Ervan uitgaande dat God bestaat en almachtig is, waarom zorgt Hij er dan niet voor dat alle mensen geloven en in de hemel komen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Omdat de mens de vrucht heeft gegeten van de boom van de kennis van goed en kwaad. de befaamde 'appel'. Daarmee zijn ze hun ‘paradijselijke’ onschuld kwijtgeraakt en hebben ze de verantwoordelijkheid gekregen voor hun eigen daden. Dus ook de verantwoordelijkheid voor het al of niet geloven.

Dan zouden ze niet meer voor Hem kunnen kiezen. Toegevoegd na 1 minuut: Mooie vraag, overigens. Zelf redeneer ik altijd: Als God bestaat en hij had gewild dat ik in Hem geloof, dan had hij mij wel anders geschapen.

Hij laat iedereen vrij in zijn doen en laten. En je hoeft niet te geloven om in de hemel te komen. (als die al bestaat)

Omdat Hij het volgens de geschriften overlaat aan de mens zelf om goed te doen/zijn en zo op die manier zelf verantwoordelijk is of hij/zij in de hemel komt of niet.

Dat is het mooie ervan je hebt een vrije eigen wil en we zijn niet als robots geschapen om het zo te zeggen

God heeft ons gemaakt met de beschikking over een eigen vrije wil. Hadden we die niet dan zouden we God inderdaad als een robot gehoorzamen en zou God nooit geëerd kunnen worden. Als de mens een robot maakt zal die robot nooit uit vrije wil je nooit bedanken. Je zult daar eerst opdracht moeten geven dit te doen. Zo is het met God en de mens ook.

God laat de ander in zijn waarde en laat iedereen vrij om in hem te geloven of niet... En hij laat het voor iedereen een verrassing of er een hemel is of niet...

omdat een mens zelf verantwoordelijk is voor z'n daden. Hij wilt graag dat een mens zelf op zoek gaat naar God. Een mens moet het zelf willen.

de Bijbel (Openbaring) spreekt over 144.000 mensen die in de Hemel zullen komen om God te helpen regeren. De rest, die goed heeft geleefd, komt gewoon in Paradijs voor eeuwig leven. God heeft ons alleen een ''wil'' gegeven. Dit kan niemand veranderen, Hij niet, noch satan. dus als je zelf besluit NIET te geloven, so be it.

Bronnen:
de Bijbel !!!!!!!!!!!!!!!

Dan hadden wij geen vrije wil gehad. Toegevoegd na 1 minuut: God wil graag dat we voor Hem kiezen.

Omdat we geboren zijn met een vrije wil. We zijn mensen met een eigen ziel en indentiteit, dus hij neemt afstand om ons te laten kiezen.

God, het Goddelijke heeft ons alle verantwoordelijkheid zelf gegeven. Het is aan ons of wij geloven, ons hart kunnen/durven openen voor Het. Het Goddelijke is liefde, dus er zal niet geoordeeld worden, of je nu wel of niet gelooft. Het is balangrijk hoe jij met je leven, je verantwoordelijkheden omgaat. Hij geeft ons in alles een vrije keuze, wij zijn verantwoordelijk voor welke keuze wij maken. Maar.......wanneer wij geschapen zijn naar Zijn evenbeeld, wat m.i. energie is, dan is de Godelijke energie in ons en wanneer wij naar onze innerlijke stem kunnen/durven luisteren, er bewust en vol vertrouwen mee omgaan, hebben wij verbinding met het Goddelijke. Er is geen hemel, noch hel! Deze creeëren wij zelf, hier op aarde!

vrije wil is het korte antwoord ;) God wil je hebben maar wel op een bepaalde manier. maar dus wel als "gelijke"in zijn beeld anders had ie het al lang gedaan.

Wij hebben onszelf die ellende bezorgd. Dat gebeurde toen wij allen gezondigd hebben in het paradijs. Hoe dat ging, dat weet je ondertussen. Niet iedereen heeft last van zijn zonde. Maar dat is wel nodig om in de Hemel te komen. Ik geloof dat aan bekering altijd zelfkennis vooraf gaat. Die bestaat uit drie dingen; 1. de mens moet weten hoe groot zijn zonde en ellende zijn 2. de mens moet weten hoe hij van al die zonden en ellenden verlost word 3. en hoe hij God voor zo'n verlossing dankbaar moet zijn. Je ziet nu wel, dat alleen geloof niet genoeg is om in de Hemel te komen. Dat maakt het voor jou misschien nog lastiger. Maar ik zou je aan willen raden; berust in het feit dat er een God boven ons staat. Zie het 'voordeel' er van in. Je hoeft niet alles te begrijpen. Wie kan God bewijzen? Het is een geloof. Je mag Hem altijd bidden om wijsheid, maar je mag ook tegen Hem zeggen dat je niet alles begrijpt. Vertrouw Hem je zorgen toe. Hij kent jou hart! Het verblijd Hem als je tot Hem bid. En als je toch nog twijfelt; bidden kan geen kwaad. Als je zachtjes in jezelf bid kan alleen God je horen. Als je op zoek bent naar nog meer informatie kan ik je het volgende aanraden; - Google eens op: de 12 artikelen van het christelijk geloof. Hieruit kunnen veel dingen je duidelijk worden. Het is de kern van wat God ons in het evangelie bevolen en belooft heeft. - Google eens op: de 10 geboden. Dit is de wet die God ons heeft gegeven, het is een richtlijn voor ons leven. Alle dingen die Hij hierin beveelt zijn van levensbelang! Ik hoop dat je iets hebt aan mijn antwoord. Als je meer wilt weten mag je altijd een prive bericht sturen.

