Ik voel al jarenlang 's nachts gerommel en gestommel om mij heen. Het kan niet afkomstig zijn van mensen want het is op dat moment stil om mij heen.

Ik ben doof dus ik kan niet horen waar het geluid vandaan komt, maar als ik mijn apparaatje op heb hoor ik ook helemaal niks terwijl ik wel degelijk wat voel (geklop, geschuif, gedreun etc.). Hou ik mijzelf nu voor de gek?

Toegevoegd na 2 minuten:
Overigens voel ik het soms ook overdag.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Annepanne, wat ik denk is dat het van gespannenheid komt. Ik ken het zelf, maar dan een beetje anders. Alsof ik bewegingen voel, ik voel mijn deken in bed inzinken alsof er iemand of de kat gaat zitten/liggen maar er is niets als ik kijk. Het heeft vaak met innerlijke instabiliteit te maken. Niet gegrond zijn. Laat je niet bang maken door allerlei griezelverhalen. Wat het belangrijkste is, is dat je goed voor jezelf gaat zorgen. Juist omdat je doof bent én hooggevoelig is het makkelijk voor je om gevoelservaringen op te doen die misschien in een andere dimensie thuishoren maar waar jij niets aan hebt. Je zit wat teveel op de scheidslijn zo te zeggen. Dat is belangrijk om je bewust van te worden. Je kan dan ook bewust denken: oké ik voel dit, ik weet niet wat het is. Voor ik ga proberen het uit te zoeken vraag ik mezelf af; is dit iets wat mijn leven verrijkt, of een anders leven? Heb ik er iets aan? Word ik hier blij van, kan ik hier een ander blij mee maken? Nee? Dan sluit ik nu mijn innerlijke deur want ik wil slapen. Dat kan door overdag jezelf te gronden, te aarden. Eigenlijk is dat in je hele leven het belangrijkste, Gronden/Aarden. Je verliest er je gevoeligheid niet mee maar zorgt ervoor dat je gevoeligheid niet met je op de loop gaat.
Salierook om je huis te reinigen is prima. Goed voedsel zonder kleurstoffen, liefst biologisch om jezelf te reinigen: nog beter. Om mee te beginnen: 5 Minuten meditatie per dag: heel goed en verder: kleien, of een sport die je eventueel zou kunnen beoefenen of een massage ontvangen. Voeten plat op de grond houden als je zit (als dat kan hoor met jouw voeten op dit moment). Kijk op internet naar methodes om te aarden en doe datgene wat je aanspreekt, wat je leuk lijkt om te doen. Lachen aardt ook goed ;-) Dus, dat kopje van je tot rust proberen te brengen, met eventueel een therapeut die je vertrouwt, en dan zal het na verloop van tijd beter gaan. Zie het tot die tijd maar gewoon als een signaal dat je jezelf geeft dat je tot rust en in evenwicht moet komen. Dan is het ook niet zo beladen. Zoals je buik kan rommelen omdat het eten nodig heeft kan het ook in je gevoelswereld rommelen omdat je rust en gronding nodig hebt. En verder: focus je maar op de positieve raadgevingen, de rest is totaal niet interessant ;-)
Lieve groet van mij.
Kristal
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lang verhaal, reageer er later op, in ieder geval bedankt lieve schat!
Kristal
13 jaar geleden
:-))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb veel rust gekregen van dit antwoord. Het heeft me aan het denken gebracht en bevestiging gegeven waar ik op hoopte. Dank je wel!

Andere antwoorden (11)

Misschien is het een onrust in jezelf. Zit je niet lekker in je vel?
