Levitatie is het, zonder aanwijsbare manier, omhoog zweven van je lichaam. Vaak vanuit een liggende positie.
De 'mooiste' voorbeelden hiervan zie je in de film The Exorcist.
Of het allemaal in werkelijkheid wil ik in het midden laten. Ik ben nog nooit overtuigend bewijs tegengekomen. Maar ja, er zijn genoeg mensen die er heilig van overtuigd zijn dat het echt is......

Toegevoegd na 12 minuten:
Niet alleen je lichaam maar ook idd voorwerpen kunnen ook leviteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn gok is dat het een vertaling is van "levitate" (engels) wat naar mijn beste kunnen iets van opstijgen is kortom ik zou zeggen zonder het op zoeken levitatie = opstijgen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Levitatie is een op paranormale wijze tot stand komende opheffing van een persoon of voorwerp. Dit geheel tegen de wetten van de zwaartekracht in. Er wordt bijvoorbeeld van verschillende Heiligen en Avatars beweerd dat zij konden leviteren.
Dit alles houdt min of meer verband met 'gedachtekracht'.
Wil je meer weten, ga dan naar http://www.esoteria.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het opstijgen van lichaam of voorwerpen. http://www.encyclo.nl/begrip/levitatie