Als je heel dichtbij een moskee woont heb je dan veel (geluids) overlast? En hoevaak is dat dan?

Wij hebben een leuk huisje gezien, deze staat alleen bijna naast een moskee. Men zegt dat dat heel veel overlast geeft, ik zou graag willen weten in hoeverre dit waar is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
7.4K

Antwoorden (7)

Gewoon in de buurt rondvragen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan ik je absoluut afraden.'s Morgens vroeg begint het al en ik verzeker je dat je wakker wordt.Kerkklokken zijn er niets bij.
Minimaal 5 x per dag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan enorm verschillen van moskee tot moskee.

Wat ik je kan aanraden, of er nu een moskee, een kerk of een buurtcentrum staat, is om wat tijd in de buurt door te brengen, en dan vooral ook wanneer het 'verzamelgebouw' in kwestie actief is.

Dan kom je er vanzelf achter of er luidruchtig vijf keer per dag wordt opgeroepen tot gebed, of de kerk te pas en te onpas de klokken luidt nog voor je aan het ontbijt zit, en of het buurtcentrum een verzamelplek is waar jongeren radio's aanhebben en de motor van hun scooter laten lopen.

Let ook op hoe mensen tegen jou aankijken: wordt je bekeken als aardige buurvrouw, als potentiële gewaardeerde klant (als er winkels zitten) of wordt je afkeurend aangekeken en nagesist door de mannen? Ga er ook eens 's avonds kijken: lopen vrouwen er onbezorgd alleen over straat, of alleen schichtig, gehaast en in groepjes?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 zou ik ook doen,zo leer je de buurt een beetje kennen.
Ik neem aan dat er meerde huizen in de buurt staan.
Vraag eens rond.
Wel vaak hoe dichter je erbij woont,dat je went aan het geluid,en het op het laatst helemaal niet meer hoort.
Zo gaat dat vaak ook als je vlak bij een spoorbaan woont,of een drukke snelweg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In mijn prachtwijk staat het vol moskeëen en de straten zijn bevolkt met mannen met baarden en jurken.
Maar van enige geluidsoverlast is echt geen sprake.

Breng eens een vrijdagmiddag in die buurt door, dan hoor je het vanzelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een café in de straat zal doorgaans meer overlast geven denk ik.

Lang niet elke moskee in Nederland roept op tot het (vrijdag)gebed, als dit is wat je bedoelt met geluidsoverlast.

Je kunt het vergelijken met het wonen in de buurt van een kerk. Bezoekers komen, praten wellicht nog wat na op straat en vertrekken weer.

'Men' zegt zoveel. Het beste oordeel komt van jezelf dus ga de buurt eens verkennen. En een tip om dit in ieder geval op de vrijdag te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebedsruimtes roepen mensen op tot gebed. Dat doet een kerk, synagoge en ook een moskee.

Als men in gebed is dan zal dit minder geluidsoverlast als de spoorweg of een café.

Tijdens het samenkomen zal dit net zo veel geluidsoverlast veroorzaken als groep mensen die bij iemand op bezoek gaan.