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee ik zit al jaren niet goed in mijn vel nee, ik heb ook Trauma's. Maar denk je dat dat er mee te maken heeft?
zondag
13 jaar geleden
Kan heel goed. Ga eens met een psycholoog praten. Via de basisverzekering heb je recht op 8 gesprekken waarbij je eigen bijdrage dan 10 euro per gesprek is. Je kan ook naar de RIAG gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je. Ik had er 1 maar die is nog in opleiding en daar heb ik geen echte klik mee. Ik overweeg nu met een schone lei te beginnen, elders. Fijn dat je me serieus neemt, dat kan ik van sommige mensen helaas niet zeggen:-(
zondag
13 jaar geleden
Welzeker neem ik je serieus. Mensen die 's nachts zulke dingen vragen hebben een helpende hand nodig. Heb zelf ook genoeg meegemaakt om dat te weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik word er verdrietig van. Ik ben zelf ook een lolbroek hoor, ik hou best van een grapje. Maar ik had gehoopt dat ik hier een beetje terecht kon met mijn (serieuzere) vragen. Misschien moet ik me er niks van aantrekken, maar sommige mensen reageren erg kwetsend :-( Dank je wel Zondag!
zondag
13 jaar geleden
Niks van aantrekken hoor. Er zijn ook mensen die je wel serieus nemen en je in je waarde laten.
Kristal
13 jaar geleden
Zo is het
Je vibrator staat nog aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goh jij bent zeker de leukste thuis?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
onzinnig...maar origineel...:)
Geloof in God en Hij swt wat je beschermen tegen het kwaade wij moslims geloven ook in andere wezens en God heeft ons de mensen en de andere wezens gemaakt om Hem te aanbidden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kan je nog over iets anders praten dan over god ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geloof zeker in God, maar ik geloof ook dat je niet overal god bij moet halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk wel moet je God over al bij halen want Hij os ons Schepper en als we dood gan keren we weer na Hem toe Hij os belanerijkste in het leven wij zijn gemaakt om hem te aanbidden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is er iets anders wat belangerijker is dan over God te praten
zondag
13 jaar geleden
Ga in een klooster en zit hier niet te zeveren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom hebben jullie geen recpect. Kunnen jullie ook niet normaal een vraag beantwoorden het is ma dat ik niet wil dat jullie een slechte hier na maals krijgen. Wat is er mis mee om gelukkige te leven door moslim te zijn en in God te geloven is dat moeilijk. En je leeft hier ma kort en dan is het klaar. Laat ik het zo zeggen op deze aarde zijn we bezoekers om alleen ma goeie daden te verrichten simpel ZAt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar de vraagsteller zegt juist dat er geen andere wezens zijn op dat moment
-1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die zien we niet maar ze kunnen geluiden maken en als je bezeten bent zie ze wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even iets anders. Ik heb een paar eerdere antwoorden van jou gezien en ik vind het heel asociaal van jou dat je zo denkt over homoseksuele mensen. In de reactie van jou hierboven zeg je dat je een bezoekje op aarde brengt om goeie daden te verrichten. Nou, als je zo praat over mensen weet ik nog niet of je zulke goeie daden verricht. En je antwoorden op zo'n beetje elke vraag vind ik ook heeeeel erg passief! Je betrek bijna overal god bij terwijl je nooit met een concreet antwoord komt! BTW: -1
Wierook kopen, snachts voor slapen gaan aandoen. Verdrijft het kwade om je heen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja denk je? Wat doet de wierook dan, dat volgens jou het kwade verdrijft, als dat er al is? Ik had ook al het idee om salie te kopen om het huis te reinigen, maar mij is verteld dat je daarmee moet oppassen. Bedankt in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik doe wel meer dingen, ik laat een priester het huis reinigen. Maar misschien ook een tip: ga nooit 00.00 uit huis of naar huis. Altijd 23.45 of 00.15 of later. En mocht je thuis komen als het donker is, achterste voren naar binnen lopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klinkt wel een beetje eng moet ik toegeven. Je bent erg spiritueel ingesteld? Ik vraag me af of het entiteiten zijn of dat ik me het gewoon verbeeld (bijvoorbeeld omdat ik slechthorend ben en een beetje hoog sensitief).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik ben behoorlijk verdiept erin. Ik weet niet hoe het is om slecht horend te zijn, ik kan het me niet voorstellen zeg maar. Maar je hebt er meestal snachts last van zei je? 1 ding is wel zeker, laat je niet bang maken want ik verneem dat je wel gewoon goed slaapt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee ik slaap erg slecht maar dat staat los van wat ik voel (denk ik). Heb veel stress.. Maar dank je wel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet wat voor problemen je hebt. Maar het klinkt misschien gek maar soms is het goed om buiten te wandelen en de energie van bomen, planten en dieren te verkrijgen.
