Ik wil de Soerahs uit de Koran kunnen reciteren, maar ik kan het niet goed onthouden, wat is een optie?

Ik wil de graag de Soerahs uit de Koran kunnen reciteren, maar ik kan het nie goed onthouden. Is er een optie om iets goed te kunnen onthouden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Volgens onderstaande bron is het relatief makkelijk om de soerahs thuis zelf van buiten te leren met behulp van de geluidsbestanden die men via deze bron kan downloaden. Maar er wordt ook het volgende aangeraden: ""Om de Qor-aan te leren dient men eigenlijk les te volgen bij een sheikh die de Qor-aan en de tadjwied (recitatieregels) goed kent. Met behulp van onderstaande geluidsbestanden -- in onderstaande link naar de bron van deze copypaste -- kan een persoon ook thuis studeren, door te lezen en te luisteren, maar toch blijft het belangrijk om regelmatig datgene wat men van buiten geleerd heeft, te laten controleren door iemand met voldoende kennis hierover, om eventuele fouten te corrigeren. Want 1 verkeerde letter in een woord kan de betekenis van dat woord helemaal veranderen. "" http://www.uwkeuze.net/Koran%20leren/Koran%20leren.html

Beste Ersan, veel oefenen en het herhaaldelijk luisteren naar recitaties van een en dezelfde Surah. Kwestie van geduld dus. Mocht je net beginnen met het leren van Surahs uit de Koran zou ik je aanraden om te beginnen met Surah Al-Ikhlaas en Surah Al-Asr (ervan uitgaande dat je Al Fatiha al kent). Dit zijn relatief korte Surahs die je binnen een week uit je hoofd kan reciteren. Ook heeft het fonetisch opschrijven van een Surah mij flink op weg geholpen.