waarom zorgt Hij er dan niet voor dat alle mensen geloven en in de hemel komen? omdat zijn schepselen geen marionetten zijn aan een touwtje , dat is wat ik zie en tastbaar is en daarom geloven mensen in jaweh in allah in tja noem maar op welke god en of ze wel of niet in de hemel komen? natuurlijk komen alle mensen in de hemel ik kan het alleen niet bewijzen net zo goed niet of god wel of niet almachtig is, ik kies voor het laatste

Allereerst zegt Psalm 115:16 dat hij de aarde voor de mens heeft geschapen en de hemel zijn troon is. Mensen hebben een puinhoop van gemaakt. Als hij ervoor moest zorgen dat alle mensen hem aanbaden , was het ook weer niet goed geweest volgens ons. Hij heeft geen robotten gemaakt. Maar met een vrije wil. Tevens zou Hij de schuld krijgen van alle ellende. Zijn oorspronkelijk voornemen was niet dit wat we nu hebben op aarde, maar beloofd op Zijn bestemde tijd in te grijpen.

Omdat Hij niet bepalend mag zijn maar rekening houdt met de 'keuzevrijheid' van de mens. En ook Hij maakt niet uit of je in de hemel of hel komt. Ook dat doet de mens zelf (keuzevrijheid), wanneer hij willens en wetens er voor kiest ten koste van anderen zijn "voordeel te halen" en de ander hiermee te beschadigen.

Dat valt niet te verklaren. Er zijn twee mogelijkheden: hij is niet almachtig of hij speelt een spelletje met ons. Als God bestaat dan zijn we in beide gevallen mooi in de aap gelogeerd. En deze opmerking van mij zal God wel niet bevallen. Ik gehoorzaam hem nu maar, dat lijkt me het beste. Ik wil ook in de hemel komen.

Ja goeie vraag!

Omdat de god van liefde nogal cynisch is. Hij wil je laten kiezen maar geeft je dan niet alle indo die je wilt hebben om die keuze te maken. Wel de middelen om logisch te denken en da nonlogische redeneringen opstellen om te zien of je echt gelooft

Een dominee in Zeeland heeft onlangs verkondigd dat God niet bestaat en hij mag ook nog lid blijven van de kerkgemeenschap. Zo langzamerhand dringt het tot de mensheid door dat we misschien 2 eeuwen lang voor het ooitje zijn gehouden. Sinds mijn katholiek opgevoede vrouw betast werd door een pastoor deelt ook zij deze mening. Leer, leer, leer en blijf doorleren. Kijk om je heen en onderga in wat voor prachtige hemel je leeft. Niet te lang mee wachten, anders ben je dood. Vindt je dat je in een rotwereld leeft, doe er iets aan.

God het beter moeten nadenken voor hij de mens schiep.Hij had het dan nu toch gemakklijker gehad.Dat krijg je er nou van als er toch een foutje in de schepping geslopen is.

Dat doet-ie ook, volgens een van de oude kerkvaders. De naam ben ik ff vergeten, maar daar kom ik nog wel op. Die kerkvader schreef dat god net zolang doorgaat totdat alle mensen verlost zijn. Er komt dan dus niemand in de hel. Toegevoegd na 12 uur: Volgens de heilige kerkvader Origines gaat god net zo lang door tot alle mensen en zelfs de duivel zijn verlost. Toegevoegd na 18 uur: oeps...Origenes was niet heilig...werd later zelfs als ketter beschouwd. Toch een toffe peer.

Hij laat mensen deze keuze, zodat de duivel ook wat te doen heeft. Hij is dus barmhartig voor Satan. Oftewel het is gewoon een complot die 2!

Liefde is een vrije keuze, en God wil mensen in de hemel die God liefhebben. Als God iedereen zou dwingen hem te volgen, is het niet meer gehoorzaamheid uit liefde.

Als je in je leven het gelukkigst ben als je verrot slechte dingen uithaalt (moorden e.d.) lijkt het dat je je gelukkiger voelt in de hel dan in de hemel, misschien daarom denk ik zo?

In mijn ogen is God niet almachtig. In een andere reactie heb ik al het volgende gesteld: Wil God kwaad voorkomen, maar kan hij niet? Dan is hij niet almachtig. Kan hij wel, maar wil hij niet? Dan is hij kwaadaardig. Kan hij wel en wil hij wel? Waar komt dan het kwaad vandaan? Kan hij niet en wil hij niet? Waarom noemt men hem dan God?

"Ervan uitgaande dat God bestaat en almachtig is, waarom zorgt Hij er dan niet voor dat alle mensen geloven en in de hemel komen?" Omdat niet alle mensen WILLEN geloven en omdat niet alle mensen in de hemel WILLEN komen; Er zijn zelfs bepaalde mensen, die liever naar de hel zouden WILLEN gaan; Wat WIL ik niet? Ik WIL, voor mezelf, niet een hemel, noch een hel; Wat WIL ik wel? Ik WIL nu, hier, ALLES doorleven, en uiteindelijk IETS niet meer beleven; ik wil uiteindelijk NIETS. Gezegend is dus de VRIJE WIL, die mogelijk/ waarschijnlijk/ misschien door 'een almachtige God' is geschapen...

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrije_wil