Welke Spiritueel symbool kan je goed maken uit puntjes (zie uitleg)?

Ik heb wat lamellen opgehangen. Deze vond ik in de eerste instantie wat saai, dus heb ik een Yin-Yang symbool uit puntjes erop gemaakt (zie afbeelding). Gewoon met plakkertjes.
Dit is wel leuk en ik wil aan de andere kant ook iets van een symbool maken. Welke is daar goed geschikt voor?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Geloof-Hoop-Liefde. Dat kan je maken door de symbolen onder elkaar te zetten, met een beetje fantasie aan elkaar te breien en misschien wat te vereenvoudigen. Of natuurlijk naast elkaar te plaatsen.

De ankh, het Egyptische levenssymbool

Misschien wil je juist iets heel anders als aan de voorkant maar je zou een verticale lemniscaat (verbinding tussen aarde en hemel) in een cirkel kunnen maken. Je kan het figuur aan de achterkant vrijwel synchroon laten lopen met het figuur aan de voorkant en toch is het een heel ander symbool. Mooi idee trouwens om er zo iets moois van te maken :-) +

Een dikke plus voor de tip van Kristal! Zie http://www.bartrensen.nl/Lemniscaat-Charm voor een voorbeeld. Denk het ophanghaakje even weg en je hebt een verticale lemniscaat! Het lijkt een beetje op een 8, alleen dan zonder horizontaal gedeelte in het midden en in plaats daarvan twee kruisende lijnen.

Wat dacht je van de Hindoeistische zonnekruis, het symbool van de vier seizoenen. Denk dat de buren hem ook wel kunnen waarderen.

Leuk idee! Er zijn natuurlijk tal van mogelijkheden bijv. De caduceus (Kerykeion Grieks) de staf van Hermes of als je het 'oosters'wilt houden een mantra of het oog van Buddha. Toegevoegd na 2 minuten: ...in puntje...blijft natuurlijk lastig! succes (misschien krijgen we jou keuze en eindresultaat nog te zien?)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100