Waar kan ik de nieuwe sterrenbeelden vinden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat bedoel je?
De sterrenbeelden zijn toch niet veranderd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb iets gemist geloof ik..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee volgens mij ook niet alleen de chinese dierenriem is veranderd maar bij ons blijft het volgens mij gewoon het zelfde.
Cryofiel
13 jaar geleden
De sterrenbeelden verschuiven heel langzaam. De astrologen hebben de sterrenbeelden 6000 jaar geleden bedacht. Sindsdien zijn ze natuurlijk geleidelijk aan verschoven. Daar heeft de astrologie nooit rekening mee gehouden. Die houdt zich meer bezig met de theorieboekjes dan met de sterrenhemel. Verder doen de astrologen net alsof elk sterrenbeeld even groot is: elk sterrenbeeld duurt daardoor even lang. Dat stelt hen in staat mooie plaatjes te maken, want met 12 punten op een cirkel die allemaal even ver van elkaar af staan, kun je mooie symmetrische driehoeken, vierkanten en zeshoeken maken, en zelfs een davidsster tekenen. Dat ziet er altijd indrukwekkend uit, en dat is waar het om gaat. Je hoeft maar naar buiten te gaan en omhoog te kijken om te zien dat de sterrenbeelden a) verschoven zijn, en b) niet allemaal even groot zijn - denk alleen maar aan de Grote Beer en de Kleine Beer. Door de geledigelijke verschuivingen is er trouwens ook een dertiende sterrenbeeld bijgekomen - ook dat feit is de astrologen ontgaan. Verder maakt het natuurlijk veel uit of de zon dwars door een heel groot sterrenbeeld heengaat, zoals bij de Maagd, of juist een klein hoekje van een sterrenbeeld meepikt, zoals bij de Slangendrager. Het is dus maar net wat je wilt als je je sterrenbeeld wilt weten: ga je naar buiten en kijk je omhoog, om de werkelijke sterrenbeelden te zien? Of ga je naar binnen, naar je studeerkamer, doe je je gordijnen dicht en kijk je omlaag, zodat je alleen maar de mooie plaatjes uit je theorieboekje ziet?

Antwoorden (2)

kijk eens bij google bij chinese dierenriem of bij sterrenbeeld dan vindt je vast welk sterrenbeeld je hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In dit artikel van de NRC:

http://www.nrc.nl/nieuws/2011/01/15/indeling-sterrenbeelden-op-zn-kop/

Toegevoegd na 57 seconden:
Meer informatie over het nieuwe sterrenbeeld Slangendrager vind je hier:
http://www.femtopia.nl/maan/slangendrager.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Te koop: zeer mooie weegschaal sterrenbeeld. Weinig gebruikt :-) ( Inruil Maagd mogelijk)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens deze nieuwe indeling is de Schorpioen een héél bijzonder sterrenteken : van 23 tot 29 november...6 hele dagen!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, mijn broer kan er alleen niets meer mee. Hij is nu maagd geworden (40 year old virgin... was dat niet de titel van een of andere film :P)