bedoel je:
http://www.runningfox.nl/plaatjes/nada%20kronieken/maroon%20heart,cross,anchor.jpg Of deze:
http://www.ontmoeting.be/preken/croixgar.gif
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies, en dan de tweede: van de eerste klopt de volgorde niet ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb het nog niet toegepast!

Andere antwoorden (5)

De ankh, het Egyptische levenssymbool
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien wil je juist iets heel anders als aan de voorkant maar je zou een verticale lemniscaat (verbinding tussen aarde en hemel) in een cirkel kunnen maken. Je kan het figuur aan de achterkant vrijwel synchroon laten lopen met het figuur aan de voorkant en toch is het een heel ander symbool.

Mooi idee trouwens om er zo iets moois van te maken :-)
+
Kristal
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap niet wat je bedoeld, heb je een voorbeeld?
Kristal
13 jaar geleden
Ik begreep dat je aan de achterkant van deze zelfde lamellen ook iets wil maken? Aan de raamkant of begrijp ik jou nu niet goed? ;-)
Als dat wel zo is, en ik kijk naar je symbool kan je hetzelfde symbool op dezelfde plaats maken maar dan aan de achterkant (raamkant). Je kan dan de scheidingslijn in het midden doortrekken als een lemniscaat.
Snap je wat ik bedoel? Ik kan je niet een voorbeeld laten zien want ik zag het voor me toen ik je yin yang teken zag.
Dan zie je aan beide zijden van de lamellen (raamkant en kamerkant een sterk gekijkend symbool wat toch anders is en een andere betekenis heeft.
Maar misschien bedoel jij wel dat je aan de kamer kant een symbool wilt naast je yin yang teken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat ik bedoel is dat je lamellen rechtsom en linksom kan dichtdoen. Rechtsom dicht laat dan het yin yang symbool zien. En linksom zou dan het andere symbool zichtbaar moeten maken aan de kamerkant.
Kristal
13 jaar geleden
Ah, ik begrijp nu wat je bedoelt. Dan is een symbool wat echt verschilt van het yin yang teken wat verrassender. Heb je niet een symbool wat jou persoonlijk erg aanspreekt? Of wat bij je past?
Een cirkel met 2 vleugels erin bijvoorbeeld, daar denk ik aan als ik naar jouw avatar kijk.
Of een cirkel met een vlinder,
of een cirkel met een hart?
Een dikke plus voor de tip van Kristal!
Zie http://www.bartrensen.nl/Lemniscaat-Charm voor een voorbeeld. Denk het ophanghaakje even weg en je hebt een verticale lemniscaat! Het lijkt een beetje op een 8, alleen dan zonder horizontaal gedeelte in het midden en in plaats daarvan twee kruisende lijnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat dacht je van de Hindoeistische zonnekruis, het symbool van de vier seizoenen.

Denk dat de buren hem ook wel kunnen waarderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van oorsprong natuurlijk een heel mooi symbool, maar door het misbruik ervan door Hitler is het zo'n beladen figuur in onze maatschappij, dat ik het gebruik ervan in Nederland not done vind, hoe mooi het oorspronkelijk ook was, er worden teveel mensen mee gekwetst.
Kristal
13 jaar geleden
mee eens Fynnya.
Leuk idee! Er zijn natuurlijk tal van mogelijkheden bijv.
De caduceus (Kerykeion Grieks) de staf van Hermes of als je het 'oosters'wilt houden een mantra of het oog van Buddha.

Toegevoegd na 2 minuten:
...in puntje...blijft natuurlijk lastig! succes (misschien krijgen we jou keuze en eindresultaat nog te zien?)