Kristal
13 jaar geleden
@Rawie, je bedoelt het goed volgens mij, je zegt namelijk onder andere: -laat je niet bang maken.- Helemaal mee eens.
Tegelijkertijd heb je het over :citaat: ga nooit 00.00 uit huis of naar huis. Altijd 23.45 of 00.15 of later. En mocht je thuis komen als het donker is, achterste voren naar binnen lopen.
a. Waar slaat dit op??
b. Zo maak je iemand dus wél bang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voorzorgsmaatregelen
Kristal
13 jaar geleden
waartegen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
JA ik moet wel zeggen dat ik van je advies over het huis uit gaan en weer binnenkomen de bibbers heb gekregen, ook al bedoel je dat misschien niet zo. Ik geloof wel dat de wereld vol met energieën zit, maar ik sta ook graag met beide benen op de grond...
Neem de proef op de som en laat iemand eens bij je overnachten, als deze ook wakker wordt van de geluiden die jij meent te voelen, dan is er niets mis met jou, maar met je huis. misschien spookt het er wel?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je geeft aan niet lekker in je vel te zitten! Daardoor slaap je lichter en wordt je sneller wakker!
Dat wat je voelt is datgene waarmee jij het associeert. Als ik gestommel hoor, kan ik denken dat het een geest is, maar de buren kunnen ook best een deur dicht slaan. Er zijn zoveel mogelijkheden voor geluid/gerommel!
Laat jezelf niet gek maken, maar probeer te blijven relativeren!
Je zei ook dat je gelooft in God?!
Mocht je dan iets voelen wat echt niet te plaatsen is, vertrouw dan op Hem.

Zou je de gevoellens eens kunnen omschrijven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi primemp, volgens mij zegt ze nergens dat ze niet lekker in haar vel zit en al helemaal niet dat ze gelooft in god.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jawel Anna, alleen niet in de vraag zelf, maar in de reacties boven. :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh sorry Annepanne, ik zie het ja. Op de een of andere manier vallen die reacties nooit zo op. Ik zal er vanaf nu beter op gaan letten. Dankjewel :-).
Wat je voelt kunnen energieën zijn. Zelf mag ik dit ook wel ervaren en het is op zijn minst vreemd te noemen. Probeer je goed af te sluiten als je gaat slapen. Je bent waarschijnlijk erg gevoelig, misschien meer omdat je andere zintuigen beter ontwikkeld zijn door je doofheid. Google er maar eens op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
mee eens Omke +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ze zeggen wel eens dat wanneer er 1 zintuig uitvalt bij mensen, het andere het overneemt en sterker wordt..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En door hier antwoord te geven heb ik zelf weer geleerd. Dus hoop ik dat de vraagsteller er ook wat aan heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel veel, Omke! :-)
Het kan dan wel stil om je heen zijn, maar het is niet stil in jou.
Je geeft zelf al aan dat je niet lekker in je vel zit, en bepaalde gebeurtenissen in het verleden vragen om je aandacht, om verwerkt te worden.
Geef jezelf die ruimte om te verwerken, zodat je ook weer wat lekkerder in je vel komt te zitten.
De regel is negativiteit trekt negatieve mensen en negatieve gebeurtenissen aan.
Dit geldt ook voor het omgekeerde.
Dus om het weer rustig om je heen te hebben, is het belangrijk dat jij je rust vind in jezelf.
