Het is wel een populaire kreet.
Ik denk dat ik momenteel wel naar mezelf luister.. Maar ik leer ook wel iedere keer als ik tegen de lamp loop dat ik beter naar mezelf had kunnen weten. Een soort onbewuste onbekwaamheid zeg maar.
Ik luister ook veel naar anderen hoor. Graag zelf. Ik zie het als een spiegel om naar anderen te luisteren. Ik werk in een team. Ik zou niet sociaal zijn als ik alleen maar naar mezelf zou luisteren. Ik moet mezelf in dat team ook niet over het hoofd zien, want dan ben ik weer niet sociaal naar mezelf.
Ik denk dat naar jezelf luisteren een kreet is met betekenis. Ik zie het zo;
Het is een kwestie van reageren op je gevoel. Als je baas je vraagt om meer werk te doen in je bestaande werktijdfactor terijwl je al tot aan je nek in het werk zit, dan kun je daar een unheimlich gevoel van krijgen.
Als je niet reageert op je baas en ja knikt, dan luister je niet naar jezelf , maar naar je baas. Als je gedurende die taken baalt van de werklast is dat het gevolg van het niet naar jezelf luisteren.
Als je reageert en wenst deze taken niet in te vullen, luister je naar jezelf. Je bent voor jezelf opgekomen door je die taakomvang niet op je hals te halen en je bestaande werk gewoon verder goed te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik luister altijd naar mezelf!
Er is een stemmetje in mij dat altijd zegt: dit is goed of dit is slecht, dit kun je beter niet doen of dat kun je beter wel doen!
Soms negeer ik het stemmetje en dan luister ik niet!
Bijna altijd spijt van!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 oja zo'n stemmetje heb ik ook...
Ja, behalve als ik begin te schelden, want daarvan ben ik niet gediend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Altijd. Er is een stemmetje dat me waarschuwt, vertelt of ik beter iets wel of niet kan doen, wel of niet kan zeggen. Het is er altijd en overal en ik luister er altijd naar want het stuurt me feilloos in de juiste richting. Mijn stemmetje is mijn kompas en gaat altijd gepaard met een gevoel. Het is ondenkbaar dat ik er niet naar luister.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, horen doe ik hem wel, maar er vervolgens naar handelen is een andere zaak.
Dat [innelijk] 'stemmentje' wordt ook wel intuïtie genoemd.

In mij is af en toe een strijd gaande tussen mijn verstand [ratio] en het 'stemmetje'. Vaak, wanneer ik mijn verstand de voorkeur geef heb ik daar achteraf, net als 'pieker' - spijt van.

Dan realiseer ik me weer: dat stemmentje is er niet voor niets!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik luister niet naar mezelf, ik ben degene die de orders uitdeelt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat kan heel makkelijk je ego zjn :) orders uitdelen enzo
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
IK heb geen ego, er bestaat geen ego...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lego dan? ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lego bestaat wel... en eGod ook...
Ik heb eigenlijk twee stemmetjes, mijn rationaliteit en mijn emotie. Ik luister (gelukkig) vaker naar mijn rationaliteit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is geen loze kreet, luisteren naar jezelf maakt je zeker van je zelf. Het heeft te maken met dat stemmetjes in jezelf die jouw pad ondersteund. Als je,je concentreerd rustig ademt, leer je er naar te luisteren. Het komt vanzelf het is al in je. Het is de ware liefde van het zelf jouw zijn. Als er iets gebeurd zonder concentratie maar als impuls dan nog kan jouw innerlijk jouw ziel je beantwoorden. Het is de sturing van je leven. Dat stemmetje had je al toen je drie was en er zijn mensen van 90 die hebben het nog. Met andere worden de tijdsfactor van het leven is gebonden aan tijd. Het binnenste kent geen tijd, is eindeloos en tijdloos. Immers het stemmetje is nog steeds dezelfde. Hij is van jou. Je kunt je zelf trainen om er meer van bewust te zijn. Dat stemmetje is onder bewustzijn die geeft richting en is er dus altijd. Ons tijdelijk levens is nauw verbonden met de oneindige tijdloosheid in je zelf. Jouw gekozen en bewuste pad in dit leven, wordt mede mogelijk gemaakt door je eigen onderbewust zijn. Hoe meer vanuit je hart , hoe meer liefde, hoe meer bewust van je innerlijk. Het luisteren naar jezelf , is jouw gecomponeerde stuk het is jouw muziek, en de toon van je leven. Addy