Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waren Jozef en Maria getint?

Ik ben een kerstgroep aan het maken van vilt, erg leuk om te doen, maar wil het ook zo origineel mogelijk doen. Op de foto zie je Jozef en Maria. Nu vindt mijn man ze te 'bleek' , volgends hem waren ze meer getint. Is dat zo? Ik lees verschillende sites over hun afkomst e.d. maar kom er niet uit.
Wie weet het? Ik kan nl nog veranderen....

Picture for question
HannekeJanssen
3 jaar geleden
Mooie kerstgroep! Maar voor het echt zijn je figuren natuurlijk veel te wit - Jozef en Maria kwamen uit Israël - als je de bewoners daarvan bekijkt heb je een aardig idee. Overigens "maakt" iedereen natuurlijk een "Heilige familie" (sorry, maar zo heet het...) naar zijn / haar eigen beeld - in China zien ze er meer Chinees uit.....

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

"Onderzoek naar oude skeletten in Israël suggereert dat mensen uit Judea er meer uitzagen als Irakese Joden dan elke andere hedendaagse bevolking. De gemiddelde Judeeër zou waarschijnlijk dus donkerbruin of zwart haar hebben met een olijfkleurige huid en bruine ogen (...)"
Bovenstaande komt uit de brontekst @De historische context achter Jezus' uiterlijk@ en -gesteld dar het klopt- zou het ook van toepassing kunnen zijn op streekgenoten.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 27 november 2020 22:40: tekst
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding