Ik werd gister wakker. En ik sliep toen uit. Toen gebeurde er iets geks!

Toen ik gister wakker werd, wilde ik uitslapen. En na ongeveer 10 minuten. Zag ik iets heel lichts en in m'n maag vulde of er iets dwars door mij heen ging. Het deed geen pijn, maar zoiets heb ik nog nooit gevoeld. Weet iemand wat dit was.

Toegevoegd na 1 dag:
Weet iemand ook hoe ik dit vaker kan krijgen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, het is een voorbode. Dus maar 1x heel heftig. Daarna ben je jaren aan het werk met de energie. Zoek daarin jouw weg en geniet van deze ervaring.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe bedoel je?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan dit NU niet vaker krijgen. Je zult eerst jezelf moeten ontwikkelen op het energievlak. Ik zelf doe dit via QiGong en meditatie. Ik heb goede hoop dat ik jouw (en mijn) ervaring regelmatiger mag beleven. Maar ik ben reeds een jaar of 6 bezig sinds mijn ervaring. En zal nog wel een paar je verder moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke dankje. Maar waar doe je Qigong? Doe je dat gewoon thuis? En toen je dat voor het eerst kreeg, stopte je toen even met ademen, omdat je het vergat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ik stapte juist in bed, en direct begon alle energie te stromen. Ik was compleet pijnloos. Dit hield toen aan en het heeft heel lang geduurd voordat ik in slaap viel. Dit heb ik nooit meer zo intens ervaren. Maar telkens is mijn energie ervaring beter als eerder. Dit groeit dan ook met kleine stapjes Ik heb jaren qigong geleerd bij een leraar in mijn woonplaats. en taichi. Het mooie is zeker dat je thuis kan oefenen. Voor mij elke dag een uur plus was meditatie. Verschillende vormen.
Zoek eens wat bij jouw in de buurt. Normaal denk je niet aan ademen, dus kan je het ook niet vergeten. Maar je ademhaling wordt wel vertraagt, waarbij de natuurlijke adempauzes langer worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik stopte even met ademen en toen begon ik ineens weer te ademen alsof ik naar zuurstof snakte. Daarna verdween het licht weer en had ik nog een paar sec. dat gekke gevoel in m'n onderbuik. Zo'n gek drukkend gevoel.

Het beste antwoord

Vanuit de energieleer zit de grootste energiecentrum in je maag (2 vingers onder de navel en 2-3 vingers naar binnen).
Dit centrum heet in de Chinese leer de Dantien en is het basiscentrum in je lichaam waar de energie begint en eindigt. Het centrum kan draaien en openen en sluiten.
In het begin kan dit als een beetje misselijkheid voelen, maar dat is puur omdat het een onbekend gevoel is.

Dit centrum is eventjes bij jouw heel actief geweest en heeft de energie door je lichaam kunnen sturen. Dat geeft een heel euforisch gevoel van intense geluk.

Het lichte wat je gezien hebt, dat zou kunnen komen doordat een andere energiecentrum werd geactiveerd. Namelijk het 3e oog. Dit zit zo tussen je wenkbrauwen en ook iets naar binnen toe.

Als de energie op deze manier gaat stromen, dan voel je elke cel in je lichaam afzonderlijk, maar tegelijkertijd ook als 1 geheel met ver buiten je lichaam. Je kan je niet bewegen, maar dat hoeft ook niet, het is puur genieten wat je gaat doen.

Ben jij toevallig pas bezig (half jaar) met QiGong, TaiChi of soortgelijke energiewerken? Of meditatie, Yoga of met je spirituele groei?
Dit soort ervaringen zijn vaak voorbodes. Dat jij dan weet dat het echt bestaat en dat het je blijft motiveren met datgene waar je mee bezig bent. Het is een ervaring welke je nooit zult vergeten in je leven. De mijne weet ik ook nog als de dag van gisteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Je was weer ingeslapen en je droomde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Yep, +1. Kan een droom-in-halfslaap zijn geweest. De grens tussen slapen en waken is niet zo duidelijk als we graag denken.
ik denk dat het een nachtmerrie was!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een tijd lang voor je slaapt, bewegingloos in bed ligt, krijg je altijd zo'n valgevoel (als dit is wat je bedoelt), om te kijken of je lichaam niet eerder slaapt dan je hersenen. Meestal schudt je uit reflex je lichaam los hierdoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja! Dat gevoel ken ik, is eigenlijk best wel eng. En nu weet ik hoe het komt, bedankt! +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
graag gedaan!
Koester het als een bijzondere ervaring, en niet meer en niet minder dan dat. Blijf er niet in maar rond het af als iets dat je moet onthouden en met name ook de beleving er van. Als je hiermee iets 'bovennatuurlijks' hebt ervaren, okee, dat was het dan. Het ligt in de lijn van de verwachting dat je mogelijk in deze 'schemertoestand' tussen "bestaan" en "bewustzijn" meerdere van deze ervaringen zult opdoen of al hebt gedaan, niet?
De richting er van voor je bewuste leven zal zich vanzelf duidelijk maken als je er niet 'te moeilijk' over doet.
Ik wens jou onverwachte wijsheden toe!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Waarschijnlijk ben je bezocht door een entiteit. Is er iemand overleden in je familie of kennissen kring? Zo ja, dan ben je door diegene bezocht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb datzelfde gevoel nu ook maar ik denk dat ik verkeerd voedsel genuttigd heb
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je slaapt of bijna slaapt, staan al je poorten open, en ben je ontvankelijk.
Het witte licht wat je zag was pure universele liefde wat jou vulde.
Wat een bijzondere ervaring, koester het en doe er wat mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat je in goddelijke verbinding stond met drie paarsharige engelen.