Wat is het verschil tussen zuiver pigment poeder en holi poeder ?

Toegevoegd na 1 uur:
Wat is het verschil tussen zuiver pigment poeder en Holi-poeder ?

En welk poeder is er het best uit je kleren te krijgen ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Religie
1.6K

Het beste antwoord

Er wordt aangeraden oude witte kleding te dragen. Je kunt door die na het feest te strijken het Holi kleurpoeder erop fixeren, en zo een blijvende herinnering eraan bewaren. De poederverf is organisch van aard en biologisch afbreekbaar. Het bevat geen giftige stoffen en irriteert de huid niet. Het kan echter wel gebeuren dat in bepaalde stoffen de kleur er niet uitgaat. Je kunt het dus 't beste alleen buiten gebruiken.

Zuiver kleurpigment is voor zeep en cosmetica geschikte kleurstof in poedervorm. Dat is geproduceerd volgens de richtlijn 76-768-EEG en het kan veilig gebruikt worden in make-up. Het voldoet aan de zuiverheidseisen van E171. Het poeder wordt naar gelang het gebruik opgelost in castorolie of in glycerine. Het lijkt mij dat je het niet voor andere doelen kunt gebruiken dan het maken van zeep en cosmetische producten. Sommige pigmentpoeders die voor het maken van schildersverf gebruikt worden (en daartoe gemengd worden met acrylaatbinder) zijn zelfs schadelijk voor de gezondheid, en daarom moet men bij het verwerken ervan altijd een fijnstofmasker dragen.
Amadea