Waren Jozef en Maria getint?

Ik ben een kerstgroep aan het maken van vilt, erg leuk om te doen, maar wil het ook zo origineel mogelijk doen. Op de foto zie je Jozef en Maria. Nu vindt mijn man ze te 'bleek' , volgends hem waren ze meer getint. Is dat zo? Ik lees verschillende sites over hun afkomst e.d. maar kom er niet uit.
Wie weet het? Ik kan nl nog veranderen....

Picture for question
HannekeJanssen
3 jaar geleden
Mooie kerstgroep! Maar voor het echt zijn je figuren natuurlijk veel te wit - Jozef en Maria kwamen uit Israël - als je de bewoners daarvan bekijkt heb je een aardig idee. Overigens "maakt" iedereen natuurlijk een "Heilige familie" (sorry, maar zo heet het...) naar zijn / haar eigen beeld - in China zien ze er meer Chinees uit.....

Antwoorden (1)

"Onderzoek naar oude skeletten in Israël suggereert dat mensen uit Judea er meer uitzagen als Irakese Joden dan elke andere hedendaagse bevolking. De gemiddelde Judeeër zou waarschijnlijk dus donkerbruin of zwart haar hebben met een olijfkleurige huid en bruine ogen (...)"
Bovenstaande komt uit de brontekst @De historische context achter Jezus' uiterlijk@ en -gesteld dar het klopt- zou het ook van toepassing kunnen zijn op streekgenoten.
Toegevoegd op 27 november 2020 22:40: tekst