Dit kan alleen door te verwerken wat je nog dwars zit, en je gedachtes te voeden met liefde en positiviteit.
Daardoor zul je meer weerbaar worden, en je zelfbeeld verbeterd, waardoor je weer innerlijke rust zult krijgen.
Dan is het s"nachts ook rustig, en je slaapkamer zal vervult zijn met vrede.
Vraag ook om hulp aan je hemelse vader, zodat hij je hierbij kan helpen.
De lichtwerkers zullen dan voor je uit gaan, en je omringen en beschermen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak je er niet druk om. Je bent doof en dat zorgt vaak voor dat andere zintuigen scherper worden. Geluid komt vaak van trillingen. En die kunnen door veel zaken ontstaan. Waar ik werkte kon een zeef machine ramen op 1,5km nog doen trillen. Als je het echt niet kan achter halen dan is er nog geen redenen om je er zorgen over te maken want je slaapt er al jaren mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je! Ik maak me er ook niet echt zorgen om, ik vind het alleen merkwaardig en soms voel ik me er heel ongemakkelijk bij, alsof ik niet alleen ben..
als je in god geloofd en hem om bescherming vraagt zul je het hebben als het geesten zijn of iets wat niet positief is maar het kunnen ook geesten zijn die je iets willen duidelijk maken wie weet, probeer goed te kijken als het je weer gebeurt of je wat ziet misschien zie je de energie wel rondom je heen wees niet bang maar probeer te communiceren en vraag wat ze willen groetjes fraaij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-Je woont waarschijnlijk in een huis dat trilling-gevoelig is. Ik ben niet doof maar merk ook vaak trillingen die verschillende oorzaken kunnen hebben.
-In mijn geval heb ik gemerkt dat als ik in bed lig en er soms een langdurige trilling voel (wel bijna ongemerkt licht), dat dit van vrachtwagens afkwam die vanaf een singel die paralel loopt met onze straat. Mijn vrouw heeft daar geen last van.
-Ook overdag op de bank merk ik wel eens een trilling die vermoedelijk van een ergens dichtslaande deur afkomt, terwijl ik de deur zelf niet hoor klatsen.
-Ook de ramen of ruiten kunnen trillen. Dit heeft niets met jouw geval te maken maar ik vertel het toch maar even om je gerust te stellen dat alles uiteindelijk natuurlijk te verklaren is.
-De zware aardbeving in Roermond op 13 april 1992 om 3.30 u 's nachts met een magnitude van 5,8 op de schaal van Richter daar was onze woning de dupe van. Heel kort:
-Vanuit de verte het gerommel en trillingen die zo enorm aanzwelden dat ik uit het bed werd gekieperd. Elektrisch valt uit. In het pikkedonker de trap opgaan om over omvallende kasten naar de kinderen te gaan. Schoorsteen dondert in zijn geheel van het dak en er komt nog een naschok en de rest bespaar ik je.
-Ik wil hier alleen maar zeggen dat ik de daarop volgende maanden nog lichte trillingen opmerkte (zonder geluid dus) terwijl anderen niets daarvan merkte. Het is nu zeldzamer maar toch... af en toe denk ik "Dit kon wel eens uit de diepte komen.
-Kijk eens naar de natuur. Voorbeelden genoeg van dieren in de natuur die vluchten voor aankomende rampspoeden terwijl de mens nog van niets weet. Voelt een olifant al de trillingen van de schokgolven van een aankomende tsunami?
-Ik kan je geruststellen. Als je geen koorts hebt, zijn de trillingen die jij voelt totaal onschuldig.
-Alle geest- en spookverhalen die je worden toegedicht moeten voor jouw als muggegegons in de oren klinken. Ze komen allemaal af van mensen die zelf bang zijn.
-De aarde leeft, jouw huis leeft, en zolang je iets voelt trillen leef jij ook.
Met meer moed en vertrouwen, van je leven houden.
Gr. Cf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vooral de laatste zin spreekt mij erg aan!! Dank je wel!